شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

داروی کرونا ساخت چین مورد تایید آمریکا قرار گرفت

آزمایش بالینی فاز اول یک داروی ضد کرونا ساخت چین پس از اخذ تأییدیه از سازمان غذا و داروی ایالات متحده، در آمریکا آغاز شد.

 

به گزارش ایرنا از شینهوا، موسسه پزشکی شانگهای وابسته به آکادمی علوم چین به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های دارو در چین و شرکت سازنده این دارو روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: مجوز تحقیقات بالینی این دارو ژوئیه سال ۲۰۲۰ از دو سازمان ملی پزشکی چین و سازمان غذا و دارو ایالات متحده اخذ شده است.

 

به گفته این موسسه، محققان، آزمایش های بالینی فاز یک این دارو را از روز دوشنبه در یک مرکز تحقیقات بالینی از آزمایشگاه های فرونتیج مستقر در نیوجرسی آغاز کردند.

 

این دارو یک ترکیب جدید است که بر اساس ساختار بلوری پروتئاز اصلی ویروس کرونا، یک آنزیم اصلی که نقش محوری در واسطه سازی تکثیر ویروس دارد، طراحی و سنتز شده است.

 

تحقیقات پیش بالینی نشان داد که این ترکیب فعالیت مهار مناسبی را در برابر پروتئاز و فعالیت ضد ویروسی خوبی در کشت سلول نشان می‌دهد.

 

نتایج این تحقیق در مقاله ای با عنوان “طراحی مبتنی بر ساختار داروهای ضد ویروسی با هدف قرار دادن پروتئاز اصلی SARS-CoV-۲” ژوئن سال گذشته در  مجله ساینس منتشر شده است.

 

این دارو به طور مشترک توسط محققان دانشگاه تکنولوژی شانگهای و موسسه ویروس شناسی ووهان تولید شده است.

تحول بزرگ در نجوم با راه‌اندازی تلسکوپ ثبت‌کننده نوترینو در روسیه

منابع خبری روس از راه اندازی رسمی تلسکوپی عظیم در عمق دریاچه یخی بایکال در روسیه گفتند که قادر است ساختار و گذشته جهان را با اندزه گیری ذره‌ای به نام نوترینو بررسی کند.

ادامه

اتحاد شوروی, جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا

پس از ایتالیا واکسن اسپوتنیک وی در آلمان و فرانسه نیز تولید می‌شود

در حالی که شماری از کشورهای اروپایی در انتظار تایید واکسن روسی کرونا (اسپوتنیک وی) از سوی سازمان دارویی اروپا (EMA) هستند، شماری از کشورها نیز به صورت انفرادی و بدون آنکه منتظر این تائید بمانند، استفاده از این واکسن را تصویب کرده اند. در حال حاضر، این واکسن در مجارستان و اسلواکی به ثبت ... پس از ایتالیا واکسن اسپوتنیک وی در آلمان و فرانسه نیز تولید می‌شود

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, المان, ایتالیا, جهان, خبر, دانش, روسیه, صربستان, فرانسه

رادیو آلمان؛ واکسن روسی “اسپوتنیک وی” چه اندازه قابل اعتماد است؟

در ۵۰ کشور جهان از واکسن “اسپوتنیک وی” برای مقابله با کرونا استفاده می‌شود. از اتحادیه اروپا نیز درخواست مجوز شده است. حال آنکه بسیاری از مردم اروپا هنوز نسبت به این واکسن حساسیت دارند. آیا “اسپوتنیک وی” واکسن خوبی است؟

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, جهان, دانش, روسیه

قابلیت واکسن ناقل آدنوویروس چین در ایجاد ایمنی دو ساله در برابر کرونا

یکی از دانشمندان چینی که نقشی کلیدی و محوری در تولید واکسن کرونا ایفا می‌کند، پیش بینی کرده که واکسن ناقل آدنوویروس ضد بیماری کووید-۱۹ که توسط شرکت «کانسینو بایولاجیکس» تولید شده است، در صورت تزریق دوز تقویت کننده، می‌تواند یک ایمنی دو ساله در برابر این بیماری ویروسی در بدن فرد ایجاد کند.

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش