مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

حمله موشکی سپاه از کرمانشاه به «تروریست‌ها در البوکمال در سوریه»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حادثه تروریستی اخیر اهواز مقر تروریست ها و سران گروهک های تکفیری را در شرق فرات در سوریه هدف حمله موشک های بالستیک قرار داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سپاه نیوز روابط عمومی کل سپاه از هدف قرار دادن مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در سوریه را با چندین فروند موشک بالستیک زمین به زمین بامداد امروز توسط یگان موشکی نیروی هوا فضا خبر داد.

 

بنا بر این گزارش و بر اساس اطلاعات اولیه، شمار بسیاری از تروریست های تکفیری و سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در این حمله موشکی کشته یا زخمی شدند.

 

این خبرگزاری در خبر تکمیلی با تیتر «موشک ها از نوع ذوالفقار و قیام بودند» ساعت ۵:۲۶ نوشت:

 

در ساعت ۲ بامداد امروز (نهم مهرماه ۱۳۹۷)، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران در پاسخ به حمله تروریستی اخیر در اهواز که توسط عناصر وابسته به گروهک های تکفیری صورت گرفت، با چند فروند موشک بالستیک زمین به زمین از کرمانشاه، مقر سرکردگان تروریست‌ها در کشور سوریه (منطقه البوکمال در شرق فرات) را هدف قرار داد.

 

طبق اخبار رسیده به خبرنگار فارس، موشک های شلیک شده از دو نوع ذوالفقار(۷۵۰ کیلومتر) و قیام (۸۰۰کیلومتر) بودند.

 

روی موشک بدنه لااقل یکی از این موشکها، سه شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» نوشته شده بود.

 

این موشک ها با عبور از آسمان عراق، به شرق فرات در سوریه اصابت کردند.

 

تعداد موشک های بالستیک ۶ فروند بود

 

خبرگزاری فارس در ساعت ۸:۰۵ هم نوشت: ۷ فروند پهپاد سپاه هم مقر تروریست‌ها در سوریه را بمباران کردند.

 

سپاه پاسداران یک سال قبل نیز در پاسخ به حملات تروریستی داعش در تهران، با ۶ فروند موشک، مقر آنها در دیرالزور را با موشک های ذوالفقار و قیام هدف قرار داده بود.

 

در اطلاعیه دوم سپاه در این رابطه آمده است؛ تعداد ۶ فروند موشک بالستیک میان برد از پایگاه های موشکی نیروی هوا فضای سپاه در غرب کشور شلیک و تروریست های مزدور و جنایتکار از فاصله ۵۷۰ کیلومتری هدف ضربات مهلک و مرگبار قرار گرفتند.

 

متعاقبا ۷ فروند پهپاد رزمی این نیرو مواضع و مقرهای تجمع و پشتیبانی تروریست های مزدور استکبار جهانی را بمباران کردند.

 

بر اساس اطلاعات و گزارشهای دقیق دریافتی، در این عملیات تعدادی از سرکردگان و عناصر موثر جنایت اخیر تروریست ها به هلاکت رسیده و یا مجروح شده اند، همچنین زیرساخت های آمادی و انبار ذخیره مهمات آنان منهدم گردید.

 

در این رهگذر یادآور می شود ؛ جمع بندی و رهگیری شواهد و قراین جنایت اخیر اهواز، فرزندان ملت ایران را به مقر تروریست ها در شرق سوریه که توسط امریکا هدایت و پشتیبانی شده و در راستای اهداف شیطانی تروریسم دولتی کاخ سفید و منافع اسرائیل و ارتجاع منطقه عمل می کند، رسانید و سپس با طراحی و برنامه ریزی دقیق اطلاعاتی و میدانی، نقاط تعیین شده، آماج موشک های نقطه زن قرار گرفت.

“هاآرتص” از محدود شدن تل‌آویو توسط مسکو استقبال کرد/ «اسرائیل فقط زبان زور را می‌فهمد»

به گزارش افکارنیوز، روزنامه «هاآرتص» در یادداشتی به قلم «گیدئون لِوی» نویسنده چپ‌گرا و مخالف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، به بررسی تصمیم روسیه در مجهز کردن سوریه به سامانه‌های پدافند موشکی S-300 پرداخته و نوشت برای اولین بار طی سال‌های اخیر، یک کشور به تل‌آویو گفت دیگر کافی است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

تاکنون در سوریه حدود ۱۰۰ هزار تروریست کشته‌‌شده که ۸۵ هزار تن از آن‌ها توسط نیروی هوایی روسیه به‌هلاکت رسیده‌اند

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، ویکتور باندارف، رئیس کمیته دفاع و امنیت در شورای فدراسیون روسیه اظهار داشت: تعداد کشته‌ها در صفوف نیروهای فعال روسیه در سوریه در طول سه سال به ۱۱۲ تن رسیده است.

ادامه

افغانستان, امریکا, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

به موجب توافق ادلب؛ خروج نخستین گروه از شورشیان از شمال سوریه

به گزارش رویترز، «رامی عبدالرحمن» رئیس گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان، اعلام کرد که نخستین گروه از عناصر شورشی در عمل به شروط ارائه‌شده از سوی دولت‌های ترکیه و روسیه برای جلوگیری از عملیات نظامی ارتش سوریه، خروج از منطقه حائل در ادلب را آغاز کرده‌ است.   عبدالرحمن در ... به موجب توافق ادلب؛ خروج نخستین گروه از شورشیان از شمال سوریه

ادامه

ترکیه, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

رهگیری هواپیماهای اسرائیلی حتی در باند فرودگاه/ نسب سیستم‌های ردیاب درسوریه با قابلیت پوشش آسمان اروپا

یک مقام ارشد حوزه صنایع تسلیحات الکترونیکی روسیه در مصاحبه‌ای اعلام کرد، کرملین به دنبال آن است که در نتیجه سرنگونی هواپیمای نظامی‌اش در سوریه طی حمله جنگنده‌های اسرائیلی سیستم‌های ردیاب خود را علاوه بر آسمان سوریه برای تحت نظر قرار دادن آسمان اروپا نیز تقویت کند.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا