عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق

منابع خبری عراقی اعلام کردند که پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار عراق هدف حملات راکتی ناشناس قرار گرفته است.

 

به گزارش خبرنگاران جوان، کانال تلگرامی صابرین نیوز اعلام کرد که پایگاه عین‌الاسد در استان الانبار عراق هدف حملات راکتی و پهپادهای بمب گذاری شده ناشناس قرار گرفته است.

 

شبکه المیادین نیز در خبری فوری اعلام کرد که صدای چند انفجار در پایگاه عین الاسد شنیده شده است و این انفجارها ناشی از حمله راکتی بوده است. شبکه الحدث عربستان مدعی شلیک ۷ راکت به سمت این پایگاه شد.

 

الجزیره نیز به نقل از منابع آگاه حمله به بزرگترین پایگاه‌های محل استقرار تروریست‌های آمریکایی در عراق را تایید کرد.

 

منابع مطلع عراقی اعلام کردند پدافند هوایی آمریکا نتواسته است این راکت‌ها یا پهپاد‌ها را رهگیری کند و دود ناشی از این حمله در آسمان دیده می شود.

 

رسانه‌های عراقی از پرواز جنگنده‌های آمریکایی بر فراز عین الاسد خبر دادند.

 

صابرین نیوز اعلام کرد: گروهی که خود را «ثأر المهندس» (خون‌خواه المهندس) نامیدند این حمله را به عهده گرفت. تیپ ثأر المهندس هم گفته حمله به عین‌الاسد را با ۳۰ موشک گراد انجام داده است. همچنین سخنگوی نظامیان آمریکا تایید کرد که عین الاسد با ۱۴ موشک هدف قرار گرفته شده است.

 

ائتلاف بین المللی در عراق نیز اعلام کرد راکت‌ها به داخل و اطراف عین الاسد اصابت کرده‌اند. سخنگوی نظامیان ائتلاف بین‌المللی در عراق همچنین اعلام کرد هرگونه حمله علیه ائتلاف جان نیرو‌های امنیتی عراق و نیرو‌های پیشمرگ را به خطر می‌اندازد. همچنین به گفته سخنگوی نظامیان ائتلاف بین‌المللی بر اثر حمله به عین الاسد ۲ تن از نظامیان تروریست آمریکا زخمی شدند و خسارت مالی به پایگاه وارد شده است.

 

نیرو‌های آمریکایی در پاسخ به حمله به عین‌الاسد، منطقه «البغدادی» الانبار را که گمان می‌رود موشک‌ها از آنجا شلیک شده، هدف گرفتند. واحد توپخانه نیرو‌های آمریکایی در ادامه حملات کور خود همچنین یک مسجد را در شهر «هیت» الانبار هدف قرار داد.

 

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد خودرویی که از آن به عنوان سکوی پرتاب موشک به طرف پایگاه عین الاسد در استان الانبار این کشور استفاده شد، برای استتار، آرد حمل می‌کرد. حمله به پایگاه عین الاسد با ۱۴ فروند موشک صورت گرفت و بقیه موشک‌ها پیش از پرتاب، منفجر شد.

محمود عباس: چین باید نقش محوری در برقراری صلح و امنیت درخاورمیانه ایفا کند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به حمایت چین از فلسطین و حقوق قانونی فلسطینی‌ها تاکید کرد: چین نقش مهم و محوری دارد که باید برای برقراری صلح و امنیت در خاورمیانه ایفا کند.

ادامه

تحلیل, جهان, سازمان ملل, صلح, فلسطین

معامله آنکارا با قاهره درباره گروه اخوان المسلمین مصر

قاهره برای برقراری رابطه با آنکارا دو شرط تعیین کرده بود که یکی از آنها تحقق یافته، ولی تحقق دومین شرط مصری‌ها به این زودی‌ها عملی نخواهد شد، موضوعی که برقراری رابطه میان مصر – ترکیه را هنوز در ابهام نگاه داشته است.

ادامه

اذربایجان, ترکیه, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, شمال افریقا, عراق, لیبی, مصر, مقاله

مقاومت مردم ساکن منطقه، صهیونیست‌ها را وادار به تخلیه شهرک اویتار کرد

صهیونیست‌های ساکن شهرک “اویتار” در اراضی شهرک بیتا در جنوب نابلس بالاخره پس از مقاومت قهرمانانه ساکنان این منطقه مجبور به تخلیه این شهرک و ترک این منطقه شدند.

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

الکاظمی: باید برای خروج نظامیان خارجی از عراق سازوکار زمانی و فنی وضع شود

نخست‌وزیر عراق در سخنانی در جمع اعضای ناتو بر ضرورت ایجاد سازوکار زمانی و فنی برای خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا از عراق تاکید کرد.

ادامه

بلژیک, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, عراق, ناتو