حمایت فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، از اعتصاب هزاران کارگر خودروساز بلژیک

فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری از اعتصاب کارگران خودروساز بلژیک طی بیانیه‌ای حمایت کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری، این تشکل (WFTU)، طی بیانیه‌ای با کارگران آئودی در بلژیک اعلام همبستگی کرده است. در این بیانیه آمده است: در ۱۶ سپتامبر، هزاران کارگر در بروکسل پایتخت بلژیک در اعتراض به ... حمایت فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، از اعتصاب هزاران کارگر خودروساز بلژیک

ادامه

اروپا, اقتصادی, امپریالیسم, بلژیک, تحلیل, سرمایه‌داری, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

به جریان افتادن طرح استیضاح ماکرون در پارلمان فرانسه

یک نشریه فرانسوی از به جریان افتادن طرح استیضاح نخست وزیر این کشور در پارلمان خبر داد. به گزارش ایسنا، دفتر مجلس ملی فرانسه روز سه‌شنبه پیش‌نویس قطعنامه با موضوع آغاز فرآیند استیضاح «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را تایید کرده است. این دفتر به عنوان عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیر در مجلس ملی فرانسه شناخته می‌شود ... به جریان افتادن طرح استیضاح ماکرون در پارلمان فرانسه

ادامه

جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه

رهبر سابق حزب کارگر انگلیس: بریتانیا فورا ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کند

رهبر سابق حزب کارگر انگلیس از خشم فزاینده مردم این کشور در قبال جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه سخن گفت. به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روزنامه «القدس العربی»، «جرمی کوربین» در گفت وگو با این روزنامه به خشم فزاینده انگلیسی‌ها در قبال جنایات اسرائیل در غزه اشاره و اضافه کرد: آتش ... رهبر سابق حزب کارگر انگلیس: بریتانیا فورا ارسال سلاح به اسرائیل را متوقف کند

ادامه

اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحلیل, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, غرب اروپا, فقر, فلسطین

هزاران فرانسوی در اعتراض به گزینه نخست‌وزیری ماکرون به خیابان‌ها آمدند

هزاران معترض فرانسوی در اعتراض به تصمیم امانوئل ماکرون برای انتصاب «میشل بارنیه» به نخست‌وزیری فرانسه در خیابان‌ها دست به تظاهرات زدند. به گزارش ایسنا، روز پنجشنبه بود که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در پی اعلام انتصاب میشل بارنیه، وزیر خارجه اسبق این کشور به عنوان نخست‌وزیر جدید به بن‌بستی که بعد از انتخابات ... هزاران فرانسوی در اعتراض به گزینه نخست‌وزیری ماکرون به خیابان‌ها آمدند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه

مکرون که می‌خواست فاشیست‌ها پیروز شوند اکنون از گماردن دولت چپ خودداری می‌کند

رئیس‌جمهور امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه، امیدوار بود در انتخابات پارلمانی این کشور حزب راست‌افراطی “تجمع ملی” در آغاز ماه ژوئیه پیروز شود و به او این فرصت را بدهد “جردن باردلا”، رهبر نوفاشیست، را به مقام نخست‌وزیری منصوب کند. به‌گفتهٔ پائولین بوک، روزنامه‌نگار مشهور فرانسوی روزنامهٔ Arrêt sur images، این بخشی از ترفندی بود که ... مکرون که می‌خواست فاشیست‌ها پیروز شوند اکنون از گماردن دولت چپ خودداری می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, تحلیل, جهان, خصوصی‌سازی, دیدگاه, غرب اروپا, فاشیسم, فرانسه, کمونیسم, مجارستان

حضور ظریف در بیاریتز علامت آمادگی ایران برای گفت وگو است

“سامانتا وینوگراد”(Samanta Vinograd) تحلیلگر مسائل امنیت ملی در آمریکا در مورد حضور محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در نشست ” گروه۷” در “بیاریتز” فرانسه گفت: به نظر من این حضور علامتی است که ایران برای گفت و گوها ارسال می کند.

 

وی روز دوشنبه در تحلیلی پیرامون این دیدار به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: باید امروز (دوشنبه)به دنبال نتایج و اخبار بیشتر در ارتباط با حضور روزگذشته ظریف در گروه۷ باشیم؛ نمی دانیم چه در سر رئیس جمهوری آمریکا و ایران می گذرد؛ چرا که در ماه های اخیر دونالد ترامپ آشکارا خواستار مذاکره بدون هیچ پیش شرط با ایران شده بود و از مقامات عالی ایران خواست تا با وی تماس بگیرند، اما مقامات عالی ایران مذاکره با آمریکا را رد کرده بودند.

 

این تحلیلگر افزود: به نظر من و آنچه که از طرف فرانسوی ها دریافت می شود این است که حضور ظریف در بیاریتز علامتی است مبنی بر اینکه ایران نسبت به گفت و گوها آمادگی بیشتری دارد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ موافق این حضور بوده است، گفت: وی اخیرا درخواست گفت و گو با طرف ایرانی را مخفی نساخته و حتی درباره آن توئیت کرده بود، بنابر این موافقت ترامپ با این حضور چندان تعجب برانگیز نخواهد بود، مساله ای که وجود دارد ترامپ مشاور ارشد خود در امور ایران را در این نشست به همراه نداشته و به احتمال زیاد در مورد اقدام رئیس جمهوری فرانسه در دعوت ظریف به این نشست، ترامپ در پس پرده با مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا رایزنی کرده است.

 

“حسن روحانی” رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پیش از این تاکید کرده است که «در طول این مدت نشان دادیم در برابر قدرت‌های زورگو و زیاده‌خواه، تسلیم نمی‌شویم، ما اهل منطق و مذاکره‌ایم؛ اگر با احترام کامل و در چارچوب مقررات بین‌المللی کنار میز مذاکره بنشینند، نه اینکه فرمان مذاکره صادر کنند».

 

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز گذشته (یکشنبه) به دعوت “ژان ایو لودریان” همتای فرانسوی اش وارد شهر بیاریتز فرانسه محل برگزاری اجلاس سران هفت کشور صنعتی جهان( گروه ۷ ) شد.وی در این شهر با رئیس جمهوری و وزیر خارجه فرانسه دیدار کرده و پس از آن جلسه توجیهی مشترکی با انگلیس و آلمان برگزار کرد.

 

برجام و تلاش برای حفظ آن یکی از مهمترین موضوعات رایزنی‌ها در این نشست در بیاریتز بوده است و در این راستا، امانوئل مکرون رئیس‌ جمهوری فرانسه دیدارهایی در حاشیه این اجلاس با سران کشورهای حاضر در این نشست از جمله دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا داشته است.

 

ظریف روز جمعه (اول شهریورماه )هم به دعوت رسمی فرانسه و برای بررسی آخرین وضعیت پیشنهاد مطرح شده از سوی فرانسه به پاریس رفت و با مکرون و لودریان دیدار و گفت‌ و گو کرد.

 

چهل و پنجمین اجلاس سران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به «گروه ۷» روز گذشته (شنبه) در اقامتگاه تفریحی بیاریتز فرانسه آغاز بکار کرد.

 

ریاست اجلاس «گروه ۷» را که از ۲۴ تا ۲۶ آگوست (دوم و سوم شهریور) برگزار می شود، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برعهده دارد.

ایرنا

مرکل: یک گام بزرگ برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها با ایران برداشتیم

صدراعظم آلمان گفت که سران گروه هفت “یک گام بزرگ در تلاش‌های‌شان برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها با ایران” برداشته‌اند اما هنوز کار زیادی باید انجام شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, غرب اروپا, فرانسه

ایران در نشست گروه هفت؛ ترامپ پیشنهادات ماکرون را رد می‌کند؟

برخی ناظران مسائل بین‌المللی معتقدند احتمال موفقیت تلاش‌های فرانسه اندک است. چرا که ترامپ با تمام توان آمریکا، ایران را تحت فشار قرار داده و بعید است که بدون گرفتن امتیاز از این کشور، از مواضع خود عقب‌نشینی کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه