حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

جسد کارگر مقنی بعد از چهار روز از عمق ۵۰ متری چاه بیرون کشیده شد/ چند حادثه کارگری

جسد یک کارگر مقنی که از چهار روز پیش در اثر ریزش دیواره‌های چاه در روستای شهلکان منوجان گرفتار شده بود، از چاه خارج شد.

 

به گزارش ایلنا، یک کارگر ۵۰ ساله که روز شنبه ۱۵ خرداد ماه در حال حفاری یک چاه به عمق ۵۰ متر به همراه یک کارگر افغان در روستای شهلکان منوجان کرمان بود، بر اثر ریزش دیواره چاه زیر آوار سنگین مدفون شد.

 

از قرار معلوم جسد این کارگر که اهل شهلکان منوجان در استان کرمان است، امروز بعد از گذشت ۴ شبانه روز با کمک کارگران معدن آسمینون و اهالی منوجان از عمق چاه به بیرون کشیده شد.

 

انفجار در مخزن روغن در کارخانه صنایع غذایی ۱۷ کارگر را مصدوم کرد

 

منابع کارگری در استان البرز از وقوع حادثه انفجار مخزن روغن در کارخانه صنایع غذایی پاک تلیسه خبر دادند که بر اثر آن ۱۷ کارگر مصدوم شدند.

 

منابع کارگری در استان البرز گفتند: حادثه ساعت ۱۵:۰۸ بعد اظهر روز سه شنبه ۱۸ خرداد ماه، در کارخانه صنایع غذایی پاک تلیسه با نام تجاری (۲۰۲) واقع در اتوبان کرج قزوین، جنب پل کردان رخ داد که بر اثر آن ۱۷ کارگر مصدوم شدند.

 

این کارگران اظهار داشتند: بلافاصله کارگران حادثه دیده از سوی امدادگران به بیمارستان‌های امام حسن مجتبی، امام جعفر صادق و بیمارستان شهید مدنی انتقال داده شدند.

 

آنها با بیان اینکه جدا از یک نفر که وضعیت وخیم‌تری به نسبت بقیه دارد، مابقی آسیب جدی ندیده‌اند، گفتند: نهادهای نظارتی از جمله بازرسی اداره کار به محض اطلاع در محل حاضر بودند و موضوع را پیگیری کردند.

 

مرگ یک کارگر تعمیرکار کولر بر اثر سقوط از پشت‌بام ساختمان مرکزی بیمه سرمد

 

یک تعمیرکار کولر در ساختمان بیمه سرمد دچار حادثه شد و پیکر بی‌جانش از پنجره اتاق غلامرضا تاجگردون مدیر عامل بیمه سرمد و رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیرون آورده شد.

 

این کارگر روز پنج‌شنبه (۱۳ خرداد) برای تعمیر کمپرسور کولر گازی به پشت‌بام ساختمان مرکزی این بیمه می‌رود و دلیل نداشتن حفاظ مناسب به داخل نورگیر سقوط می‌کند و متاسفانه جان خود را از دست می‌دهد. شنیده‌ها حاکی از آن است که این نورگیر، نور اتاق مدیرعامل مجموعه را تامین می‌کند.

 

تامین امنیت و پذیرش ریسک در محیط کار از مسئولیت‌های اصلی شرکت‌های بیمه محسوب می‌شود اما سوءمدیریت در این ساختمان منجر به مرگ یک کارگر شده است. انتظار می‌رود نهادهای ناظر به این موضوع رسیدگی کنند.

سرکوبِ مزد مخرب‌ترین سیاست است/ دامن زدن به اقتصادِ غیرمولدِ صدقه‌ای خطرناک است

احمد سیف می‌گوید: برای من که سالهاست از ایران دورم، حیرت‌آور است که از سویی هر روزه می‌خوانم که شمار کثیری از واحدهای تولیدی با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی کار می‌کنند و از سوی دیگر می‌بینم در همین اقتصاد، دوستان خواستار سرکوب مزد هستند تا به قول خودشان سرمایه‌دار «سود» ببرد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, کارگری, مصاحبه و گفتگو

کارگر آبفای اهواز در اعتراض به بی‌اعتنایی پیمانکار به پرداخت مطالبات آنان دست به تجمع زدند

کارگران می‌گویند؛ سالهاست پیگیر وضعیت شغلی‌مان از مسئولان آبفای اهواز هستیم اما تاکنون آن‌ها تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران نگرفته‌اند و این موضوع هر روز نگرانی ما را بیشتر می‌کند

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری