گفت‌وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین

دستیار رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در جریان گفت‌وگوهای رو در رو، موضوع اوکراین را با جزئیات بسیار مورد بحث قرار دادند. به گزارش ایسنا، یوری اوشاکوف، معاون پوتین به خبرنگار روسیا ۱ گفت: «با جزئیات زیاد، این جلسه در یک فرمت رو در رو بود.» ... گفت‌وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین

ادامه

اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, گزارش, همکاری استراتژیک

کره شمالی نسبت به عواقب فاجعه‌بار رزمایش کره‌جنوبی و آمریکا هشدار داد/ کره شمالی موشک‌های کوتاه‌برد شلیک کرد

کره‌شمالی امروز (جمعه) برگزاری رزمایش مشترک کره‌جنوبی و آمریکا را محکوم کرد و هشدار داد که در صورت اجرای این رزمایش ممکن است با عواقب فاجعه‌بار روبرو شوند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی (KCNA)، دولت کره‌شمالی امروز (جمعه ۲۸ اردیبهشت) رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن را که برگزاری آن برای ماه اوت ... کره شمالی نسبت به عواقب فاجعه‌بار رزمایش کره‌جنوبی و آمریکا هشدار داد/ کره شمالی موشک‌های کوتاه‌برد شلیک کرد

ادامه

آمریکا, تشنج‌ زایی, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که پکن در قبال صادرات محصولات نظامی، از جمله صادرات پهپادهای غیرنظامی، جایگاهی مسئول دارد. در این میان ایالات متحده به اوکراین کمک نظامی می‌کند، اما از همکاری عادی میان روسیه و چین انتقاد می‌کند و این ریاکاری است. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در ... تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, چین, روسیه, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

محور بیانیه مشترک چین و روسیه: تعمیق روابط مشارکت همه جانبه و تعامل راهبردی

رئیسان جمهوری روسیه و چین روز پنجشنبه در پایان مذاکرات خود در پکن بیانیه مشترکی درباره تعمیق همکاری راهبردی و آغاز عصر جدید روابط دیپلماتیک بین دو کشور امضا و منتشر کردند. به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از خبرگزاری شین‌هوا، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه به مناسبت هفتاد ... محور بیانیه مشترک چین و روسیه: تعمیق روابط مشارکت همه جانبه و تعامل راهبردی

ادامه

اسراییل, بیانیه, جهان, چین, روسیه, سازمان ملل, شرق آسیا, شرق اروپا, صربستان, غرب, فرانسه, فلسطین, مجارستان, همکاری استراتژیک

۳ منطقه در خارکیف و زاپروژیا به تصرف روسیه درآمد

روسیه اعلام کرد که ۳ منطقه در زاپروژیا و خارکیف را به تصرف خود درآورده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۲ شهرک را در منطقه خارکیف تصرف کرده است. بر اساس اعلام این خبرگزاری، نیروهای روسیه شهرک های ... ۳ منطقه در خارکیف و زاپروژیا به تصرف روسیه درآمد

ادامه

اوکراین, بیانیه, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

پیونگ‌یانگ همچنان اتحاد مجدد در شبه جزیره کره را پیگیری می‌کند

یک نشریه حامی کره شمالی امروز دوشنبه ادعاها درباره این که پیونگ یانگ آرزوی دیرینه اتحاد مجدد در شبه جزیره کره را در جدیدترین بازبینی خود در قوانین حزب حاکمش کنار گذاشته رد و تاکید کرد این کشور همچنان این اتحاد مجدد را پیگیری می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی در ماه ژانویه به برگزاری یک کنگره نادر “حزب کارگران” پرداخته و طی آن قوانین حزب را بازبینی کرده و در این بازبینی به حذف عباراتی همچون “اوریمینزوکری” یا “بین مردم کره‌ای ما”  و گنجاندن عباراتی نظیر “همزیستی” هموطنان پرداخت.

 

برخی کارشناسان معتقد بوده‌اند که این تغییرات حاکی از این است که کره شمالی از تاکیدش بر اتحاد مجدد در شبه جزیره کره دست برداشته و اکنون به جای آن همزیستی دو کره را پیگیری می‌کند.

 

نشریه چوسون سینبو، یک نشریه حامی کره شمالی در ژاپن نوشت: “مسیر ایجاد یک پایگاه قدرت سوسیالیستی در ضمن برافراشتن پرچم فلسفه “اول ملت” ما مغایرتی با مبارزه برای حل مسائل مردم کره‌ای ما ندارد.

 

در مطلب این نشریه عنوان شد: روند توقف ناپذیر تقویت قابلیت‌های دفاعی ملی ما همچین به عنوان یک قدرت عملی برای مهار نیروهای خارجی، مقصران اصلی اختلاف و جنگ، و تسریع اتحاد مجدد عمل می‌کند.

 

این نشریه همچنین نوشت، قوانین حزب تصریح می‌سازند که قابلیت قدرتمند دفاع ملی در حراست از ثبات و صلح در شبه جزیره کره بوده و تعهد “تزلزل ناپذیر” پیونگ یانگ به اتحاد مجدد شبه جزیره کره را بازتاب می‌دهد.

 

کره شمالی و کره جنوبی به لحاظ فنی از آنجا که جنگ کره مربوط به سالهای ۱۹۵۰-۱۹۵۳ با آتش بس و نه معاهده صلح پایان یافته، همچنان در جنگ به سر می‌برند.

سئول با هشدار به آمریکا خواستار لغو رزمایش شد

وزیر اتحاد کره جنوبی روز یکشنبه خواستار حداکثر انعطاف پذیری در مورد تصمیم گیری در زمینه رزمایش مشترک با ایالات متحده که قرار است در ماه آگوست برگزار شود، شد.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

پاسخ پکن به بایدن درباره شرکت ندادن چین در تعیین قوانین تجارت جهانی

وزارت خارجه چین به مقاله جو بایدن که گفته بود، چین نباید در تعیین و توسعه قوانین مربوط به تکنولوژی جدید و تجارت جهانی شرکت داده شود، واکنش نشان داد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا

رویکرد خصومت آمیز آمریکا به چین از زاویه دیگر

واشنگتن تایمز گزارش داد: مقامات دولت جو بایدن می‌گویند قصد ندارند کشورهای دیگری را به گروه همکاری راهبردی «کوواد» اضافه کنند و تاکید دارند آینده سیاست خارجی آمریکا در منطقه هند- پاسفیک به همسویی چهار عضو این گروه برای مقابله با به ادعای واشنگتن درباره افزایش سیاست تهاجمی پکن بستگی دارد.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, سنگاپور, شرق آسیا, فیلیپین, کره شمالی, مقاله, هندوستان, ویتنام