نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

WFTU در بیانیه‌ای اعلام کرد: کارگران در هر گوشه‌ای از جهان در برابر جنایتی که اسرائیلی‌ها مرتکب می‌شوند، سکوت نخواهند کرد. آن‌ها از فرصت اول ماه مه برای همبستگی با مردم مبارز فلسطین و محکومیت دولت قاتل اسرائیل و متحدان امپریالیست آن استفاده خواهند کرد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، فدراسیون جهانی ... امسال با پرچمِ فلسطین در برابر سودِ سرمایه‌داران برای زندگیِ خود قیام می‌کنیم!

ادامه

آمریکا, اروپا, استبداد, استثمار, امپریالیسم, بازنشستگان, بیانیه, جهان, سرمایه‌داری, سوریه, صلح, عدالت اجتماعی, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگران, مداخله نظامی, ناتو, همبستگی

حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان حماس و فتح به پکن، اظهار داشت: از آشتی و وحدت میان گروه‌های فلسطینی حمایت خواهیم کرد. به گزارش شنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و ... حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

ادامه

آمریکا, اشغالگری, جهان, چین, خبر, سازمان آزادی‌یخش فلسطین, سازمان ملل, صلح, فلسطین

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات حمایتی از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، برندی سندرز سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نه آقای نتانیاهو. اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از ۶ ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته ... انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, زنان, فلسطین, کودکان

گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

جروزالم پست: مرکل از سران اروپایی خواسته است که از انتقال سفارت خود به‌بیت‌المقدس خودداری کنند

«توماس ساندل» مدیر موسس کمیته برای اسرائیل در بروکسل در جریان پیامی ویدئویی اعلام کرد که مرکل اقداماتی را پیگیری کرده است تا کشورهای اروپای مرکزی و شرقی را از تصمیم برای انتقال سفارت‌های آنان در سرزمین اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس منصرف کند.

 

ساندل که مدعی شده مرکل این اقدام را به منظور حفظ توافق هسته‌ای با ایران صورت داده است، در این مورد به جروزالم‌پست گفت که مرکل از «کلاوس یوهانیس» رئیس‌جمهور رومانی خواسته است تا سفارت کشورش را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل نکند.

 

وی در این پیام ویدوئی گفت: «ما متوجه شده‌ایم و من اخیرا هم از کشورهای اروپای شرقی و مرکزی شنیده‌ام که آنها تمایل دارند که سفارت‌های خود را به بیت‌المقدس منتقل کنند این کار طبیعی است اما ( در این مورد) از برلین و شخص «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان با آنها تماس گرفته شده است.»

 

ساندل همچنین گفت: «من در این چند روز گذشته با بسیاری از آلمانی‌ها در بروکسل صحبت کردم. آنها از اینکه همه کشورهای اتحادیه اروپا امروزه می‌خواهند روند انتقال سفارت را متوقف کنند، شوکه خواهند شد…این اقدام سابقه نداشته است. این همان آلمانی نیست که ما زمانی آن را می‌شناختیم و حتی آنگلا مرکلی نیست که انتخاب شد و ما او را می‌شناختیم.»

 

وی در ادامه گفت که بسیاری از تماس‌های تلفنی مرکل به سران اروپایی در ماه آوریل صورت گرفته است یعنی دقیقا همان زمانی که موضوع انتقال سفارت به بیت‌المقدس به صورت جدی مطرح شده بود.

 

ساندل همچنین با تعبیر کردن این اقدام صدراعظم آلمان به اقدامی «ضد اسرائیلی»، گفت که مرکل باید این رویکرد را در برابر توافق هسته‌ای با ایران (برجام) داشته باشد. یعنی همان توافقی که دولت آلمان از آن حمایت می‌کند.

 

او همچنین سیاست‌های مرکل را مایه نگرانی شدید کسانی عنوان کرد که از مردم یهود و موجودیت (اسرائیل) حمایت می‌کنند و بار دیگر بر اهمیت به رسمیت شناخته شدن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت این رژیم تاکید کرد.

 

پانزدهم آذرماه سال گذشته بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت.

 

ترامپ همچنین اعلام کرده بود که سفارت آمریکا در اسرائیل را به بیت‌المقدس منتقل خواهد کرد.

فارس

برغم مخالفت‌های امریکا، سازمان ملل ۶ قطعنامه در حمایت از فلسطین و جولان تصویب کرد

در قطعنامه مربوط به «بیت‌المقدس» هر اقدام قانونی یا اجرایی اسرائیل برای تسلط بر بیت‌المقدس به عنوان پایتخت محکوم شده و خواستار توقف و پایان دادن به آن شده اند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, سوریه, فلسطین

داعش؛ مهره نفتی آمریکا در سوریه

میادین استخراج نفت و گاز نقش مهمی در آینده سوریه ایفا خواهند کرد و تحریم‌های آمریکا ادامه نبرد تروریست‌ها با دولت قانونی سوریه است.

ادامه

اسراییل, اقتصادی, امریکا, ایران, ترکیه, تروریسم, جنوب غرب آسیا, جهان, روسیه, سوریه, عراق, عربستان سعودی, فلسطین, قطر, لبنان, مقاله

افسر ارشد اسرائیلی: ۴۰ سال پیش بر ۳ کشور عربی پیروز شدیم، اما امروز در برابر حماس ناکام ماندیم

به نقل از معاریو، زیکا فوگل سرتیپ ذخیره ارتش اسرائیل که قبلا رئیس ستاد مشترک ارتش در مناطق جنوبی بود، مقامات سیاسی این رژیم را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داد و آن ها را متهم کرد که امنیت این رژیم را قربانی آینده سیاسی خود کرده‌اند.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, فلسطین