حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان حماس و فتح به پکن، اظهار داشت: از آشتی و وحدت میان گروه‌های فلسطینی حمایت خواهیم کرد. به گزارش شنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، وانگ ونبینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با سفر نمایندگان جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و ... حمایت چین از وحدت گروه‌های فلسطینی

ادامه

آمریکا, اشغالگری, جهان, چین, خبر, سازمان آزادی‌یخش فلسطین, سازمان ملل, صلح, فلسطین

انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات حمایتی از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، برندی سندرز سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نه آقای نتانیاهو. اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از ۶ ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته ... انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, زنان, فلسطین, کودکان

گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

لیست مشترک عربی با ائتلاف آبی-سفید بر سر بند عدم اجرای “معامله قرن” توافق کرد

لیست مشترک عربی با ائتلاف آبی – سفید با مکلف شدن رئیس این ائتلاف برای تشکیل دولت به توافق رسیده است.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی چاپ لندن، رئیس لیست مشترک عربی اعلام کرد که در دیدار روز گذشته با روون ریولین، رئیس رژیم اسرائیل با مکلف کردن بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی – سفید به تشکیل دولت موافقت کرده است چراکه گانتس به مردم تعهد داده که برای سرنگونی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و دادن حقوق فلسطینی‌های داخل تلاش کند.

 

یک منبع آگاه در لیست مشترک عربی به القدس العربی گفت: بندی در این توافق وجود دارد که مانع اجرای “معامله قرن” می‌شود.

 

لیست مشترک عربی در بیانیه‌ای اعلام کرد تلاش‌های دولت وحدت بین لیکود و آبی – سفید را پیگیری می‌کند.

 

لیست مشترک عربی افزود، در صورت مکلف شدن گانتس به تشکیل دولت به جای نتانیاهو نیاز به وجود مذاکرات عمیق‌تر و فراگیرتر خواهیم داشت.

 

۶۱ نماینده از ۱۲۰ نماینده موضع‌شان را علیه نتانیاهو اعلام کرده بودند و همین مساله به گانتس اجازه می‌دهد تا فرصت چیره شدن بر نتانیاهو را بیابد. تحلیلگران معتقدند که گانتس از روند مکلف شدنش از سوی ریولین برای فشار بر نتانیاهو و تحمیل شروطش بر او برای تشکیل دولت وحدت استفاده خواهد کرد.

 

هیئت لیست مشترک درخواست‌های اساسی را ارائه کرده از جمله درباره مساله فلسطین و ضرورت توقف جنایت‌های انهدام منازل اعراب و گسترش مناطق نفوذ شهرها و شهرک‌های عربی است.

 

لیست مشترک در بیانیه‌ای اعلام کرد: فضا بین دو هیئت مثبت است. لیست مشترک عربی دید که لیست آبی – سفید در مقابل قدرت لیست مشترک ناچار شد به شکل مستقیم با این لیست تعامل داشته باشد.

 

ایمن عوده، رئیس ائتلاف لیست مشترک عربی اعلام کرد این ائتلاف در مقابل دو گزینه بد و بدتر است.

 

وی گفت لیست مشترک عربی به توافق اولیه‌ای با آبی – سفید رسیده که به موجب آن گانتس متعهد شده قانون انهدام منازل عربی را لغو کرده و طرح دولتی برای مبارزه با خشونت و جنایت تدوین کند.

 

احمد الطیبی، نماینده ائتلاف مشترک گفت: توافق میان لیست مشترک و فراکسیون آبی – سفید شامل بند سیاسی مرتبط با نزاع فلسطین و اسرائیل است مبنی بر اینکه دولت به ریاست گانتس هرگز تدابیر سیاسی یکجانبه را اتخاذ نخواهد کرد.

 

اشاره وی به معامله قرن است که نتانیاهو آماده اجرای آن است.

 

از سوی دیگر حزب کمونیست اسرائیل و جبهه دموکراسی صلح و برابری نسبت به سوءاستفاده نتانیاهو از بحران ویروس کرونا برای ضربه زدن به دستگاه قضایی و آزادی فردی در سایه وضعیت فوق‌العاده در کشور هشدار داد.

 

این دو حزب در بیانیه مشترکی اعلام کردند: اعمال وضعیت فوق‌العاده بر دستگاه قضایی برای ممانعت از محاکمه نتانیاهو و فعال‌سازی دستگاه‌های نظارت الکترونیکی بر شهروندان تدابیر خطرناکی است.

 

این دو حزب اعلام کردند مساله واجب سرنگونی نتانیاهو است. این دو حزب نسبت به تأسیس دولت وحدت با شراکت نتانیاهو هشدار دادند.

 

گانتس به حمایت ائتلاف چپ‌گرای میانه، لیست مشترک عربی و حزب اسرائیل خانه ما دست یافته است.

 

آویگدور لیبرمن، رئیس ائتلاف اسرائیل خانه ما در نشستی با گانتس گفت: ما بنی گانتس را به یک دلیل ساده تأیید می‌کنیم. ما در انتخابات قبل هم گفتیم مهم‌ترین مساله ممانعت از انتخابات چهارم است.

 

دادگاه مرکزی بیت‌المقدس یکشنبه به دلیل شیوع کرونا اولین جلسات محاکمه نتانیاهو را به تأخیر انداخت.

 

رئیس رژیم اسرائیل رسما گانتس را مامور تشکیل کابینه کرد

 

به گزارش اسکای نیوز، روون ریولین، رئیس رژیم اسرائیل، بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی – سفید و رقیب انتخاباتی بنیامین نتانیاهو را به تشکیل دولت جدید اسرائیل مکلف کرد.

 

گانتس در پی اعلام مکلف شدنش برای تشکیل دولت گفت،‌ هر آنچه در توان داشته باشد برای تشکیل دولت فراگیر و ملی طی چند روز انجام خواهد داد،‌ دولت او به تمام رای دهندگان خدمت خواهد کرد و این دولت اسرائیل را برای مقابله ویروس کرونا هدایت خواهد کرد.

 

این مکلف شدن بعد از آن انجام شد که گانتس حمایت ۶۱ عضو کنست (پارلمان اسرائیل) را برای تشکیل دولت به دست آورده است.

 

پیشتر سومین دور انتخابات کنست برگزار شد و بنیامین نتانیاهو با کسب ۳۶ کرسی در این انتخابات به جایگاه نخست دست یافت اما موفق به کسب ۶۱ کرسی پارلمان برای تشکیل دولت نشد.

هشدار تلویحی رئیس “کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل” به سندرز

رهبر لابی اسرائیلی موسوم به “کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل” (آیپک) در پی به راه افتادن موج تحریم اجلاس امسال این لابی از سوی نامزدهای ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها ‌وعده داد، جنبش‌های سیاسی که روابط میان آمریکا و رژیم اسرائیل را “تهدید” کنند، شکست می‌دهد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین