پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

نشریه پولیتیکو شکست ارتش اوکراین در نبرد با روسیه را طی ماه‌های آینده پیش‌بینی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، بنا به پیش‌بینی یک رسانه غربی، ارتش اوکراین احتمالاً در چند ماه آینده در جبهه نبرد دچار شکست می‌شود. نشریه پولیتیکو به نقل از چند افسر بلندپایه نظامی روز چهارشنبه اعلام کرد ... پولیتیکو: جبهه اوکراین تابستان فرو می‌پاشد

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه امروز سه‌شنبه، در سفری به مصر با رئیس جمهوری این کشور دیدار و در ارتباط با تحولات منطقه به ویژه بحران غزه گفت وگو کرد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیاالیوم، «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه در سفری به قاهره با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر ... دیدار و رایزنی مقام ارشد امنیتی روسیه با السیسی درباره تحولات منطقه

ادامه

افغانستان, امنیتی, اوکراین, تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال افریقا, مصر

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

تلاش برای کودتا و ترور رئیس‌جمهور بلاروس ناکام ماند

رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد طرح عوامل خارجی برای کودتا در این کشور و ترور او و دیگر مقامات بلاروسی توسط نیروهای اطلاعاتی خنثی شده است.

 

به گزارش فارس، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز یکشنبه از خنثی شدن طرح جدیدی برای کودتا و ترور در این کشور خبر داد.

 

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «یورو نیوز»، لوکاشنکو گفت در همین ارتباط، دو نفر توسط نیروهای امنیتی روسیه در مسکو بازداشت شده‌اند که هر دو دارای تابعیت آمریکایی هستند.

 

رئیس جمهور بلاروس افزود: «ما گروهی را بازداشت کردیم و آن‌ها به ما نشان دادند چگونه برای همه چیز برنامه‌ریزی کرده بودند. من حرفی نزدم. سپس دریافتیم که این اقدام به وضوح کار سرویس‌های اطلاعاتی خارجی و به احتمال زیاد اف‌بی‌آی یا سی‌آی‌اِی بود».

 

از سوی دیگر سازمان اطلاعاتی بلاروس اعلام کرد که در «عملیاتی ویژه»، طرح «گروهی سازمان‌یافته با اهداف تروریستی» را خنثی کردند که قصد ترور رئیس جمهور و خانواده‌اش را داشتند و به‌دنبال «سازماندهی شورشی مسلحانه به‌منظور تصاحب خشونت‌آمیز قدرت» بودند.

 

یکی از رسانه‌های محلی بلاروس روز شنبه تصاویری از دو فرد بازداشت شده در روسیه را منتشر کرد که در حال برنامه‌ریزی برای ترور لوکاشنکو و چند مقام ارشد بلاروسی دیگر بودند. این افراد همچنین به‌دنبال ترغیب شماری از مقامات نظامی بلاروس برای اجرای کودتا بودند.

 

لوکاشنکو چندی قبل نیز هشدار داد، دستگاه‌‌های اطلاعاتی روسیه و بلاروس، مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا را در «کی‌یف» پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو کشف کرده‌اند. به گفته او کشورهای همسایه بلاروس شامل لهستان، اوکراین و لیتوانی ناآرامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آگوست در این کشور را سازماندهی کردند.

 

او همچنین بارها در خصوص تحرکات خودروهای زرهی آمریکایی و نیروهای ناتو در اطراف مرزهای این کشور هشدار داده است. وی از وزارت کشور بلاروس درخواست کرده اقدام متناسب در برابر این تحرکات را در نظر داشته باشد. رئیس‌جمهور بلاروس ضمن متهم کردن ناتو به صف‌آرایی در اطراف مرزهای این کشور، تهدید کرده در صورت لزوم از ارتش روسیه کمک خواهد گرفت.

نشنال اینترست: “میلیون‌ها آمریکایی” در درگیری با روسیه می‌میرند

نشنال اینترست در مقاله ای اذعان کرد: روسیه تنها قدرت هسته ای است که قادر به کشتن ده‌ها میلیون آمریکایی در مدت زمان کوتاه است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, ناتو