خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

تظاهرات هزاران نفری در لهستان در اعتراض به اصلاحات قضایی

هزاران نفر از مردم لهستان روز گذشته (چهارشنبه) در اعتراض به جدیدترین اصلاحات قضایی حزب حاکم این کشور اروپایی در شهرهای مختلف لهستان تظاهرات برپا کردند.

 

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، طبق اصلاحات مورد نظر دولت راستگرای لهستان، دولت این اختیار را خواهد داشت که قضات را در صورت زیر سئوال بردن این اصلاحات برکنار کند.

 

حزب حاکم قانون و عدالت (PiS) لهستان، بعد از پیروزی در انتخابات پارلمانی ماه اکتبر (مهرماه) متعهد شد که نظام قضایی این کشور اروپایی را اصلاح کند.

 

این اصلاحات قضایی در تقابل با اصول اتحادیه اروپا است و مقامات این اتحادیه به طور مداوم تأکید کرده‌اند که این اصلاحات در تناقض با قوانین اتحادیه اروپا و قانون اساسی لهستان است.

 

با اینحال حزب محافظه‌کار قانون و عدالت استدلال کرده است که این اصلاحات برای کارآمدتر کردن نظام قضایی لهستان ضروری است.

 

هزاران نفر از مردم لهستان در اعتراض به این طرح دولت در مقابل پارلمان لهستان در «ورشو» تظاهرات برپا کردند وش عار «دادگاه‌ها را آزد کنید» و «ما پیروز خواهیم شد» سرمی‌دادند و در عین حال پرچم‌های لهستان را در دستان خود تکان می‌دادند.

 

بر اساس گزارش رویترز، معترضان همچنین تظاهرات‌های اعتراضی را در دیگر شهرهای لهستان از جمله «روکلاو»، «تورون»، «پوزنان»، «اسچوئزن»، «کاتوویتسو»، «بیالیستاک» برگزار کردند و با حمل پرچم‌های اروپا علیه دولت شعار سر می‌دادند.

 

برخی از معترضان نیز چسب‌هایی را بر روی دهان خود چسبانده بودند که بر روی آن نوشته شده بود: «امروز قضات، فردا ما».

 

طبق پیش‌نویس طرح دولت حاکم در لهستان که قرار است امروز (پنجشنبه) در پارلمان مورد بحث قرار گیرد، دولت این کشور اروپایی قصد دارد، استقلال قضات این کشور را محدود کند.

 

قضات لهستان می‌گویند که اصلاحات نظام قضایی در راستای محدود کردن دادگستری است و دولت راستگرای لهستان در صدد است تقدم قوانین اتحادیه اروپا را بر قوانین ملی زیرسؤال ببرد.

 

دفتر تحقیقات پارلمان روز سه‌شنبه هفته جاری اعلام کرد که پیش‌نویس این قانون، نقض قوانین اتحادیه اروپا است زیرا استقلال و بی‌طرفی دادگاه و قضات را زیر سؤال می‌برد.

 

اوایل سال جاری میلادی نیز بعد از آنکه یک قاضی در شهر «اولستاین» به دلیل زیرسؤال بردن اصلاحات قضایی حزب حاکم لهستان، از کار معلق شد، تظاهرات مشابهی در این کشور اروپایی برگزار شد.

 

اتحادیه اروپا، حزب حاکم قانون و عدالت را به سیاسی کردن دادگستری متهم کرده است و رئیس دیوان عالی لهستان نیز هشدار داده که این اصلاحات ممکن است به خروج لهستان از اتحادیه اروپا منجر شود.

فارس

سندیکاهای بزرگ کارگری، پلیس، وکلا و آتش‌نشانان تا اتحادیه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی برعلیه دولت لیبرال فرانسه

پنج‌شنبه پنجم دسامبر، چهاردهم آذر، فرانسه یکی از مهم‌ترین اعتصاب‌های سراسری را تجربه می‌کند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فرانسه

تظاهرات «نه به فتنه طایفه‌ای و جنگ داخلی» در لبنان برگزار شد

صدها جوان لبنانی در شصت و سومین روز از آغاز جنبش اعتراضی این کشور، چهارشنبه شب در بیشتر مناطق و شهرهای شمالی و جنوبی از جمله طرابلس و بیروت با «شعار نه به فتنه‌ی طایفه‌ای و جنگ داخلی و آری به لبنان آزاد و متحد» تظاهرات کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان

گام رو به عقب دولت ماکرون در برابر مخالفان اصلاحات بازنشستگی

پس از دو هفته اعتصاب‌ها علیه برنامه اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه که به استعفای « ژان پل دلووآ » طراح این برنامه جنجال برانگیز منجر شد، کاخ الیزه از تمایل رئیس جمهوری برای اصلاح این برنامه خبر داده که می‌تواند یک گام به عقب دولت امانوئل مکرون در برابر مخالفان این طرح باشد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فرانسه

پنجمین روز اعتراضات به قانون اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان در هند

پلیس هند روز یکشنبه برای متفرق کردن صدها معترضی که در مخالفت با قانون جدید اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان به خیابان‌های دهلی آمده بودند و خودروها را آتش می‌زدند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, افغانستان, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, حقوق بشر, خبر, هندوستان