راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

حامیان جنبش صلح در ایتالیا همزمان با روز رهایی ایتالیا از فاشیسم علیه نظامی گری کشور‌های غربی تظاهرات کردند. دیروز، ۲۵ آوریل، در روز رهایی ایتالیا از فاشیسم، حامیان جنبش صلح به خیابان‌های شهر بولونیا ایتالیا آمدند تا مخالفت خود را با اقدامات سیاسیون غربی با هدف دامن زدن به درگیری‌ها در جهان اعلام کنند. ... راهپیمایی در ایتالیا علیه سیاست‌های نظامی‌گری غرب

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, خبر, روسیه, صلح, ضد جنگ, غرب, فاشیسم, فلسطین, کره جنوبی, گرجستان, لبنان

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

تحلیلگر گاردین: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صحنه بازی خاورمیانه را تغییر داد

تحلیلگر روزنامه گاردین انگلیس استدلال کرد جنگی که دهه‌ها به‌ طور نیابتی و خارج از سرزمین‌های اشغالی بین ایران و اسرائیل در جریان بود، با حمله اسرائیل به کنسولگری تهران وارد مرحله جدیدی شد که پیشگیری از تشدید آن نیازمند مهار اسرائیل است. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه گاردین در مطلبی به تفصیل به ... تحلیلگر گاردین: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صحنه بازی خاورمیانه را تغییر داد

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, ایران, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, خاورمیانه, سوریه, لبنان

برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

دولت برزیل با ابراز «نگرانی شدید» نسبت به تحولات خاورمیانه و پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، خطاب به جامعه بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه، تلاش‌ها را بسیج کند. به گزارش روز شنبه ایرنا از روزنامه ال پائیس، بر اساس یادداشتی که وزارت امور خارجه برزیل ... برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, لبنان, یمن

تظاهرات «نه به فتنه طایفه‌ای و جنگ داخلی» در لبنان برگزار شد

صدها جوان لبنانی در شصت و سومین روز از آغاز جنبش اعتراضی این کشور، چهارشنبه شب در بیشتر مناطق و شهرهای شمالی و جنوبی از جمله طرابلس و بیروت با «شعار نه به فتنه‌ی طایفه‌ای و جنگ داخلی و آری به لبنان آزاد و متحد» تظاهرات کردند.

 

به گزارش تارنماهای خبری و رسانه های تصویری از جمله تلویزیون های ال. بی. سی و المیادین لبنان، تظاهرات گسترده‌ی مردم طرابلس در شمال این کشور از میدان عبدالحمید کرامی (النور) آغاز شد و به سمت دیگر میدان‌ها و خیابان‌های این شهر بندری ادامه یافت.

 

بر پایه‌ی این گزارش، پیشاپیش تظاهرکنندگان خودروهایی حرکت می‌کردند که بالای آن‌ها پرچم لبنان به اهتزار درآمده بود و از طریق بلندگو سرودهای ملی پخش می‌کرد.

 

تظاهرکنندگان شعارهایی را علیه برخی رهبران سیاسی و مقام های حزبی سر دادند و آنان را به فساد، ظلم، فقیر کردن شهروندان و تلاش برای کشاندن آن‌ها به دام فتنه متهم کردند.

 

این تظاهرات به دعوت جمعیت ها، اتحادیه ها، احزاب و گروه های فعال مدنی، اجتماعی و سیاسی طرابلس انجام گرفت و قشرهای مختلف مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در آن شرکت کردند.

 

آنان خواهان تشکیل دولت فن سالار (تکنوکرات) شدند.

 

«سعد حریری» نخست وزیر لبنان هفتم آبان ماه گذشته استعفا داد و «میشل عون» رییس جمهوری لبنان وی را به طور موقت به عنوان رییس «دولت پیشبرد امور» منصوب کرد.

 

«میشل عون» امروز (چهارشنبه) بار دیگر خواستار تشکیل دولت فن سالار شد.

 

قرار است فردا (پنجشنبه) رایزنی های سیاسی میان نمایندگان مجلس و رییس جمهوری برای تعیین نامزد نخست وزیری، در کاخ بعبدا در شرق بیروت انجام شود.

ایرنا

خیزش مردم لبنان ادامه دارد… مبارزه با نولیبرالیسم، فرقه‌گرایی، فساد…

عمر الدیب، دبیر روابط بین‌الملل حزب کمونیست لبنان، پیروزی جنبش انقلابی این کشور را که هم‌اکنون مُهر و نشان ویژگی‌های پیکاری طبقاتی را بر خود دارد و بر فرقه‌گرایی غلبه کرده است، ستود و تحسین کرد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, لبنان, مقاله

ترکیه: آمریکا تحریم کند، باید از اینجرلیک برود

مولود چاووش اوغلو امروز چهارشنبه هشدار داد، اگر واشنگتن بخواهد ترکیه را تحریم کند، آنکارا همه گزینه‌ها از جمله درخواست خروج نظامیان آمریکایی از پایگاه هوایی اینجرلیک را بررسی خواهد کرد.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خبر, لبنان, مصر, یونان

اسد: اروپا بازیگر اصلی در ایجاد هرج‌ومرج در سوریه بود

بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه با اشاره به این‌که ارتش سوریه پیشروی‌های چشمگیری در جنگ علیه تروریسم محقق ساخته است، تأکید کرد که اروپا کنار آمریکا و برخی دیگر کشورها بازیگر اصلی ایجاد هرج‌ومرج در سوریه بود.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایتالیا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, فرانسه, لبنان