مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

بنا بر تبلیغات حکومتی و رسانه‌های مجاز کشور، پس از عملیات “وعدۀ صادق”، یعنی حملۀ موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به خاک اسرائیل به دستور خامنه‌ای، جمهوری اسلامی در همهٔ عرصه‌های نظامی و دیپلماتیک به “پیروزی‌های بزرگی” دست یافته و اسرائیل نیز “تنبیه” شده و “سیلی” خورده است. پس از عملیات “وعدۀ صادق”، کابینۀ جنگی ... مردم ایران گرفتار در چنبرۀ خطرناک آتش‌افروزی‌های دولت تجاوزگر اسرائیل و دیکتاتوری ولایی

ادامه

آزادی, آمریکا, استبداد, اسراییل, اسلام سیاسی, ایران, جهان, حقوق بشر, زنان, سوریه, صلح, ضد جنگ, عدالت اجتماعی, عراق, فلسطین, مقاله

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

یک کانال عبری گزارش داد نخست وزیر اسرائیل به دلیل نگرانی از صدور حکم جلب وی توسط دیوان لاهه از انگلیس و آلمان کمک خواسته است. به گزارش ایسنا، کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه پنجشنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم نگران این است که دیوان لاهه حکم جلب وی و مسئولان دیگر ... نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, امنیتی, انگلیس, جهان, حقوق کودکان, خبر, زنان, صهیونیسم, فلسطین, هلند

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

ضرورت تلاش هم‌زمان برای مبارزه با استبداد حاکم و ایجاد کارپایهٔ مشترک برای دفاع از صلح و حاکمیت ملی

در آغاز سال نو، شواهد متعدد حکایت از آن دارد که بحران‌های داخلی و خارجی همچنان شدت خواهد یافت و صلح و امنیت در منطقه و در کشور با تهدیدهای روزافزونی مواجه خواهد شد. نتیجۀ این تحولات منفی و بسیار نگران‌کننده چیزی جز تحمیل وضعی دشوارتر از قبل بر طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان نخواهد ... ضرورت تلاش هم‌زمان برای مبارزه با استبداد حاکم و ایجاد کارپایهٔ مشترک برای دفاع از صلح و حاکمیت ملی

ادامه

استبدادی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, امنیتی, جهان, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سیاسی, صلح, طبقه کارگر, فلسطین, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

تظاهرات هزاران معترض به آزار جنسی زنان در استرالیا

هزاران شهروند استرالیایی با حضور درخیابان‌های شهرهای مختلف این کشور به خشونت و آزار جنسی علیه زنان اعتراض کردند.

 

به گزارش فارس، به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، ده‌ها هزار شهروند استرالیایی در حمایت از جنبش «تظاهرات برای عدالت» و در اعتراض به آزار جنسی زنان، در شهرهای مختلف این کشور به خیابان آمدند.

 

صدها فرد معترض نیز در برابر پارلمان استرالیا و ساختمان دولت و دفتر «اسکات موریسون» نخست‌وزیر این کشور که در مجاورت هم در شهر کانبرا قرار دارند، تجمع اعتراضی برگزار کردند. از سوی دیگر چیزی حدود شش هزار نفر در برابر ساختمان پارلمان این کشور در شهر سیدنی تجمع یافتند.

 

بر روی برخی پلاکاردهای حاضران در برابر ساختمان دولت، شعار «محل تجاوز» به چشم می‌خورد که به اتهامات مطرح شده در این زمینه در سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد.

 

پانزدهم فوریه سال ۲۰۱۹، «بریتنی هیگینز» یکی از اعضای سابق حزب لیبرال مدعی شد در دفتر «لیندا رینولدز» وزیر دفاع استرالیا، از سوی یکی از کارمندان، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. این زن استرالیایی می‌گوید وزیر دفاع از وی حمایت نکرده و آن را مورد لاپوشانی قرار داده است.

 

جمعه هفته گذشته، رینولدز از هیگینز به خاطر اینکه وی را «گاو دروغ‌گو» خطاب کرده بود، عذرخواهی کرد. هیگینز در تجمع در برابر پارلمان استرالیا به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: «ما اساساً باور داریم نظام فعلی از هم گسیخته است».

 

تظاهرات در شهرهای مختلف استرالیا یک روز پس از آن برگزار شد که مأموران پلیس لندن تجمع شهروندان در سوگ قتل یک زن توسط مأمور پلیس را برهم زده و شماری با بازداشت کردند.

 

پلیس لندن روز شنبه با معترضان و شهروندانی که در اعتراض به کشته شدن یک زن ۳۳ ساله تجمع کرده بودند، درگیر شد. این تجمعات ساعاتی بعد از آن برگزار شد که مأمور پلیسی که به قتل وی متهم است در دادگاه حاضر شد.

 

ناپدید شدن «سارا اورارد» در غروب روز سوم مارس (۱۳ اسفند) هنگامی که پیاده به سمت خانه می‌رفت، موجی از گزارش‌ها درباره خطراتی که زنان را هنگام شب در خیابان‌ها تهدید می‌کند و ناباوری از ناکامی پلیس در رسیدگی به این معضل را به همراه داشته است.

 

شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفتند که شاهد کشیده شدن چند زن روی زمین به دست پلیس بودند. پلیس لندن اعلام کرد چهار نفر به دلیل نقض نظم عمومی و تخطی از مقررات حفاظت بهداشتی بازداشت شدند.

 

در بحبوحه این اعتراضات، حزب حاکم محافظه‌کار لایحه‌ای با هدف افزایش قدرت و اختیارات پلیس در سرکوب اعتراضات شهروندان انگلیسی در پارلمان این کشور مطرح کرده است.

ثبت ۱۰۸ مورد خودکشی زنان در کُردستان از مارس ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱

هر ساله و در آستانه هشت مارس روز جهانی زنان، سازمان حقوق بشری هه‌نگاو درباره خودکشی زنان کُرد در سال گذشته گزارشی آماری را آماده و منتشر می‌کند که این آمار نشان می‌دهد آمار خودکشی نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

ادامه

اجتماعی, ایران, برابری اجتماعی, حقوق بشر, زنان, فقر, گزارش

نباید سهم زنان از اینهمه ثروت ملی، کولبری و جستجو در سطل‌ زباله باشد!

فقدان فرصت‌های شغلی شایسته به خصوص در مناطق محروم و تورم افسارگسیخته‌ی همه اقلام ضروری خانوار، موجب گسترش مشاغل غیررسمی و کاذب حتی در میان زنان شده است.

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, زنان, فقر, گزارش