در هر دقیقه ۱۱ نفر در جهان به دلیل گرسنگی جان می‌دهند

موسسه آکسفام در گزارشی اعلام کرد که گرسنگی در هر دقیقه جان ۱۱ نفر را در جهان می‌گیرد. به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، سازمان‌ بین‌المللی امدادرسانی آکسفام(Oxfam) مستقر در لندن در گزارشی اعلام کرد که در هر دقیقه ۱۱ نفر در سراسر جهان از گرسنگی می‌میرند و شرایطی مانند قحطی در سال ۲۰۲۰ ... در هر دقیقه ۱۱ نفر در جهان به دلیل گرسنگی جان می‌دهند

ادامه

اتیوپی, جهان, خبر, سازمان ملل, سودان, سوریه, فقر, گرسنگی, محیط زیست, یمن

تصاویر ماهواره‌ای؛ طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه موفقیت‌آمیز بوده است

تصاویر ماهواره‌ای از دریاچه ارومیه نشان می‌دهد طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه، توانسته مشکل کاهش قابل توجه ورودی آب به این دریاچه را حل کند و عملاً سطح آب دریاچه ارومیه افزایش خوبی پیدا کرده است.

«حسین دلیریان» سخنگوی سازمان فضایی ایران در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به آخرین وضعیت بررسی تصاویر ماهواره‌ای از دریاچه ارومیه، گفت: سازمان فضایی از ابتدای افتتاح طرح انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه، این دریاچه را زیر نظر داشت و امروز بعد از حدود ۳ ماه از آغاز اجرای این پروژه، به نتایجی در این خصوص دست یافته‌ایم.

وی افزود: بررسی تصاویر ماهواره‌ای از دریاچه ارومیه و روند طی شده در سه ماه اخیر، نشان می‌دهد که طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه، توانسته تا حد قابل توجهی یکی از مشکلات اصلی این دریاچه یعنی کاهش قابل توجه ورودی آب را حل کند و عملاً سطح آب دریاچه ارومیه افزایش خوبی پیدا کرده است.

سخنگوی سازمان فضایی ایران تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید، دریاچه ارومیه مشکلات دیگری هم دارد که دولت و ستاد احیای دریاچه در پی حل آن مشکلات نیز هستند، اما تامین آب و افزایش میزان ورودی به دریاچه یکی از اصلی‌ترین مشکلات آن بود که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که این مشکل به شکل مناسبی در حال مرتفع شدن است.

دلیریان ادامه داد: البته باید به این نکته هم توجه داشت که بارندگی‌های بسیار خوب در سال گذشته نیز که موجب افزایش میزان آب ورودی به دریاچه از مسیرهای قبلی هم شده بود، روند احیای دریاچه را تسریع کرده است.

چین طرح‌های ژاپن برای تخلیه مواد هسته‌ای در اقیانوس را محکوم کرد

وزارت خارجه چین، طرح ژاپن برای تخلیه فاضلاب رادیواکتیو از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به اقیانوس را محکوم کرد به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، در حالی که مدیریت این کارخانه اصرار دارد که آزادسازی این مواد بی‌خطر است، پکن از توکیو می‌خواهد تا قبل از ادامه کار، از کشورهای پیرامون مجوز بگیرد. ... چین طرح‌های ژاپن برای تخلیه مواد هسته‌ای در اقیانوس را محکوم کرد

ادامه

اوکراین, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق آسیا, کره جنوبی, محیط زیست