آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

دیوان عالی لندن امروز (سه شنبه) حکم کرد که موافقت انگلیس در سال ۲۰۲۲ برای استرداد «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکی لیکس مشمول یک جلسه استیناف کامل خواهد بود. به گزارش خبرگزاری ایسنا، وکلای سانژ استدلال می‌کنند که این اقدام، نقض توافق بین انگلیس و آمریکاست که استرداد به دلیل جرایم سیاسی را ممنوع می‌کند. حالا ... آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد

ادامه

آمریکا, اروپا, افغانستان, انگلس, جهان, حقوق بشر, خبر, عراق, ویکی‌لیکس

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

امروز، صنعت تسلیحات در قلب نظام سرمایه‌داری قرار دارد. پژوهشگران کتابخانه یادبود مارکس استدلال می‌کنند که ما باید با هر دو پدیده مقابله کنیم. درگیری‌ها و کشورگشایی‌های نظامی و همچنین تولید و فروش جنگ‌افزار همیشه در کانون نظام سرمایه‌داری بوده‌اند. در سال ۱۵۷۷/ ۹۵۶ خورشیدی فرانسیس دریک که در پی طلا و نقره بود، به‌غارت ... چرا تجارت جنگ‌افزارها وجود دارد؟

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسپانیا, استثمار, استعمار, افغانستان, امپریالیسم, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, بحرین, برونئی, پرتغال, ترکیه, جهان, خاورمیانه, دیدگاه, ژاپن, سرمایه‌داری, غارتگری, فرانسه, کره جنوبی, کنیا, کویت, مقاله, ناتو

هلاکت ۶۰ تروریست «هیات تحریر الشام» در نبرد با ارتش سوریه

منابع خبری امروز (یکشنبه) از درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و تروریست‌های گروه «هیات تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) در حومه غربی حلب و جنوبی ادلب سوریه خبر دادند. به گزارش ایرنا از منابع رسانه ای و محلی سوری، ارتش سوریه در جریان حمله عناصر مسلح به مواضع خود، موفق به هلاکت ۶۰ تروریست گروه ... هلاکت ۶۰ تروریست «هیات تحریر الشام» در نبرد با ارتش سوریه

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق

در بمباران مواضع تروریست‌ها در سوریه ۲۵ تروریست کشته شدند

نیروهای روسی در سوریه از هدف قرار دادن مواضع گروهای تروریستی در حلب خبر دادند که طی آن ۲۵ تروریست به هلاکت رسیدند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «فادیم کولیت» نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که در جریان حملات جنگنده‌های بمب افکن روسیه ضد مقرهای گروهک تروریستی در روستای «قباسین» واقع ... در بمباران مواضع تروریست‌ها در سوریه ۲۵ تروریست کشته شدند

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق

تسلط نیروهای عراقی بر ساختمان تلویزیون دولتی موصل!

با آغاز پیشروی نیروهای عراقی در داخل موصل امروز خبر از تسلط نیروهای ویژه عراق بر ساختمان تلویزیون دولتی موصل می‌رسد. بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) نیز اعلام کرد که حدود ۳۰ کیلومتر از محور غرب موصل را در ساعات گذشته آزاد کرده است.

 

به گزارش ایسنا، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد، در حالی که نیروهای عراق پیشروی به سمت ساحل چپ موصل را از محور شرق آغاز کرده‌اند و در اولین ورود به داخل شهر موصل توانستند روستای کوکجلی و نیز الکرامه را در شرق موصل آزاد کنند، آخرین خبرها در شانزدهمین روز عملیات موصل حکایت از درگیری شدید بین نیروهای مبارزه با تروریسم و نیروهای داعش در ورودی شرق موصل دارد،‌در حالی اسکای نیوز عربی نیز گزارش داد، نیروهای ویژه عراق برساختمان تلویزیون دولتی موصل تسلط یافته‌اند.

 

شبکه المیادین همچنین از حملات توپخانه‌ای شدید نیروهای عراقی به مواضع داعش از محور شرقی موصل خبر داد.

 

کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل نیز اعلام کرد، داعش ۴۰ تن از نیروهای امنیتی سابق عراق را در نزدیکی موصل به ضرب گلوله کشته است.

 

سخنگوی کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل گفت: خبرهایی از قتل گروهی توسط داعش می‌رسد.

او افزود: داعش این کشتار را روز شنبه در نزدیکی موصل انجام داده و اجساد آنها را به رود دجله انداخته است.

 

عبدالکریم کیلانی، مشاور اطلاع‌رسانی شورای استانداری نینوا نیز امروز گفت: داعش حدود ۱۰۰ افسر در سازمان‌های امنیتی سابق عراق را در

کلیسایی در مرکز موصل به گروگان گرفته است و علت این کار نگرانی‌اش از شورش آنها علیه خودش است.

 

کیلانی گفت: داعش همزمان با نزدیک شدن نیروهای عراقی به مرکز موصل از چند روز قبل تعدادی از ساکنان را به گروگان گرفته است.

نیروهای بسیج مردمی عراق نیز ظرف ساعات گذشته حدود ۳۰ کیلومتر از محور غرب موصل را آزاد کرده‌اند. نیروهای بسیج مردمی همچنین اعلام کرده‌اند که روستاهای فرفره، امام حمزه، ام سیجان، خبیرات، ام العظام، الصیاد و ابو حجیره در غرب موصل را آزاد کرده‌اند. نیروهای بسیج مردمی همچنین روستای الخوین در جنوب غرب موصل را از داعش پس گرفتند.

 

در همین حال، سازمان بدر عراق امروز (سه شنبه) اعلام کرد، نیروهای این سازمان که تحت لوای بسیج مردمی می‌جنگند، بزرگ‌ترین شبکه تونل‌های داعش را در غرب موصل شناسایی کردند. این شبکه تونل‌های داعش در روستای فرفره در غرب موصل شناسایی شده است.

 

سازمان بدر اعلام کرد: در این شبکه سیستم‌های ارتباطی، انبار مواد منفجره، ماده C4 و خمپاره یافت شده است. این شبکه به صورت کامل بمب گذاری شده است.

 

در ادامه یک منبع عراقی در استان نینوا امروز گفت، اتوبوس‌هایی ده‌ها زخمی داعش را از بیمارستان‌های موصل به مکانی نامعلوم انتقال دادند.

 

وی گفت: این افراد در تاریکی شب از چند بیمارستان در موصل به مکانی نامعلوم انتقال داده شدند. به نظر می‌رسد که داعش طرح تخلیه کامل بیمارستان‌ها از افراد زخمی خود و انتقال آنها به مکانی نامعلوم چه بسا در موصل یا در رقه سوریه را آغاز کرده است.

 

این منبع گفت: داعش همچنین کادرهای پزشکی را به سرعت به مکان‌های نامعلوم برده و تردیدهایی نسبت به امر وجود دارد که داعش بیمارستان‌های صحرایی را در محله‌هایی که مقر محکمی برای داعش به شمار می‌آیند، انتقال دهد.

 

از سوی دیگر، کریم الشویلی، فرمانده عملیات محور شرقی آزادسازی موصل در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم گفت: پنج محور جنگی در چهار مرحله وجود دارد که از قبل توسط فرماندهی کل برای اجرای عملیات در مورد آن برنامه ریزی شده است.

 

وی گفت: در هر مرحله چندین طرح آماده شده از قبل وجود دارد که تاریخ‌های مورد توافقی نیز برای آنها تعیین شده است و هماهنگی در سطح بالایی میان فرماندهان محورها برای پیشروی به صورت یکپارچه وجود دارد.

 

الشویلی خاطرنشان کرد: تماس و هماهنگی با برخی از ساکنان موصل وجود دارد و آنها بخش‌های امنیتی و یگان‌ها را در جریان تمامی تحرکات داعش و آنچه که در این شهر رخ می‌دهد، قرار می‌دهند.

 

این مقام نظامی همچنین گفت که سازمان اطلاعات تلاش می‌کند تا غیرنظامیان را از تروریست‌ها در موصل دور کند.

عفو بین‌الملل حملات مخالفان به غرب حلب را غیرقانونی خواند!

عفو بین‌الملل در اشاره به حمله رخ داده به غرب حلب با گازهای سمی افزود: مخالفان مسلح سوریه مرتکب “جنایات جنگی” شده‌اند.   عفو بین‌الملل حملات گروه‌های مخالف مسلح سوریه به مناطق تحت تسلط سوریه در غرب حلب را غیرقانونی خواند.   به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، سماح حدید، مسئول ... عفو بین‌الملل حملات مخالفان به غرب حلب را غیرقانونی خواند!

ادامه

جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا

پیشروی در موصل ادامه دارد

نیروهای پلیس فدرال عراق روز شنبه موفق شدند پرچم این کشور را در مرکز شهرک شوری برافراشته کنند.   به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، نخست وزیر عراق در واکنش به اظهارات سخنگوی ائتلاف آمریکا مبنی بر توقف عملیات آزادسازی موصل تأکید کرد نبرد موصل ادامه خواهد یافت. نیروهای پلیس فدرال عراق روز ... پیشروی در موصل ادامه دارد

ادامه

جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

آمریکا بار دیگر مواضع ارتش عراق را بمباران کرد

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی بار دیگر یکی از پایگاه‌های ارتش عراق را بمباران کردند که به کشته شدن چهار نظامی منجر شد.   به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «نور‌الدین قبلان» معاون رئیس شورای استانداری نینوا، امروز -شنبه- اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی، نیمه‌شب گذشته نیروهای یگان ۱۶ ارتش عراق را که در منطقه عملیاتی ... آمریکا بار دیگر مواضع ارتش عراق را بمباران کرد

ادامه

جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عراق

عراق ادعای ائتلاف آمریکایی درباره عملیات موصل را رد کرد

فرمانده عملیات مشترک عراق ادعای ائتلاف آمریکایی درباره توقف عملیات آزادسازی موصل را رد و تأکید کرد که این نبرد تا آزادسازی کامل استان نینوا ادامه خواهد داشت.   به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان دوریان» سخنگوی ائتلاف بین المللی، روز جمعه اعلام کرد، نیروهای عراقی برای تثیبت دستاوردهای خود در عملیات ... عراق ادعای ائتلاف آمریکایی درباره عملیات موصل را رد کرد

ادامه

جهان, خبر, شمال غرب آسیا, عراق