نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

ترامپ منتقدان دیدارش با پوتین را بیماران روانی خواند/ بسیاری خواهان دیدن مسابقه بوکس بودند

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در توئیتی در واکنش به انتقادات شدید در مورد دیدار اخیرش با همتای روس خود نوشت: برخی از این واقعیت که من توانسته ام به خوبی با پوتین رئیس جمهوری روسیه کنار بیایم، به شدت نفرت دارند و به بیماری روانی نا راحتی از ترامپ دچار هستند.

 

رئیس جمهوری آمریکا در توئیت دیگری نوشت: هر چند نشست ناتو در بروکسل، پیروزی بزرگی به شمار می رود، زیرا باعث شد که میلیاردها دلار بودجه بیشتر با سرعت بالاتری توسط کشورهای عضو، به آن اختصاص داده شود، اما شاید نشست با رئیس جمهوری روسیه در درازمدت حتی موفقیت بزرگ تری باشد که پیامدهای بسیاری خواهد داشت.

 

ترامپ با اشاره به نشست خبری مشترک با پوتین در پایان دیدار روز دوشنبه در هلسینکی پایتخت فنلاند که به علت تائید سخنان رئیس جمهوری روسیه در باره تکذیب مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، برخلاف نظر سازمان های اطلاعاتی کشورش، با اتهام خیانت به ایالات متحده رو به رو شده است، نوشت: بسیاری در بالاترین سطح سازمان های اطلاعاتی آمریکا از عملکرد من در کنفرانس مطبوعاتی هلسینکی رضایت بسیار زیادی داشتند. پوتین و من بسیاری از موضوعات با اهمیت را بررسی کردیم. پیشرفت خوب ما، بسیاری از نفرت ورزان را که خواهان دیدن مسابقه مشت زنی بودند، واقعا ناراحت کرد. این دیدار پیامدهای بزرگی خواهد داشت.

 

وی در توئیت دیگری افزود: روسیه با کمک در مورد مساله خلع سلاح هسته ای کره شمالی موافقت کرده است. روابط پیونگ یانگ با ما بسیار خوب است و روند مذاکرات پیشرفت می کند، اما هیچ شتابی درکار نیست، زیرا هنوز تحریم ها علیه این کشور برقرار است. اما در پایان روند مذاکرات خلع سلاح هسته ای کره شمالی، سودهای بزرگ و آینده هیجان انگیزی در انتظار این کشور است.

 

سخنان رئیس جمهوری آمریکا در پایان دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در هلسینکی فنلاند، با انتقاد شدید مقام های بلندپایه سیاسی ایالات متحده به ویژه از حزب جمهوریخواه روبه رو شد و آن را معادل خیانت به کشور تلقی کردند.

 

پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوریخواه در این باره گفت: ترامپ باید بفهمد که روسیه متحد کشورمان نیست.

 

«نیوت گینگریچ» رئیس پیشین جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا و از هواداران قدیمی ترامپ، نیز گفت که عملکرد وی در کنفرانس خبری با پوتین، «جدی ترین اشتباه دوره ریاست جمهوری ترامپ» بود.

 

نشست رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه در هلسینکی و جزئیات نتایج آن در رسانه های جهان نیز بازتاب گسترده ای یافت، به نحوی که اتهام «ضعف» و «خیانت» متوجه ترامپ و افتخار پیروزی نصیب همتای روس او کردند.

 

اندیشکده بروکینگز در مطلبی نوشت: با توجه به توفانی که ترامپ برای به متحدان اروپایی خود در بروکسل و لندن به راه انداخت، اگر این هفته در کشورش مانده بود، منافع ملی آمریکا اکنون در شرایط بهتری قرار داشت.

 

به نوشته روزنامه ‘واشنگتن اگزمینر’؛ جان کری وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، موضع رئیس جمهوری کشورش را در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای روس خود در هلسینکی مبنی بر اینکه درباره مداخله روسیه در انتخابات (۲۰۱۶) آمریکا، متقاعد نشده است، محکوم کرده و قابل دفاع ندانست.

 

روزنامه نیویورک تایمز با طرح ادعاها و اتهام هایی علیه رئیس جمهوری روسیه نوشت: ترامپ و پوتین هر دو در یک جبهه، رو در روی آمریکا ایستاده اند. برآیند دیدار هلسینکی، زانو زدن رئیس جمهوری آمریکا در برابر همتای روس خود بود.

ایرنا

کوبا خطاب به آمریکا: دست از سیاسی کردن حملات به‌اصطلاح صوتی بردارید

به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از شینهوا، هیات‌های آمریکایی و کوبایی روز سه شنبه در واشنگتن برای مذاکرات درباره بررسی همکاری میان پلیس‌های دو کشور دیدار داشتند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, کوبا

ترامپ مشاوران خود را احمق خواند و گفت توصیه آنان برای تبریک نگفتن پیروزی پوتین را نادیده گرفته است

روزنامه نیویورک تایمز خبر داد که رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، مشاوران خود را «احمق» خواند و تاکید کرد که توصیه آنان برای تبریک نگفتن پیروزی همتای خود در انتخابات ریاست جمهوری روسیه را نادیده گرفته است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه