کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

ترامپ: تعرفه ۱۱ میلیارد دلاری بر کالاهای اروپائی وضع می‌کنیم

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز سه شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد: سازمان تجارت جهانی متوجه شده است که یارانه اتحادیه اروپا به ایرباس تأثیر منفی بر کشورمان داشته است.

 

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نوشت: اکنون تعرفه ۱۱ میلیارد دلاری بر کالاهای ساخت اتحادیه اروپا وضع خواهیم کرد. اروپا سال‌ها است در حوزه تجارت از ما سود برده است؛ دیگر بس است.

 

این در حالیست که «رابرت لایت هایزر» نماینده تجاری آمریکا پیشتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن در نظر دارد بار دیگر تعرفه‌های گمرکی اروپا را افزایش دهد.

 

در بیانیه لایت هایزر آمده بود: آمریکا در حال بررسی چگونگی اعمال افزایش تعرفه‌های گمرکی علیه اروپا است و پیش بینی می‌شود بزودی این افزایش‌ها اعلام و اعمال شود. در این بیانیه تهدید آمیز همچنین به این نکته اشاره شده که اگر بروکسل کمک‌های مالی خود به شرکت ایرباس را متوقف نکند این افزایش تعرفه‌ها شامل این شرکت نیز خواهد شد.

مهر

نگرانی اروپا از انحصار ‘غول‌های بزرگ فناوری’ در دست آمریکا

اروپا در زمینه فناوری‌های جدید پیشرفت‌های قابل توجهی کرده اما میزبان هیچکدام از شبکه‌های اجتماعی بزرگ و یا غول‌های بزرگ فناوری نیست و همه آنها از جمله گوگل و فیسبوک در اختیار آمریکاست.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, خبر, سیاسی

هاوانا: تحریم آمریکا علیه ونزوئلا دزدی اقتصادی است

وزیر امور خارجه کوبا در واکنش به تازه‌ترین دور از تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده علیه بخش نفتی ونزوئلا از آن به عنوان “دزدی اقتصادی” یاد کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا, ونزوئلا

عربستان آمریکا را به حذف دلار از معاملات نفتی تهدید کرد

عربستان سعودی در تصمیمی که می‌تواند تاریخ معاملات نفتی جهان را برای همیشه با تغییری تاریخی مواجه کند، آمریکا را به کنار گذاشتن دلار از معاملات نفتی تهدید کرد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, خبر, روسیه, عربستان سعودی

هشدار وزیر دارایی فرانسه در مورد آینده منطقه یورو

«برنو لومر» وزیر دارایی فرانسه روز جمعه هشدار داد که آینده منطقه یورو در خطر است، چنانچه ۱۹ کشور عضو این منطقه در زمینه اصلاحاتی برای افزایش همگرایی اقتصادی کشورهای خود به توافق دست نیابند.

ادامه

اتریش, اسپانیا, اقتصادی, السالوادور, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جهان, خبر, فرانسه

پشت پرده‌های تحریم نفتی روسیه، ایران و ونزوئلا

تا پنج سال دیگر صادرات نفت ایالات متحده به اوج خود می‌رسد. شاید برای فتح بازارهای مختلف نفتی از جمله در چین، کره جنوبی و اروپا توسط آمریکا، آنها ترجیح بدهند تا آن روز بحران ونزوئلا و تحریم نفتی ایران ادامه داشته باشد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, کره جنوبی, ونزوئلا