هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

تجمع اعتراض آمیز هزاران نیویورکی‌ در در مقابل کنسولگری اسرائیل

در پی فراخوان در شبکه‌های مجازی برای برگزاری تجمع در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که این روزها بار دیگر تحت شدیدترین جنایات اسرائیل قرار گرفته‌اند، هزاران نفر از جای جای نیویورک خود را به مقابل کنسولگری رژیم اشغالگر فلسطین در خیابان ۲ و ۴۲ منهتن رساندند.

 

به گزارش ایرنا، در پی فراخوان در شبکه‌های مجازی برای برگزاری تجمع در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که این روزها بار دیگر تحت شدیدترین جنایات اسرائیل قرار گرفته‌اند، هزاران نفر از جای جای نیویورک خود را به مقابل کنسولگری رژیم اشغالگر فلسطین در خیابان ۲ و ۴۲ منهتن رساندند.

 

این تجمع که در میان اقدامات انتظامی امنیتی پلیس نیویورک برگزار می‌شد، رفته رفته زیادتر شد تا جایی که پلیس مجبور شد تا محدوده تعیین شده را افزایش دهد و سرانجام هم کثرت جمعیت باعث شد تا تمام حفاظ‌ها برداشته شود و کل خیابان مملو از جمعیت شد.

 

حامیان مردم مظلوم فلسطین، اسرائیل را یک رژیم آپارتاید و نژادپرستانه توصیف کردند که باید به آن پایان داده شود.

 

جمعیت شرکت‌کننده در این اجتماع فریاد می‌زدند “تنها یک راه حل وجود دارد و آن انتفاضه و مقاومت است”، “هیچ راهی جز آزادی کل فلسطین وجود ندارد”، “صهیونیست باید برود”.

 

آنها تصریح کردند “بدون عدالت، صلح نخواهد بود” و بر این نکته اصرار ورزیدند که “اگر عدالت نیست، اگر تجاوز ادامه دارد، راهی به جز مقابله باقی نمی‌ماند”.

 

راهپیمایی کنندگان حامی فلسطین ادامه دادند ” از مقاومت فلسطین حمایت کنید، از رود تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد”.

 

معترضان به جنایت اسرائیل در اعتراض به مدعیان حقوق بشری هم گفتند “شما نمی‌توانید انتخاب کنید، کدام حقوق بشر اهمیت دارد، این یک نسل‌کشی است.”

 

آنها از دولت آمریکا هم خواستند “ارسال کمک به اسرائیل را متوقف کند” و بر این نکته تاکید کردند که اگرچه برخی دولت‌ها چشمانشان را بسته‌اند اما “جهان با فلسطین است”.

 

برخی هم این نوشته را در دست داشتند که ” جایزه بازیگر بزرگترین جانی به اسرائیل تعلق می‌گیرد.”

 

یکی از دست نوشته‌ها این جمله را نوشته بود که “سلام بر سرزمینی که برای صلح خلق شد اما یک روز هم صلح را به خود ندید”.

 

حامیان فلسطین همچنین خواستار “انزوا، محرومیت و تحریم اسرائیل” شدند”.

 

شعارهایی هم از زبان مردم آمریکای لاتین سر داده شد که همه آنها خواستار پایان خونریزی در غزه بود.

 

جنگ تمام عیار اسرائیل در نوار غزه شرایط انسانی دشواری را برجای گذاشته است، به ویژه اینکه صدها خانواده به دلیل بمباران شدید و همچنین کمبود کالاهای اساسی مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

 

مقامات صهیونیست همچنان گذرگاه‌ها را بسته‌اند و مانع از ورود سوخت برای تأمین نیروگاه‌های برق غزه می‌شوند و در واقع یک جنایت بشری و قتل عام علیه ملت فلسطین در غزه را به راه انداخته‌اند.

 

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۷ فلسطینی از جمله ۶۳ کودک شهید و یک هزار و ۵۰۷ دیگر زخمی شدند.

ویتنام حملات اسرائیل به غزه را محکوم کرد

نماینده دائم ویتنام در سازمان ملل متحد ضمن ابراز همدردی با مردم فلسطین، حملات اخیر اسرائیل علیه غیر نظامیان و مردم بی دفاع غزه را به شدت محکوم  کرد.

ادامه

اسراییل, جنوب شرق آسیا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین, ویتنام

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری در محکوم کردن ادامهٔ خون‌ریزی و اشغال توسط اسرائیل

ما حزب‌های کمونیست و کارگری امضاکنندهٔ این بیانیه، تجاوز اسرائیل علیه فلسطینیان در اورشلیم، و نیز ادامهٔ بمباران نظامی غزه را که به کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی فلسطینی و مجروح شدن و نقص عضو صدها نفر دیگر، از جمله کودکان، منجر شده است، به‌شدّت و قاطعانه محکوم می‌کنیم.

ادامه

اسراییل, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, کارگری, کمونیسم, همبستگی