حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تجمع اعتراضی کارگران «کشت و صنعت میاناب» به نبود امنیت شغلی با خواست قرارداد مستقیم

این در حالی است که اعتراض کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر میان آب وارد نهمین روز خود شد.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، عمده این کارگران به صورت مزد-ساعتی با شرکت دیگری طرف‌ قرارداد هستند که در نتیجه نگران برهم خوردن امنیت شغلی خود هستند. به گفته کارگران، تعداد همکارانشان از سال ۹۶ که کشت و صنعت میاناب به بخش خصوصی واگذار شد، از بیش از هزار نفر به حدود ۵۰۰ نفر کاهش یافته است. از این تعداد هم حدود ۴۰۰ نفر با شرکت دیگری طرف قرارداد هستند.

 

این کارگران همچنین خواهان درج عناوین شغلی خود به صورت ثابت در لیست‌های بیمه‌ای هستند؛ چراکه به گفته آن‌ها عناوین شغلی مختلفی در لیست‌های بیمه‌ای عنوان شده است. این موضوع موجب می‌شود که آن دسته از کارگران که شغل‌شان مشمول بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شود، دیرتر از موعد بازنشسته شوند یا برای احراز سوابق خود و تطبیق آنها با عناوین شغلی، درگیر امور اداری شوند.

 

شرکت کشت و صنعت میاناب حدود ۸ هزار هکتار زمین دارد که کارگران می‌گویند که از این زمین‌ها برای کشت شلتوک و گندم هم استفاده می‌شود؛ درحالیکه واگذاری این شرکت با هدف تکمیل زنجیره محصولات نیشکر انجام شده است.

 

کارگران در درجه اول خواهان تبدیل وضعیت قرارداد خود در قالب انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت میاناب هستند.

 

پرداخت پاداش‌های بهره‌برداری و حسابرسی، جیره ارزاق، پاداش دهه فجر، حق لباس و دانش آموزان ممتاز، بروزرسانی طبقه‌بندی مشاغل، محاسبه سنوات بازنشستگی طبق عرف سال‌های گذشته (۴۵ روز با مزایا)، انتخاب شورای کارگری طبق روال سال‌های گذشته و همسان‌سازی حقوق پرسنل مانند شرکت‌های مجاور از دیگر خواسته‌های کارگران میاناب است.

 

گفتنی است که سال ۹۹ موضوع تحقیق و تفحص از واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر میاناب مطرح شده بود. محمد کعب عمیر، نماینده شوش در این مورد، گفته بود: متاسفانه شرکت کشت و صنعت «میان‌آب» شوش، با تقریباً ۸ هزار هکتار در سال ۹۶ بدون کار کارشناسی به شرکت مزمز واگذار شده است که تحقیق و تفحص این موضوع را پیگیری می‌کنم.

کارگران و استادکاران ساختمانی مقابل مجلس تجمع برگزار می‌کنند

روابط عمومی کانون انجمن‌های کارگران و استادکاران ساختمانی سراسر کشور در اطلاعیه‌ای از برگزاری گردهمایی خود در روز سه‌شنبه ۵بهمن مقابل مجلس شورای اسلامی خبر داد.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

ایستادگی و پایداری در مقابل طرح ضدکارگری نمایندگان جلوگیری از نابودی تامین اجتماعی است

حسین اکبری می‌گوید: به نام حمایت از تولید می‌خواهند تامین اجتماعی را از روابط کار حذف کنند و به کارفرمایان پاداش بدهند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, تحلیل, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری

کارگران پیمانی «تعمیرات واگن» راه آهن آذربایجان خواستار تغییر وضعیت استخدامی خود به قرارداد مستقیم شدند

کارگران پیمانی «تعمیرات واگن» راه آهن آذربایجان که در چند سال گذشته در استخدام یک شرکت پیمانکاری هستند، خواستار تغییر وضعیت استخدامی خود به قرارداد مستقیم هستند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری