دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

تأکید چین بر آمادگی جهت همکاری با عراق در زمینه مبارزه با تروریسم

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز جمعه در تماس تلفنی با «فؤاد حسین» همتای عراقی خود بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در راستای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم تأکید کرد.

 

به گزارش فارس، به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، وانگ یی با اشاره به نقش مهم عراق در منطقه گفت، پکن از بغداد در زمینه مبارزه با تروریست‌های افراط‌گرا از جمله داعش حمایت می‌کند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی چین ضمن اعلام ارسال محموله واکسن کرونا به عراق گفت، دو کشور باید بر همکاری‌ها و گفت‌وگوهای پسا کرونا ادامه دهند.

 

وانگ یی افزود، دولت چین به حمایت و تشویق شرکت‌های چینی برای ایفای نقش در بازسازی عراق و همکاری در زمینه تأمین برق، حمل‌ونقل، ارتباطات و مدیریت شهری ادامه خواهد دارد.

 

فؤاد حسین نیز ضمن قدردانی از کمک‌ها و حمایت چین از عراق در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، آن را منعکس کننده دوستی عمیق دو ملت دانست.

 

وزیر امور خارجه عراق با تأکید بر اهمیت توسعه روابط میان دو کشور، در خصوص غلبه بر تأثیرات شیوع ویروس کرونا و تقویت همکاری‌های پکن و بغداد در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و صادرات نفت ابراز امیدواری کرد.

 

این مقام عراقی افزود، کشورش در مبارزه با تروریسم و حفظ روابط مثبت با همسایگان قاطع عمل می‌کند تا ثبات و امنیت منطقه تضمین شود.

ظهور تشکل‌های رنگی از دل اعتراضات عراق

«رائد فهمی» دبیرکل حزب کمونیست عراق که از حامیان اعتراضات اکتبر به شمار می رود در پنجم فوریه گذشته به تلویزیون «العهد» عراق گفته بود که برخی گروه‌های سیاسی مرتبط با اعتراضات اکتبر با کمک و پشتیبانی آشکار و پنهان برخی از طرف‌ها شکل گرفته‌اند اما به هویت و جزییات آن اشاره ای نداشت. وی تعداد تشکل‌های سیاسی ... ظهور تشکل‌های رنگی از دل اعتراضات عراق

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, عراق, گزارش

المیادین: تلفات ائتلاف سعودی درمارب به‌۱۸۰۰ کشته و ۳ هزار زخمی رسید

شبکه خبری المیادین به نقل از نیروهای میدانی در نبرد مارب گزارش داد : تلفات ائتلاف سعودی، نیروهای منصور هادی ، القاعده و سلفی‌ها به ۱۸۰۰ کشته و ۳ هزار زخمی رسیده است.

ادامه

تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

شاخص فلاکت، و فساد افسارگسیخته در رژیم فقها

درحالی که رژیم حداقل دستمزد امسال را حتی کم‌تر از ۳ میلیون تومان تعیین کرده است، خط فقر در تهران بر اساس آمارهای تازه منتشر شده به ۱۰میلیون تومان رسیده است. این آمارها حکایت از آن دارند که شاخص* فلاکت طی ۴ سال اخیر روندی نگران‌کننده‌ درپیش گرفته است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, فقر, مقاله

اعتراضات مجدد لبنانی‌ها: فقدان رهبری، جنبش مردم را از نفس انداخته است

نابسامانی‌های اقتصادی و اجتماعی لبنان بار دیگر اعتراضات و تظاهراتی را دامن زده است. شماری از جاده‌های کشور مسدود شده اما درگیری شدیدی میان معترضان و نیروهای امنیتی رخ نداده است. در مقایسه با جنبش بزرگ سال ۲٠۱٩، صدای اعتراض لبنانی‌ها بسیار ضعیف‌تر شده است.  

ادامه

اعتراضات اجتماعی, حقوق بشر, خاورمیانه, گزارش, لبنان