بیانیۀ مشترک تشکیلات دموکراتیک زنان ایران با سازمان‌های زنان

تشکیلات دموکراتیک زنان ایران در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۲ بیانیه ای را جهت امضا و حمایت از مبارزات مردم ایران به سازمان های مترقی و خواهر  فرستاد .

 

بیش از ۲۰ سازمان و انجمن مترقی در سراسر جهان بویژه سازمان های مبارز زنان در منطقه ضمن امضای خود در موافقت با این بیانیه از مبارزات دلیرانه  مردم و بویژه زنان ایران حمایت و سیاست های  سرکوب گرانه رژیم دیکتاتوری مذهبی رژیم ولایی را محکوم کردند.  متن کامل این بیانیه و امضاهای آن به قرار زیر است:

 

ما، سازمان‌های امضاکننده زیر که برای رهایی زنان از هر شکلی از استثمار مبارزه می‌کنیم، توجه داریم که:

 

– در تاریخ ۱۵تیر ۱۴۰۱، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران، دستور اجرای سختگیرانه قانون حجاب اجباری را صادر کرد. بدین ترتیب حمله وحشیانه و تهاجمی به زنان به بهانه دفاع از حجاب و عفاف اسلامی آغاز شد.

 

– روز ۲۵ شهریورماه مهسا امینی  زن جوان ۲۲ ساله به دلیل “بد حجابی” دستگیر شد. مردم در اعتراض به مرگ او در بازداشت، و با خواست پایان دادن به حجاب اجباری به خیابان ها آمدند.

 

– زنان ایران با حمایت قشرهای مختلف مردم، مخالفت خود را با چهل و سه سال سیاست های زن ستیزانه ی قوانین جمهوری اسلامی که زنان را در تمام عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور به شهروند درجه دوم تنزل داده است، ابراز می‌دارند.

 

– از آغاز اعتراضات، تاکنون هزاران فعال مدنی، دانشجو، معلم، خبرنگار و کارگر دستگیر و زندانی شده‌اند. زنان و دختران جوان در خط مقدم اعتراضات قرار دارند. دختران و پسران نوجوان از جمله کسانی هستند که در بازداشت کشته شده‌اند. گزارش شده است که بیش از ۱۵۰ نفر، از جمله کودکان خردسال، در جریان اعتراضات و بازداشت در سراسر ایران کشته شده‌اند که اکثریت آنها از استان سیستان و بلوچستان هستند.

 

– شعار “زن، زندگی، آزادی” کاراکتر اصلی اعتراضات را برای حقوق زنان برای داشتن زندگی‌ای عاری از محدودیت های تحمیلی و مذهبی مشخص کرده است.

 

* ما امضا کنندگان حمایت خود را از مطالبات  زنان ایرانی برای پایان دادن به حجاب اجباری و لغو کلیه قوانین و سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که با زنان به‌عنوان شهروندان درجه دوم رفتار می‌کند، اعلام می‌کنیم.

 

* ما خواستار آزادی معترضانی هستیم که به دلیل تظاهرات مسالمت آمیز دستگیر شده‌اند. ما خواهان بررسی و تحقیقات مستقل و بی‌طرفانه در مورد مرگ بازداشت شدگان و معترضان هستیم.

 

* ما دیکتاتوری ارتجاعی مذهبی حاکم بر ایران را به دلیل سیاست های سرکوبگرانه خود علیه معترضانی که از حقوق مشروع و قانونی خود برای اعتراض، مطابق با اعلامیه جهانی حقوق بشر استفاده می کنند، محکوم می‌کنیم.

 

* ما هرگونه مداخله مستقیم یا غیرمستقیم در امور داخلی و تحولات ایران را از هر طرف که باشد به ویژه از سوی ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا و اسرائیل رد می کنیم و در برابر آن مقاومت می‌کنیم. آینده نظام سیاسی در ایران تنها و منحصراً مربوط به مردم ایران است و نه هیچکس دیگر.

 

در زمان انتشار این بیانیه، در ماه اکتبر، تاکنون همبستگی سازمان های خواهر زیر را در منطقه و اروپا دریافت کرده‌ایم.

 

¨ تشکیلات  دموکراتیک زنان ایران ( ایران)

¨  فدراسیون زنان یونان (یونان) – OGE

¨ اومر (ایتالیا) – Awmr

¨ کمیته های همبستگی زنان ترکیه (ترکیه)-UWEF

¨ مجمع ملی زنان (بریتانیا)-NAW

¨ آژانس منابع و توسعه زنان (ایرلند شمالی) – WRDA

¨ جنبش دموکراتیک زنان (پرتغال ) (MDM –

¨ جنبش زنان قبرس POGO –

¨ فدراسیون ملی زنان هندی NFIW-

¨ لیگ زنان (عراق)

¨ شبکه حقی برای مدافعان حقوق بشر (عراق)

¨ شبکه آینده دموکراتیک (عراق)

¨ برابری-ورده بوتروس برای حقوق زنان ( لبنان)

¨ جامعه زنان بحرین (بحرین)

¨ انجمن فرهنگی و اجتماعی نیروز (لبنان)

¨ لیگ زنان دموکراتیک اتریش

¨ شورای هماهنگی زنان مبارز افغانستان (افغانستان)

¨ اتحادیه زنان سودانی در انگلستان و ایرلند

¨ اتحادیه زنان سوسیالیست (سریلانکا)

¨ زنان برای حقوق (سریلانکا)

«نامۀ مردم»

برگ‌برگ تاریخ معاصر میهن ما با تلاش ومبارزۀ حزب توده ایران گره خورده است

اعلامیۀ کمیتۀ مرکزی حزب تودۀ ایران به مناسبت هشتادسالگی حزب! فرخنده باد هشتاد سال پیکار خستگی‌ناپذیر حزب توده‌ها برای استقرار آزادی، استقلال، حکومت ملی و مردمی و تحقق حقوق کارگران، زحمتکشان، زنان، جوانان و خلق‌های محروم ایران!

ادامه

اروپا, استثمار, استعمار, اسلام سیاسی, اسیا, اطلاعیه, المان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, ایدئولوژیک, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, دانشجویی, دهقانی, زنان, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, سیاسی, عدالت اجتماعی, فساد, کارگری, کمونیسم

زنان افغانستان قربانیان بازی «برد-برد» امپریالیسم ایالات‌متحده با طالبان

لیز پین، عضو هیئت اجرائیهٔ “مجمع ملی زنان بریتانیا”، استدلال می‌کند که تصرف کردن منابع طبیعی افغانستان و بی‌ثبات کردن سیاسی منطقه محور اصلی بازی میان‌مدت ایالات‌متحده در افغانستان است.

ادامه

اسلام سیاسی, اسیای مرکزی, افغانستان, امپریالیسم, امریکا, انگلستان, ایران, پاکستان, جهان, چین, زنان, سازمان ملل, سوسیالیسم, عربستان سعودی, مقاله

قتل‌های سریالی در افغانستان؛ جسدهایی با دست‌های بسته و بدن‌های شکنجه شده

حرف‌های سیما نشان می‌دهد گویا علاوه بر خشونت عریان طالبانی که شاید همه ما در رسانه‌ها و فضای مجازی دیده‌ایم، قتل‌های مشکوک و زنجیره‌و‌اری نیز در برخی ولایات افغانستان رو به فزونی ست که طالبان مستقیم مسوولیت‌ آنها را برعهده نمی‌گیرد.   اعتمادآنلاین| مرجان زهرانی- «در یک هفته ۶ جسد پیدا شده، دست‌های‌شان از پشت ... قتل‌های سریالی در افغانستان؛ جسدهایی با دست‌های بسته و بدن‌های شکنجه شده

ادامه

اسلام سیاسی, اسیای مرکزی, افغانستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, زنان