آفریقای‌جنوبی خواستار ارجاع حملات علیه فلسطینیان به دیوان بین‌المللی کیفری شد

آفریقای جنوبی با محکومیت جنایات اسراییل، خواستار ارجاع حملات علیه فلسطینیان به دیوان بین‌المللی کیفری شد.

ادامه

اسراییل, افریقای جنوبی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, صهیونیسم, فلسطین

کارشناس پیشین سازمان ملل: ادعاهای آمریکا در مورد نسل کشی در شین جیانگ چین کاملا بی اساس است

آلفرد موریس دی زایاس کارشناس مستقل سابق سازمان ملل در زمینه ارتقا نظم بین‌المللی دموکراتیک و عادلانه چندی پیش در گفت و گو با خبرگزاری شین هوا در ژنو گفت: ادعاهای آمریکا درباره به اصطلاح “نسل کشی” در شین جیانگ چین کاملا بی اساس است و این ها تبلیغاتی با انگیزه های پنهان و ظهور ... کارشناس پیشین سازمان ملل: ادعاهای آمریکا در مورد نسل کشی در شین جیانگ چین کاملا بی اساس است

ادامه

امریکا, تحلیل, تروریسم, جهان, چین, دیوان بین‌‌المللی لاهه, عراق, لیبی

محکومیت اسرائیل توسط دیده‌بان حقوق بشر اروپا – خاورمیانه به دلیل عدم همکاری با دادگاه کیفری لاهه

دیده بان حقوق بشر اروپا – خاورمیانه مخالفت اسرائیل با همکاری با دیوان کیفری بین‌الملل را محکوم کرد.

ادامه

اتحاد شوروی, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین

جنایات جنگی در سرزمین‌های فلسطینی؛ دیوان کیفری بین‌المللی یک ماه به اسرائیل مهلت داد

دیوان کیفری بین‌المللی در آستانه تحقیقات در باره جنایات جنگی در سرزمین‌های فلسطینی به اسراییل یک ماه فرصت داد تا درخواست احتمالی برای به تعویق افتادن تحقیقات این پرونده را ارائه کند.

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, فلسطین

اذعان رئیس حزب اسرائیلی “مرتس” به مشروعیت تحقیقات دادگاه لاهه

رئیس حزب چپ گرای مرتس اذعان کرد که تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برای آغاز تحقیقات درخصوص جنایت‌های جنگی اسراییل در اراضی فلسطین، اقدامی قابل توجیه بود.

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, دیوان بین‌‌المللی لاهه

جوسپ بورل: تحریم آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی غیرقابل قبول است

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه ۲ مقام ارشد دیوان کیفری بین‌المللی، این اقدام را غیرقابل قبول، بی‌سابقه و تلاشی برای کارشکنی در روند تحقیقات این دادگاه خواند.

 

به گزارش ایرنا، «جوسپ بورل» پنجشنبه در بیانیه‌ای که در تارنمای «اقدام خارجی اتحادیه اروپا» قرار گرفت، اعلام کرد: تحریم‌های دولت آمریکا علیه ۲ مقام ارشد دیوان از جمله دادستان این دادگاه، اقدامی غیرقابل قبول و بی‌سابقه به منظور کارشکنی در تحقیقات و روند قضایی این دیوان است.

 

وی افزود: دیوان کیفری بین‌المللی باید بتواند با استقلال و بی‌طرفی و دور از دخالت خارجی کارش را انجام دهد. ایالات متحده باید در موضع خود تجدیدنظر کرده و اقدماتش را لغو کند.

 

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه از تحریم «فاتو بنسودا» دادستان ارشد و «پاکیسو موچوچوکو» از دیگر مقام‌های بلندپایه دیوان کیفری بین‌المللی خبر داد.

 

این مقام‌ها در حال تحقیق در مورد اتهام ارتکاب سربازان آمریکایی به جنایات جنگی در افغانستان هستند.

 

پمپئو مدعی شد که این دیوان «یک نهاد کاملاً ورشکسته و فاسد» است و صلاحیت تحقیق در مورد نظامیان آمریکایی را ندارد؛ زیرا واشنگتن عضو «اساسنامه رم» نیست. این دیوان بر مبنای اساسنامه رم تأسیس شده است.

 

دیوان کیفری بین‌المللی نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و تجاوز است که مقر آن در لاهه هلند قرار دارد.

 

فرانسه خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی شد

 

فرانسه تحریم‌های آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی را «یک حمله شدید» خواند و از واشنگتن خواست تا این تحریم‌ها را لغو کند.

 

به گزارش رویترز، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه پنجشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام حمله شدیدی علیه دیوان است و چندجانبه‌گرایی و استقلال در قضاوت را زیر سؤال می‌برد.

 

فرانسه ضمن درخواست برای لغو تحریم‌های آمریکا وعده داد که از دیوان کیفری بین‌المللی و کارکنان آن حمایت کند.