خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

کمیسیون اروپا قصد دارد با ارائه طرحی تازه، راه‌هایی برای تقویت صنایع نظامی اتحادیه اروپا و همچنین حرکت به‌سوی وضعیت اقتصاد جنگی ارائه کند. باشگاه خبرنگاران: مقامات اروپایی اعلام کردند «تیری برتون» کمیسیونر صنایع اروپایی پیشنهاد‌هایی را ارائه خواهد کرد تا کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خرید بیشتر سلاح از شرکت‌های اروپایی تشویق کرده ... خیز بروکسل به‌سوی «اقتصاد جنگی»

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, گزارش, ناتو

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

پس از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر غیرالزام آور بودن قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا تاکید کرد که «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه لازم‌الاجراست.» به گزارش ایرنا، پیتر استانو امروز (سه شنبه) در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت: ما بر لزوم اجرای ... برخلاف آمریکا، اتحادیه اروپا قطعنامه‌ شورای امنیت را لازم‌الاجرا اعلام کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, فلسطین

۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

آمارهای رسمی در ششمین اقتصاد بزرگ جهان نشان می‌دهد که ۱۲ میلیون نفر بر اثر بحران هزینه‌های زندگی و مشکلات اقتصادی در این کشور، در فقر مطلق زندگی می‌کنند. به گزارش ایرنا، داده‌های وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس حاکیست که طی سال ۲۰۲۳ میلادی، ۶۰۰ هزار نفر به آمار فقرا در این کشور اضافه ... ۱۲ میلیون نفر در انگلیس در فقر مطلق زندگی می‌کنند

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, انگلیس, بازنشستگان, جهان, غرب اروپا, فقر, کودکان, گزارش

بورل: وضعیت غزه نشانه شکست بشریت است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به گسترش گرسنگی در غزه هشدار داد و وضعیت کنونی را شکست بشریت دانست. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بدو ورود به نشست سران این اتحادیه هشدار داد: «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد بحران انسانی نیست، بلکه شکست بشریت است». به گزارش گاردین، بورل تاکید کرد: ... بورل: وضعیت غزه نشانه شکست بشریت است

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گرسنگی

بورل: اتحادیه اروپا باید نیروی نظامی تشکیل دهد

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، اتحادیه اروپا باید مسئولیت امنیت خود را بر عهده گیرد و نیروهای نظامی اروپایی تشکیل دهد.

 

به گزارش ایرنا از تارنمای “سرویس خارجی اتحادیه اروپا”، بورل یکشنبه شب تصریح کرد، اتحادیه اروپا باید نیروهای نظامی اروپایی خود را ایجاد کند.

 

بورل توضیح داد: محیط امنیتی جدید نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا باید مسئولیت بیشتری در قبال امنیت خود بپذیرد. برای انجام این کار، ما به یک ارتش اروپایی مدرن و قابل تعامل نیاز داریم که در سطح بالاتری فعالیت کند و به دنبال افزایش قابلیت‌ها و نیروهای خود باشد.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این گفته بود، این اتحادیه آماده است در صورت حمله روسیه به فنلاند و سوئد، حتی در شرایطی که آن‌ها منتظر عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند، از این دو کشور دفاع کند.

 

به گزارش ایرنا، بورل روز سه شنبه در نشست با وزیران دفاع اروپا در بروکسل در پاسخ به سوالی درباره این که در صورت حمله به فنلاند و سوئد آیا ماده ۴۲. ۷ معاهدات اتحادیه اروپا اجرایی می‌شود به روشنی گفت: اگر به خاک کشوری حمله شود و اگر حمله مسلحانه‌ای به یکی از اعضای اتحادیه اروپا انجام شود این کشور می‌تواند از دیگران تقاضای کمک کند. بقیه کشورها هم وظیفه دارند در حد توان خود به آن کمک کنند، نه کمتر و نه بیشتر.

 

ماده ۴۲. ۷ معاهده لیسبون اتحادیه اروپا که به اصطلاح بند همبستگی خوانده می‌شود، تصریح می‌کند که اگر یک کشور عضو اتحادیه اروپا قربانی تجاوز مسلحانه به قلمرو خود شود، سایر اعضای اتحادیه موظف هستند با تمام قوا به آن کمک کنند.

 

اتحادیه اروپا تاکنون با اختصاص ۵۰۰ میلیون یوروی دیگر از ارتش اوکراین حمایت مالی کرده است. این اتحادیه در مجموع ۲ میلیارد یورو به این کشور کمک نظامی کرده است. این مبلغ از طریق صندوق صلح اروپا ارائه می‌شود و به اوکراین اجازه می‌دهد سلاح‌ها و تجهیزات لازم برای جنگ با روسیه را خریداری کند.

 

بورل همچنین پیشتر گفته بود:  امکان دستیابی به توافق بر سر بسته تحریمی ششم علیه روسیه وجود ندارد و ما در مورد تحریم نفت روسیه اتفاق آرا نداریم.

 

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

 

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

جنگ اوکراین، پیش قراول دیگر جنگ‌ها؟

۲۴ فوریه ۲۰۲۲ ، بی شک در تقویم قرن حاضر همچون تاریخ چرخشی بزرگ در زندگی بین‌المللی ثبت خواهد شد. روسیه، با زیر پاگذاشتن قوانین بین‌المللی با حمله به اوکراین به یورش خزنده ایالت متحده به حوزه امنیتی‌اش پاسخ داد. با این عمل کرملین همچنین، انحصار ایالات متحده در زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی را ... جنگ اوکراین، پیش قراول دیگر جنگ‌ها؟

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اتریش, اروپا, افغانستان, اقتصادی, المان, امارات, امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, بالکان, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, ژئوپلیتیک, سرمایه‌داری, سوریه, سوسیالیسم, عربستان سعودی, فرانسه, لهستان

آلمان و ایتالیا هم پول گاز روسیه را به روبل می‌دهند

آلمان و ایتالیا به شرکت های خود اجازه دادند تا حسابی به روبل در «گازپروم بانک» برای پرداخت به روبل و جلوگیری از قطع عرضه گاز، باز کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, ایتالیا, بلغارستان, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فنلاند, لهستان

لاوروف: نمی‌توان پذیرفت که آفریقا حوزه نفوذ انحصاری اروپا باشد

وزیر خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه «مالی» ضمن انتقاد از سیاست استعماری جدید کشورهای اروپایی به ویژه فرانسه گفت امکان ندارد روسیه بپذیرد آفریقا حوزه نفوذ انحصاری اروپا باشد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, استعمار, افریقا, امریکا, اوکراین, تحلیل, جهان, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, صربستان

آلمان: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا شاید سال‌ها طول بکشد

صدراعظم آلمان ضمن حمایت از عضویت کشورهای غرب بالکان در اتحادیه اروپا گفت با این حال عضویت اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, امنیتی, اوکراین, بالکان, تحریم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه, ناتو