گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

به دنبال هدف قرار گرفتن فرودگاه «ابها» عربستان ترافیک هوایی آن متوقف شد

رسانه ها از هدف قرارگرفتن فرودگاه «ابها» عربستان توسط نیروی موشکی و پهپادی ارتش و کمیته های یمن و اخلال در حرکت پروازها در این فرودگاه خبر دادند.

 

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، فرودگاه ابها عربستان امروز (پنجشنبه) با پهپاد ارتش و کمیته های مردمی یمن هدف قرار گرفته و پروازها در این فرودگاه دچار اختلال شده است.

 

شبکه الجزیره در خبری فوری اعلام کرد که داده‌های ناوبری  وب‌سایت «والت رادار» از اختلال در فرود پروزاهای فرودگاه ابها در عربستان سعودی خبر داده است.

 

خبرنگار الجزیره با اشاره به اینکه یک برنامه راداری نشان می دهد که ترافیک هوایی در فرودگاه ابها در عربستان متوقف شده است، افزود: یکی از هواپیماهای سعودی که از فرودگاه «دمام» به مقصد «ابها» نتوانسته است فرود آید و در هوا سرگردان است.

 

در همین حال خبرگزاری عربستان سعودی (واس) به نقل از نیروهای ائتلاف عربی نوشت که گزارش‌های اولیه از زخمی شدن دست‌کم چهار نفر بر اثر واکنش پدافند هوایی عربستان به حمله جدید به فرودگاه ابها در جنوب غرب این کشور حکایت دارد.

 

واس به نقل از نیروهای ائتلاف اضافه کرد: پدافند هوایی عربستان یک پهپاد که به سمت فرودگاه ابها در حرکت بود را منهدم کرد و قطعات آن در محیط فرودگاه ابها سقوط کرده است.

 

خبرگزاری عربستان افزود: بر اساس گزارش اولیه، بر اثر این حمله چهار نفر زخمی شدند.

 

در همین حال برخی رسانه‌های غیر رسمی عربستان از زخمی شدن ۱۲ نفر بر اثر این حمله خبر دادند.

 

حمله پهپادی به فرودگاه ابها در جنوب عربستان در حالی انجام شده است که منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش دادند، جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته ۳۸ بار مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور را بمباران کردند.

 

به گزارش المسیره، جنگنده بمب افکن‌های ائتلاف سعودی ۱۱ بار شهرستان حرض استان حجه و ۱۶ بار مناطقی در شهرستان‌های باقم و کتاف استان صعده را بمباران کردند.

 

بر اساس این گزارش، جنگندهای ائتلاف سعودی، چهار بار استان مأرب، یک بار استان البیضاء، ۲ بار منطقه الربوعه در محور عسیر، یک بار منطقه نجران و سه نوبت نیز شهرستان‌های سنحان، السبعین و بنی حشیش استان صنعا را هدف قرار دادند.

 

همچنین بنابر اعلام منابع نظامی، نیروهای ائتلاف سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ بار آتش بس ادعایی در استان الحدیده را نقض کردند.

 

ائتلاف سعودی طی روزهای گذشته به شدت مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

 

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

افت محبوبیت اردوغان در آستانه انتخاباتی و اعتراضات در ترکیه نسبت به افزایش قیمت برق

در ادامه اعتراضات مردم ترکیه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی، رهبر حزب اپوزیسیون اعلام کرده است قبض برق خود را پرداخت نخواهد کرد.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر

گوترش: اوضاع فلسطین همچنان چالشی برای امنیت جهانی است

دبیر کل سازمان ملل متحد تأکید کرد که اوضاع اراضی اشغالی فلسطین در سال ۱۹۶۷ از جمله بیت‌المقدس همچنان چالش بزرگی برای صلح و امنیت جهانی است.

ادامه

اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین

ارتش روسیه در حمله امروز تل‌آویو به‌سوریه از سیستم‌های جنگ الکترونیک استفاده کرد

یک شبکه عبری زبان اعلام کرد که نیروهای روس مستقر در سوریه، در جریان حمله بامداد امروز (چهارشنبه) ارتش اسرائیل به اطراف دمشق، سیستم‌های جنگ الکترونیک را فعال کردند.

ادامه

اسراییل, تجاوز نظامی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه