اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

کمیته تحقیقات روسیه از نقش کشورهای غربی در تامین مالی اقدامات تروریستی در این کشور پرده برداشت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روسیه موضوع تامین مالی تروریسم ضد روسی از سوی کشورهای غربی را بررسی می‌کند. کمیته تحقیقات روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در پی حمله تروریستی به مسکو، پرونده جنایی ... آمریکا و غرب؛ تامین‌کنندگان مالی اقدامات تروریستی علیه روسیه

ادامه

آمریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, غرب, ناتو

چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین درخصوص نقش سلاح‌های هسته‌ای در سیاست امنیت ملی و جمعی آمریکا هشدار داد. ایالات متحده باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد. این را مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری اعلام کرد. مائو نینگ گفت: «ایالات متحده و ژاپن باید نگرش ... چین: واشنگتن باید نقش سلاح‌های هسته‌ای را در سیاست امنیت ملی و جمعی کاهش دهد

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خلع سلاح هسته‌ای, ژاپن, شرق آسیا, ناتو

روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از محافل ناتو از بالا گرفتن بحث‌ها در این ائتلاف نظامی درباره طرح واگذاری سرزمین‌های تحت کنترل روسیه به این کشور و الحاق بقیه این کشور به ائتلاف نظامی غربی به عنوان راه حلی برای پایان جنگ اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارشی که در روزنامه ... روزنامه ایتالیایی “لا رپوبلیکا”: ناتو در اندیشه ارائه اراضی اوکراین به روسیه

ادامه

آلمان, آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

بلینکن؛ آمریکا برای حصول اطمینان از تأمین منافع‌اش، باید قوانین و مقررات جهان را وضع کند

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است که این کشور «باید» قوانین جهان را وضع و اطمینان حاصل کند که منافع و ارزش‌های واشنگتن تأمین و حفظ می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن‌پست، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در ادامه تفکرات سلطه‌جویانه این کشور در سطح جهان، مدعی شد که آمریکا برای حصول اطمینان از تأمین منافع این کشور، باید قوانین و مقررات جهان را وضع کند.

 

بلینکن که در دانشگاه استنفورد کالیفرنیا صحبت می‌کرد، توضیح داد که فناوری چگونه در قدرت سیاسی نقش کلیدی را ایفا کرده و بر حوزه‌های اقتصادی و نظامی تأثیر گذاشته است.

 

وزیر خارجه واشنگتن گفت: آمریکا باید آن طرفی باشد که به شکل دادن قوانین، هنجارها و استانداردهای مورد استفاده در فناوری، کمک می‌کند.

 

وی افزود: اگر ما نباشیم، اگر آمریکا سر میز نباشد، آنگاه کسی دیگر خواهد بود و در نتیجه قوانین به شکلی تدوین و وضع می‌شود که ارزش‌ها و منافع ما را منعکس نخواهد کرد.

 

بلینکن تاکید کرد: گزینه دیگر این است که هیچکس قوانین را وضع نکند و در این صورت، به‌جای داشتن جهانی منظم و تلاش برای بهره‌برداری از تمام پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم، وارد بلوا خواهیم شد.

 

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دفعات مدعی شده که منافع اصلی آمریکا، این کشور را ملزم می‌کند تا آنچه خود «نظم قانون‌محور» در جهان نامیده را اعمال و از آن دفاع کند.

 

بلینکن همچنین درباره موضع چین در قبال تایوان گفت: پکن به جای پیگیری شرایط فعلی که در مسیری مثبت شکل گرفته، به این نتیجه بنیادی رسیده که شرایط کنونی دیگر قابل قبول نیست و چین مصمم است تا مسیر الحاق (تایوان) را با سرعتی بیشتر دنبال کند.

 

وی ادعا کرد: اگر ابزار صلح‌آمیز جواب ندهد، آنگاه ابزار تهدید بکار گرفته شده و اگر این راه هم جواب ندهد، احتمالا پکن برای دستیابی به هدفش از زور و قوه قهریه استفاده خواهد کرد. این همان موضوعی است که شرایط کنونی را عمیقا مختل و تنش‌های شدیدی ایجاد می‌کند.

احضار نماینده اتحادیه اروپا در امارات در اعتراض به اظهارات بورل

منابع خبری از احضار سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در امارات درپی اظهارات جنجالی روز گذشته نماینده سیاست خارجی این اتحادیه خبر دادند.

ادامه

اپارتایت, اتحادیه اروپا, اروپا, امارات, امپریالیسم, بلژیک, جهان, حقوق بشر, خبر

هشدار ایلان ماسک درباره توانایی روسیه برای نابودی آمریکا و اروپا در نیم ساعت

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی با اشاره به اینکه روسیه توانایی آن را دارد آمریکا و اروپا را با یک حمله اتمی و در نیم ساعت نابود کند، گفت: استفاده از چنین سلاح‌هایی دیوانگی است، ولی به همان اندازه جنون آمیز است که کسی خود را به چنین وضعیتی بکشاند

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه