گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

بریتانیا، فرانسه و آلمان؛ از تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌های ایران حمایت نمی‌کنیم

سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان روز جمعه ۱۹ ژوئن پس از انجام مذاکرات سه‌جانبه در برلین اعلام کردند که از تلاش‌های ایالات متحده برای بازگشت دوباره تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران حمایت نمی‌کنند.

 

به گزارش یورونیوز؛ تروئیکای اروپایی در عین حال اعلام کردند خواستار مذاکره با تهران در مورد نقض مداوم تعهدات این کشور در برجام هستند.

.

در بیانیه سه کشور اروپایی آمده است: «ما قاطعانه معتقدیم که هرگونه تلاش یکجانبه برای بازگردندن تحریم‌های سازمان ملل پیامدهای معکوس جدی در شورای امنیت سازمان ملل خواهد داشت.ما از چنین تصمیمی که در تناقض با تلاش‌های کنونی ما برای حفظ برجام است، حمایت نمی‌کنیم.»

 

همچنین سه کشور با اشاره به اینکه همچنان به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ متعهد هستند تاکید کردند، سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، اختلافات با تهران را حل نخواهد کرد.

 

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ما معتقدیم رفع تحریم تسلیحاتی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ در ماه اکتبر، می‌تواند تاثیرات بزرگی بر امنیت و ثبات منطقه‌ای داشته باشد.»

 

وزرای خارجه آلمان، بریتانیا و فرانسه با اشاره به برنامه موشکی ایران در ادامه این بیانیه اظهار داشتند: «ما بر این باوریم باید به نگرانی‌های مشترک در خصوص برنامه موشک‌های بالستیک و همچنین فعالیت‌های بی‌ثبات کننده منطقه‌ای ایران پرداخته شود. اما در عین حال معتقدیم راهبرد فشار حداکثری نمی‌تواند به این هدف کمک کند. ما ترجیح می‌دهیم با پیگیری دیپلماسی و مذاکره ایران را مورد بازخواست قرار دهیم و موضوعات مورد نگرانی را مورد پیگیری قرار دهیم.»

تروئیکای اروپایی همزمان همچنین تاکید کردند با روسیه و چین به عنوان دیگر اعضای حاضر در برجام بر سر موضوع تحریم تسلیحاتی و موضوعات کلیدی دیگر هماهنگی و همکاری خواهند کرد.

 

سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان همچنین افزودند: «ما خواستار آن هستیم که تحریم‌های اتحادیه اروپا در حوزه صادرات تسلیحات متعارف و تکنولوژی موشکی به ایران، تا سال ۲۰۲۳، سر جای خود باقی بماند.»

پمپئو تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه را اعلام کرد

وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در توئیتی از آغاز اعمال تحریم‌هایی علیه حکومت سوریه از جلمه تحریم‌هایی علیه بشار اسد رئیس جمهوری این کشور و ده‌ها نفر دیگر از افراد نزدیک به او خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

آلمان: تحریم‌های آمریکا علیه «نورد استریم ۲» دخالت جدی در امنیت انرژی اروپاست

وزارت خارجه آلمان انتقاد شدیدی به تصمیمات آمریکا برای تحریم پروژه گازی “نورد استریم ۲” وارد کرده و این اقدام را دخالت جدی در امنیت انرژی و استقلال اتحادیه اروپا دانست.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه

سازمان ملل: موشک‌های به‌کار رفته برای حمله به‌ عربستان منشأ ایرانی دارد

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در گزارشی گفته است موشک‌های کروز که سال گذشته در حملات متعددی به تأسیسات نفتی و فرودگاه بین‌المللی در عربستان سعودی از آنها استفاده شد، دارای «منشأ ایرانی» بوده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه دیوان بین‌المللی کیفری وضع کرد

وزیر خارجه آمریکا در اقدامی یکجانبه، نهاد بین‌المللی دیوان کیفری لاهه را به خاطر پیگیری جنایات جنگی سربازان آمریکایی و اشغالگران بیت‌المقدس، تحت تحریم قرار داد.

ادامه

افغانستان, المان, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, قضایی