روسیه: تأسیسات هسته‌ای شمال اروپا بخشی از اهداف قانونی ما خواهند بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد تأسیسات اروپای شمالی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در خود جای‌ داده است، در صورت درگیری مستقیم بین فدراسیون روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به‌عنوان اهداف نظامی قانونی در نظر گرفته می‌شوند. به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی در ... روسیه: تأسیسات هسته‌ای شمال اروپا بخشی از اهداف قانونی ما خواهند بود

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

با گسترش گروه‌های تبهکار، مردم عادی در سوئد به پوشیدن جلیقه ضدگلوله روی آورده‌اند که واکنش منفی پلیس این کشور را به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در سوئد هنگام تردد در شهر‌ها جلیقه ضدگلوله می‌پوشند، زیرا سطح خشونت در این کشور افزایش یافته و ... روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

ادامه

پناهجویی, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا, فقر

نروژ: ناتوانی شورای امنیت درتصویب قطعنامه آتش‌بس غزه تاسف‌آور است

وزیر خارجه نروژ ناکامی شورای امنیت سازمان ملل در تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه را تاسف‌آور دانست. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه نروژ مانع تراشی آمریکا بر سر تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه را مورد انتقاد قرار داد. «اسپن بارت اید» وزیر خارجه نروژ روز چهارشنبه اعلام کرد که ... نروژ: ناتوانی شورای امنیت درتصویب قطعنامه آتش‌بس غزه تاسف‌آور است

ادامه

آزادی, آمریکا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان ملل, شمال اروپا, فلسطین, کودکان, نروژ

فنلاند:‌ نیازی به استقرار تسلیحات اتمی آمریکا نداریم

نخست وزیر فنلاند گفت، هلسینکی نیازی به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا ندارد. به گزارش ایسنا، «پتری اورپو» نخست وزیر فنلاند گفت: ضرورتی ندارد که تسلیحات اتمی آمریکا در فنلاند مستقر شود چون ناتو خودش بازدارندگی اتمی ارائه می‌کند. به نقل از خبرگزاری تاس، وی در گفت‌وگویی با روزنامه لهستان Rzeczpospolita خاطرنشان کرد، تسلیحات اتمی در ... فنلاند:‌ نیازی به استقرار تسلیحات اتمی آمریکا نداریم

ادامه

آمریکا, امنیتی, تحلیل, جهان, شمال اروپا, فنلاند, لهستان, ناتو

دادستان سوئد تحقیقات درباره پرونده «نورد استریم» را پایان می‌دهد

دفتر دادستانی سوئد قصد دارد پایان تحقیقات در مورد انفجارهای نورد استریم را اعلام کند. به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، دادستان سوئد قصد اعلام پایان تحقیقات پرونده انفجارهای نورد استریم را دارد. روزنامه زوددویچه سایتونگ با استناد به منابع خود و نتایج تحقیقات مشترک با شرکت های تلویزیونی و رادیویی و نشریه «زیت» ... دادستان سوئد تحقیقات درباره پرونده «نورد استریم» را پایان می‌دهد

ادامه

آلمان, آمریکا, بالتیک, جهان, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, نروژ

برخورد عجیب سوئد با کرونا؛ دولت قصد بستن مرزها و مدارس را ندارد

دولت سوئد برخلاف همسایگانش که از بیم ورود بیماران مبتلا به کرونا و تشدید شیوع آن، مرزهای خود را بسته‌اند و مدارس را تعطیل کرده‌اند، سیاست متفاوتی اتخاذ کرده است.

 

آمار مبتلایان به کرونا در سوئد تا به امروز بیش از یکهزار و ۱۲۰ نفر است. دست کم هفت نفر هم در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، با این که وزارت خارجه سوئد همچنان مردم را به خودداری از سفر ترغیب می کند، استفان لوون نخست وزیر این کشور تاکید کرده است که دولتش هنوز برنامه ای برای بستن مرزها ندارد. مدارس سوئد نیز برخلاف همسایگانش همچنان باز هستند و دانش آموزان در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

 

«آندرس تگنال» یک متخصص بیماری های همه گیر در آژانس سلامت عمومی سوئد بر این باور است که شیوع ویروس کرونا در سوئد هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و اگر مردم توصیه‌های بهداشتی را بویژه در زمینه ماندن در خانه و انجام دورکاری بخوبی مراعات کنند، می‌توان این بیماری کرونا را مهار کرد.

 

این کارشناس بهداشتی در گفت و گو با رادیو سوئد با اقدامات شدید و سختگیرانه نظیر بستن مرزها، رستوران ها، فروشگاه‌ها و لغو جلسات و نشست‌های عمومی که در روزهای اخیر توسط دیگر کشورهای اروپایی اتخاذ شده است، مخالفت کرد و گفت: باید در نظر داشته باشیم که این گونه اقدامات نمی‌تواند برای یک یا دو روز باشد، چرا که ممکن است این بحران ماه ها ادامه داشته باشد، بنابراین باید تدابیری را مدنظر قرار دهیم که بتوانیم در آینده آنها را ادامه دهیم و نیمه کاره رها نکند.

 

نخست وزیر سوئد در اظهارات اخیر خود درباره شیوع ویروس کرونا گفت: هفته ها و حتی ماه‌های پیش رو در زمینه مبارزه با این ویروس بسیار مهم و حیاتی خواهند بود.

 

لوون در تلویزیون ملی سوئد (اس وی تی) اظهارداشت: عامل مهم این است که سرعت تحولات و شیوع این ویروس روند کاهشی داشته باشد. در حالی که شیوع سریع و افزایش شدید تعداد کسانی که بر اثر ابتلا به این ویروس، حالشان وخیم می‌شود، این موضوع می‌تواند نظام بهداشت و درمان کشور را فرسوده و ناکارآمد کند.

 

اسپوتنیک نوشت: در حالی که بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله همسایگان نزدیک سوئد شامل دانمارک، نروژ و حتی آلمان برای جلوگیری انتشار بیشتر ویروس کرونا به بستن کامل مرزهای خود نزدیک می شوند، نخست وزیر سوئد همچنان بر توصیه های پیشین خود اصرار دارد: اگر بیمار هستید در خانه بمانید، به دیدار افراد بیمار و سالخورده نروید و بهداشت شخصی از جمله شستن و ضدعفونی کردن دست ها را در اولویت قرار دهید.

 

طی روزهای اخیر شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای اروپایی باعث مرگ صدها نفر شده است و قاره اروپا را به یکی از مهم ترین کانون های بیماری کرونا در جهان تبدیل کرده است.

ترامپ، ماجرای خرید «گرینلند» و روحیه استعمارگری آمریکا

شبکه خبری راشاتودی در یادداشتی روز چهارشنبه نوشته درخواست ترامپ برای خرید «گرینلند» به آشکارترین شکل روحیه استثناپنداری و حیله‌گری آمریکا را فریاد می‌زند.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خبر, دانمارک, عراق, لیبی

نخست‌وزیر دانمارک: ایده ترامپ برای خرید گرینلند “مضحک” است

پس از آن که مشاور اقتصادی ترامپ، تمایل آمریکا را برای خرید بزرگترین جزیره جهان تایید کرد، نخست‌وزیر دانمارک گفت که گرینلند فروشی نیست و ایده فروختن آن به آمریکا، “مضحک” است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, دانمارک, شمال اروپا