حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

برای ۵ نفر از کارگران هفت‌تپه قرار جلب صادر شد

در پی شکایت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در خوزستان،‌ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش برای پنج نفر از کارگران این کارخانه قرار جلب صادر کرد.

 

به گزارش ایلنا، کارگران شرکت هفت‌تپه اعلام کردند که شعبه دوم دادیاری شوش در ۳ پرونده برای کارگران هفت‌تپه قرار منع تعقیب و در ۱ پرونده برای ۵ نفر از آن‌ها قرار جلب به دادرسی صادر کرده است؛ البته این موارد قابل اعتراض هستند و قطعی محسوب نمی‌شوند.

 

در ۳ پرونده اول شرکت به ترتیب از ۳۱ نفر، ۱۲ نفر و ۷ نفر از کارگران شکایت کرده بود و در پرونده‌ای که منجر به صدور قرار جلب به دادرسی شده، شرکت از ۵ نفر از کارگران مجموعه به نام‌های یوسف بهمئی، ابراهیم عباسی منجزی، مسعود حیوری، حمید ممبینی و حسین حَمدانی شکایت کرده است؛ البته اسامی این عده در ۳ پرونده یاد شده هم وجود داشته و برای آن‌ها منع تعقیب صادر شده است.

 

این ۵ کارگر مانند پرونده‌های دیگر با اتهام اخلال در نظم عمومی مواجه هستند.

 

هفت‌تپه با اعتراضات مداوم کارگران در زمینه پرداخت حقوق، خصوصی‌سازی و همچنین فساد مدیران شرکت از جمله امید اسدبیگی، مدیرعامل شرکت، مواجه بوده است. اسدبیگی به «سردستگی سازمان‌یافته اخلال در نظام ارزی و پولی کشور» متهم شده است.

کارگران قرار نیست با افزایش ۳۹ درصدی مزد، بالای خط فقر بیایند و از بحران معیشت رها شوند

در مقوله‌ی دستمزد،چند نکته مهم وجود دارد که باید در نظر گرفت؛ اول، لزوم تصویب حق مسکن در هیات دولت؛ دوم، بلاتکلیفی میزان افزایش مستمری بیش از ۳.۵ میلیون بازنشسته کارگری و در نهایت، اهمیت پایه مزد و غفلت برخی کارفرمایان به خصوص در کارگاه‌های کوچک از پرداخت مزایای مزدی.

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, کارگری, گزارش

بیانیه پایانی تجمع سراسری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی + فیلم

بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی خواهان رفع تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار سازمان تامین اجتماعی شدند در حالیکه متاسفانه حتی وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی از بازنشستگان کشوری و لشکری هم بدتر است.

ادامه

ایران, بازنشستگان, بیانیه, حقوق بشر, خبر, کارگری