گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

با وجود فشارهای آمریکا؛ نخست وزیر پاکستان چین را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرد

در حالی که آمریکا در تلاش است با اعمال فشار بر اسلام آباد، پاکستان را ملزم به تبعیت از خود کند نخست وزیر پاکستان چین را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرد.

 

به نقل از ای آر وای نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان همزمان با افزایش تلاش‌های دولت آمریکا برای اعمال فشار بر اسلام آباد، چین را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرد.

 

قرار است عمران خان را در این سفر هیاتی عالی رتبه همراهی کند و جلسات مهم و مختلفی نیز با مسئولین سیاسی و اقتصادی دولت چین برگزار شود.

 

گزارش‌ها حاکی است هنوز زمان دقیق این سفر مشخص نیست ولی برنامه ریزی‌های دولت‌های پکن و اسلام آباد برای این سفر قطعی شده است.

 

اهمیت این سفر برای کشورهای پاکستان،چین و آمریکا به این دلیل است که نزدیک شدن اسلام آباد به پکن باعث خشم واشنتگن شده است و دولت ترامپ تلاش می‌کند با متهم کردن پاکستان به حمایت از تروریست‌های فعال در افغانستان، اسلام آباد را تحت فشار قرار داده و از چین دور کند.

 

از سوی دیگر اسلام آباد با رد اتهامات ترامپ اعلام کرده است فشارهای آمریکا نمی‌تواند مانع ارتباط پاکستان وچین شود.

 

گفتنی است پاکستان مسیری استراتژیک برای تمام کشورهای بزرگ تلقی می‌شود و سال‌ها است چین و آمریکا در این خصوص با هم نزاع دارند.

 

طی سال‌های اخیر چین با سرمایه گذاری ۶۳ میلیارد دلاری در پاکستان ساخت کریدور اقتصادی مشترکی را با اسلام آباد آغاز کرده است که می‌تواند به تحولات اقتصادی عمیقی در پاکستان منجر شود.

 

سفر معنادار عمران خان به چین می‌تواند نتایج بسیار وخیمی برای آمریکا به همراه داشته باشد و سیاست‌های خارجی کاخ سفید نسبت به منطقه جنوب آسیا را تغییر دهد.
تسنیم

بلومبرگ: اروپا بهانه‌ای برای به‌چالش کشیدن دلار پیدا کرد

به نوشته پایگاه خبری بلومبرگ ، طرح پیشنهادی برای ایجاد یک ‘ابزار با هدف خاص’ برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران می تواند استیلای آمریکا بر نظام مالی بین المللی را به بوته آزمایش بگذارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه

خرسندی اتحادیه تجارت خارجی آلمان از طرح اروپا علیه تحریم ‌ایران

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، «هولگر بینگمان» رییس اتحادیه صادرات آلمان از طرح اتحادیه اروپا برای ایجاد ساز و کار ویژه مالی برای همکاری تجاری با ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: ما قویا از این طرح که استقلال سیاست صادرات خارجی اروپا را تضمین می‌کند، استقبال می‌کنیم.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر, روسیه, فرانسه

سیستم کوپنی توزیع کالاهای اساسی، راهکاری عملی به‌نفع قشرهای محروم جامعه

روزنامه اعتماد، ۱۵ شهریورماه، می‌نویسد: “روز گذشته محمد ‌باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه به مجلس رفت تا در مورد طرح تأمین کالاهای اساسی به نمایندگان گزارش دهد که درنهایت نمایندگان مجلس ضمن مخالفت با کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی این طرح را از دستور کار مجلس خارج کردند.

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر, مقاله