گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

همچون دیگر نقاط جهان، ما نیز در گوتنبرگ روز اول ماه مه را گرامی می‌داریم. از سال ۱۸۹۰ میلادی، کارگران همواره این روز را با خواست ۸ ساعت کار در روز، جشن گرفته‌اند. در دو سال اخیر، مردم سوئد شاهد آن بودند که چطور افزایش ده ساله‌ی دستمزد واقعی آن‌ها دود شده و به هوا ... گرامی باد اول ماه مه ۲۰۲۴ روز مبارزه و جشن طبقه کارگر

ادامه

آمریکا, ارتجاع, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئد, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صهیونیسم, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, عراق, فقر, فلسطین, ناتو

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

تلویزیون اسرائیل امروز چهارشنبه نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را افشا کرد. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، ... افشا نگرانی‌های شدید و گسترده تل‌آویو از صدور حکم‌های بازداشت در حق مقامات ارشد رژیم از سوی دیوان دادگستری لاهه

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اسراییل, افغانستان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, هلند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

با استقبال سوری‌ها؛ یگان‌های ارتش سوریه در ۱۱ روستای جدید در محور حسکه-حلب مستقر شدند

همزمان با استقرار یگان‌های ارتش سوریه در حومه شمالی حسکه، دیگر یگان‌های این ارتش نیروهای خود را در حومه حسکه افزایش داده و وارد چند روستای جدید در محور بین‌المللی حسکه-قامشلی تا ورودی‌های استان رقه شدند.

 

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، این یگان‌ها صبح روز سه‌شنبه در میان استقبال مردم وارد روستاهای الکوزلیه شویش، النوفلیه، المحل، البدران، الحزام، کهفه المراطی، الضبیب، شویش، العلقانه، ام اللبن و الواسطه واقع در حومه شمال غربی حسکه شدند. عملیات استقرار نیروهای ارتش در بیش از ۶۰ کیلومتر در محور بین‌المللی حسکه-حلب در غرب تل تمر تا ورودی‌های مرزهای اداری دو استان حسکه و رقه انجام شد.

 

یکی از سربازان ارتش سوریه در گفت‌وگو با سانا ضمن تاکید بر اینکه ارتش برای تامین امنیت مسیر بین‌المللی حلب-حسکه، مقابله با ترکیه و دفاع از ساکنان تلاش می‌کند، گفت: یگان‌های این ارتش حرکت خود را از منطقه تل تمر آغاز کرده و در امتداد مسیر بین‌المللی حلب-حسکه ادامه دادند، این یگان‌ها به پیشروی خود ادامه می‌دهند تا به دیگر یگان‌هایی که از استان رقه پیشروی می‌کنند، برسند.

 

ساکنان این مناطق به استقبال یگان‌های ارتش رفته و خرسندی خود را از ورود آنها ابراز کردند.

 

ارتش سوریه روز سه‌شنبه نیز یگان‌هایی را در برخی روستاها و شهرک‌های واقع در حومه منبج در شمال شرق حلب مستقر کرد تا در شمال با عملیات ترکیه مقابله کرده و از ساکنان آنجا حفاظت کنند.

 

یگان‌های ارتش سوریه از ۱۳ اکتبر جاری وارد شهرک تل تمر، برخی روستاها در حومه حسکه، دو شهر منبج و عین العرب (کوبانی) در حومه شمال شرقی حلب، شهرک عین عیسی، شهر الطبقه و فرودگاه نظامی آن در حومه رقه شدند.

 

همچنین خبرگزاری سانا اعلام کرد، ۴۰ تن از سربازان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی از کانتون “الجزیره” (شرق فرات) خارج شده به وسیله یک هواپیمای نظامی از فرودگاه رحیبه در حومه مالکیه به عراق منتقل شدند. همزمان کاروانی از ده‌ها خودروی زرهی و نظامی نیروهای آمریکایی از قامشلی به مرزهای عراق منتقل شدند.

 

پیشتر نزدیک ۳۰ تن از سربازان آمریکایی و فرانسوی با یک شناور از منطقه خربه عدنان در حومه مالکیه به عراق عقب‌نشینی کردند.

 

سانا همچنین اعلام کرد، سربازان آمریکایی ۱۳۵ تن از همسران داعشی‌ها را با شناور از اردوگاه الهول در حومه حسکه به عراق منتقل کردند.

 

این نیروها در چند روز اخیر همزمان با انتقال صدها داعشی و همسران آنها از شرق فرات به عراق، پایگاه‌های السعیدیه، عون الدادات و ام میال در اطراف منبج در حومه حلب، دو پایگاه خراب عشق و صرین در اطراف عین العرب، الجلابیه در حومه حلب، عین عیسی، تل السمن و الطبقه در حومه رقه، تل تمر و جبل عبدالعزیر در حومه حسکه را تخلیه کردند.

 

سازمان ملل در بیانیه‌ای تاکید کرد، عملیات ترکیه علیه شمال سوریه به آوارگی حدود ۱۸۰ هزار غیرنظامی از جمله ۸۰ هزار کودک منجر شده و خسارات مالی گسترده‌ای را به زیرساخت‌ها و مراکز خدماتی مهمی از جمله تصفیه‌خانه‌ها و نیروگاه‌ها وارد کرد.

 

طبق این بیانیه، عملیات ترکیه که از نهم اکتبر جاری آغاز شد، تاثیر منفی بر شرایط انسانی سوریه گذاشت و خساراتی را به تصفیه‌خانه اصلی شهر العلوک و خطوط برق و نیز چهار مرکز درمانی وارد آورد.

 

بر اساس بیانیه یاد شده، تیم‌های هلال احمر سوریه با همکاری شرکت آب و برق تصفیه‌خانه علوک را که در پی عملیات ترکیه از ۱۰ روز قبل تعطیل شده بود، تعمیر کردند.

 

عمران رضا، هماهنگ‌کننده امور انسانی سوریه در بازگشت از مناطق شمال شرقی سوریه به دمشق تاکید کرد: سازمان ملل تمام تلاش خود را برای کمک به جنگ‌زده‌ها و ارائه کمک‌های انسانی به آنها به ویژه گروه‌های ضعیف‌تر انجام می‌دهد.

ایسنا

پیشگامی چین در مبارزه با تغییرهای زیانبار آب‌وهوایی

جمهوری خلق چین از راه اقدام‌هایی مثل برقی کردن همهٔ اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهر شِنژن و جنگل‌کاری در زمین‌هایی به وسعت کشور ایرلند، الگویی بی‌رقیب برای نجات و حفظ محیط‌زیست در جهان شده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, جهان, چین, خاورمیانه, فرانسه, محیط زیست

چین؛ آمریکا با تحریم ایران بر معیشت مردم تاثیر گذاشته است

رادیو بین‌المللی چین در تحلیلی ضمن انتقاد از «مدیریت درازدستانه» آمریکا در حوزه های مختلف نوشت آمریکا در حالی چین را به مدیریت دراز دستانه و سرقت مالکیت معنوی متهم می‌کند که این کشور سال ها است با اعمال تحریم و فشار بر ایران، بر وضعیت اقتصاد و معیشت مردم این کشور تاثیر فراوانی گذاشته ... چین؛ آمریکا با تحریم ایران بر معیشت مردم تاثیر گذاشته است

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, مالزی