در هر دقیقه ۱۱ نفر در جهان به دلیل گرسنگی جان می‌دهند

موسسه آکسفام در گزارشی اعلام کرد که گرسنگی در هر دقیقه جان ۱۱ نفر را در جهان می‌گیرد. به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، سازمان‌ بین‌المللی امدادرسانی آکسفام(Oxfam) مستقر در لندن در گزارشی اعلام کرد که در هر دقیقه ۱۱ نفر در سراسر جهان از گرسنگی می‌میرند و شرایطی مانند قحطی در سال ۲۰۲۰ ... در هر دقیقه ۱۱ نفر در جهان به دلیل گرسنگی جان می‌دهند

ادامه

اتیوپی, جهان, خبر, سازمان ملل, سودان, سوریه, فقر, گرسنگی, محیط زیست, یمن

بازگشت فلامینگوها به تالاب بین‌المللی زریوار

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از مشاهده ۱۱۲ قطعه فلامینگو در دریاچه زریبار توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست مریوان خبر داد.

اقبال حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق سیبری و نیز مهیا شدن شرایط مطلوب زیستگاه در کشور پناهگاه و تالاب بین‌المللی زریبار مامن مناسبی برای پرنده های مهاجر آبزی و کنار آبزی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این پرندگان مهاجر شامل قو، فلامینگو، غازهای خاکستری و پیشانی سفید، آنقوت، فیلوش و انواع مرغابی و اردک از جمله اردک بلوطی هستند.

حمیدی خاطرنشان کرد: پرندگان در قالب دسته‌های چند صدتایی وارد تالاب شده و هر روز بر تعداد آنها اضافه می‌شود.

وی ادامە داد: تالاب زریبار به دلیل تنوع غذایی و امنیت مناسب، به یکی از استراحتگاه‌ها و زیستگاه‌های مهم پرندگان در شمالغرب کشور تبدیل شده که همه ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می‌شوند.

حمیدی یادآور شد: مدت حضور پرندگان مهاجر در این تالاب متفاوت بوده و برخی از گونه ها زودتر و برخی دیگر دیرتر این تالاب ها را ترک کرده و بعضی از گونه‌ها نیز زمستان خود را در تالاب‌های منطقه سپری می‌کنند.

چین طرح‌های ژاپن برای تخلیه مواد هسته‌ای در اقیانوس را محکوم کرد

وزارت خارجه چین، طرح ژاپن برای تخلیه فاضلاب رادیواکتیو از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به اقیانوس را محکوم کرد به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، در حالی که مدیریت این کارخانه اصرار دارد که آزادسازی این مواد بی‌خطر است، پکن از توکیو می‌خواهد تا قبل از ادامه کار، از کشورهای پیرامون مجوز بگیرد. ... چین طرح‌های ژاپن برای تخلیه مواد هسته‌ای در اقیانوس را محکوم کرد

ادامه

اوکراین, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق آسیا, کره جنوبی, محیط زیست