تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

کارگران و زحمتکشان برضد جنگ، سرکوب و برای صلح مبارزه می‌کنند! کارگران و زحمتکشان میهن ما درحالی به‌پیشواز ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کارگر می‌روند که سالی پر از رزم و پیکار را پشت‌سر گذاشتند. زحمتکشان در مقایسه با دیگر انتخابات در اسفندماه سال گذشته در کارزار نه قاطع به انتخابات فرمایشی و شکست آن ... به‌مناسبت روز جهانی کارگر: رشد و گسترش مبارزهٔ طبقه کارگر و وظایف بی‌درنگ در مرحلهٔ کنونی

ادامه

آزادی, ارتجاع, استبداد, استقلال, اسراییل, امپریالیسم, انقلاب ملّی-دموکراتیک, بازنشستگان, پرستاری, تجاوز نظامی, جهان, خصوصی‌سازی, سیاسی, صلح, طبقه کارگر, فرهنگیان, فلسطین, معیشت, مقاله, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

ایهود باراک: دوره بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل پایان یافته

وزیر جنگ سابق اسرائیل در اشاره به پرونده‌های متعدد فساد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم گفت: بنیامین نتانیاهو تمام شد و دوره جدیدی آغاز شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فلسطینی “شهاب”، ایهود باراک وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل به شبکه دهم تلویزیونی این رژیم گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درک می‌کند که پایان یافته است. این دوره از تاریخ سیاسی اسرائیل در آستانه پایان یافتن است.

 

باراک که دوره‌ای نیز ریاست کابینه رژیم اسرائیل را به‌عهده داشت، افزود: فکر می‌کنم که این امر تمام شد و یک دوره تمام شد و دوره جدیدی آغاز شد. من نتانیاهو را خوب از نزدیک می‌شناسم و فکر می‌کنم که او خوب این امر را درک می‌کند و می‌فهمد که این پایان داستان است.

 

باراک گفت: نتانیاهو تلاش خواهد کرد تا با مانور دادن یا وانمود کردن یا فریبکاری ممکن دوره نخست وزیری خود را طولانی‌تر کند.. چه‌بسا این امر مدتی ادامه یابد اما به‌نظرم مسئله تمام شد و هیچ راهی برای بازگشت وجود ندارد. این دوره از تاریخ سیاسی اسرائیل در آستانه پایان است.

 

نتانیاهو هم‌اکنون با چند پرونده فساد درگیر است که پایه‌های دولت ائتلافی او را به‌لرزه در آورده است.

 

شهرهای مختلف فلسطین اشغالی در ماههای اخیر شاهد تظاهرات علیه فساد نتانیاهو و درخواست برای کناره‌گیری او از قدرت بوده است.

 

نظرسنجی‌های اخیر در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که نیمی از اسرائیلی ها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل را فاسد می‌دانند و تأکید می‌کنند که باید استعفا دهد.

 

این درحالی است که “ایلان گیلاوون” رئیس فراکسیون حزب “مرتص” در “کنست” (پارلمان) اسرائیل درصدد طرح پیش‌نویس قانون انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام است.

 

منابع اسرائیلی گفتند: کنست چهارشنبه آینده درخصوص این پیش‌نویس قانون رأی‌گیری خواهد کرد.

 

رئیس فراکسیون مرتص گفت: بنیامین نتانیاهو اعتماد اسرائیلی ها را از دست داده است. او همچنین مشروعیت خود به‌عنوان نخست وزیر را از دست داده است.

 

وی از گبای رئیس حزب “اردوگاه اسرائیل” نیز از فراکسیون خود در کنست خواست که آماده برگزاری انتخابات عمومی باشند که ممکن است به‌زودی برگزار شود.

 

گبای در شبکه توییتر نوشت: “رویدادهای اخیر نشان می‌دهد که دوره نتانیاهو گذشته است”.

 

اورین حزان نماینده حزب لیکود نیز گفت: کابینه باید فردی را برای جانشینی نتانیاهو انتخاب کند.

تسنیم

تهدید آمریکا به خروج از فرایند صلح خاورمیانه و تنبیه سازمان‌های بین‌المللی ضد اسراییلی

نماینده آمریکا در سازمان ملل تهدید کرد که از فرآیند صلح خارج شده و علیه تمامی سازمان‌های بین‌المللی که ضد اسراییل عمل می‌کنند، اقدامات تنبیهی انجام دهد.   نیکی هیلی روز سه شنبه درنشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع فلسطین برگزار شد، افزود: ما امروز در جلسه‌ای شرکت داریم که برای همه ... تهدید آمریکا به خروج از فرایند صلح خاورمیانه و تنبیه سازمان‌های بین‌المللی ضد اسراییلی

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: انگلیس مسئول هرآن چیزی است که بر فلسطینی‌ها آمد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام اینکه هیچ گاه مخالف مذاکره نبوده ایم، گفت: انگلیس با بیانیه بالفور مسئول هر آن چیزی است که بر مردم و اشغال فلسطین آمد.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

رای الیوم: واشنگتن مانع انتشار اسامی شرکت‌های فعال در شهرک‌سازی اسرائیل است

به گزارش پایگاه خبری ‘رای الیوم’، ‘کمیته ملی فلسطین برای تحریم اسرائیل’ در اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد، واشنگتن تاکنون مانع انتشار اسامی ۲۰۶ شرکت تجاری فعال در حوزه شهرک سازی اسرائیل در فلسطین اشغالی به وسیله سازمان ملل متحد شده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, تحریم, جهان, خبر, فلسطین

عریقات خطاب به هیلی: ببند دهانت را!

به نوشته روزنامه دیلی میل، صائب عریقات، دیپلمات ارشد فلسطینی و رئیس هیأت فلسطینی مذاکره‌کننده عضو سازمان آزادی‌بخش فلسطین با اسرائیل به نیویورک دیلی نیوز گفت:‌ نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل باید دهانش را ببندد و متوجه باشد که محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگران فلسطین مشکل نیست.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین