مدودف: حمله آمریکا به روسیه آغاز جنگ جهانی خواهد بود

معاون شورای امنیت روسیه در واکنش به تهدید غرب نسبت به حمله هسته‌ای روسیه به اوکراین، گفت حمله آمریکا به مواضع روسیه نقطه آغاز جنگ جهانی خواهد بود. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه در واکنش به اظهارات یک مقام لهستانی مبنی بر حمله آمریکا به مسکو در صورت حمله هسته‌ای روسیه ... مدودف: حمله آمریکا به روسیه آغاز جنگ جهانی خواهد بود

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, لهستان

روسیه یک دهکده دیگر در خارکیف را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه از تصرف دهکده‌ای در منطقه خارکیف در اوکراین خبر داد. به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز یکشنبه، اعلام کرد که یگان‌های زاپاد (غرب) ارتش این کشور کنترل دهکده برستوو را در منطقه خارکیف در دست گرفته‌ است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در نتیجه عملیات‌های رزمی موفقیت‌آمیز، یگان‌های گروه زاپاد ارتش ... روسیه یک دهکده دیگر در خارکیف را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, صلح, غرب

اعضای گروه ۷ درباره تداوم تامین مالی اوکراین توافق کردند

وزیر دارایی آلمان امروز شنبه اعلام کرد که وزیران دارایی هفت کشور ثروتمند جهان – موسوم به گروه ۷ – درباره تامین مالی اوکراین توافق کردند اما همچنان باید درباره جزییات بیشتری به توافق برسند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کریستین لیندنر روز شنبه در حاشیه نشست وزیران مالی گروه ۷ در ... اعضای گروه ۷ درباره تداوم تامین مالی اوکراین توافق کردند

ادامه

آلمان, آمریکا, انگلیس, اوکراین, ایتالیا, جنایات جنگی, جهان, خبر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, فرانسه, کانادا, گروه ۷

چین: بلوغ فکری کشورهای درحال توسعه مایه دلگرمی است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: کشورهای درحال توسعه به یک بلوغ فکری رسیده‌اند که می‌تواند ساختاری معقول‌تر برای قدرت جهانی ایجاد کند و این موضوع مایه دلگرمی است. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با جنگ در اوکراین، اظهار داشت: جنگ بین مسکو ... چین: بلوغ فکری کشورهای درحال توسعه مایه دلگرمی است

ادامه

آمریکای لاتین, برزیل, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, چین, شرق آسیا, صلح

ارتش روسیه محل استقرار مزدوران خارجی در اوکراین را هدف قرار داد

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد ارتش روسیه طی یک عملیات ویژه، به‌محل استقرار موقت مزدوران خارجی رژیم کی‌یف، محل‌های تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در ۱۱۳ منطقه مورد حمله قرارداده و سامانه‌های پدافند هوایی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ پهپاد اوکراینی، ۳ موشک ضد رادار هارم و یک بمب ... ارتش روسیه محل استقرار مزدوران خارجی در اوکراین را هدف قرار داد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه

اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

براساس گزارش‌ها، فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرد. آنها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، وب‌سایت «ای‌پی‌ای» به نقل از «ایژیا تایمز» گزارش داد سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده‌نظام فرانسه که یکی از عناصر اصلی لژیون خارجی فرانسه (Légion étrangère) است، گرفته شده‌اند.

«استفان براین» معاون سابق وزیر دفاع آمریکا در امور سیاستگذاری در مطلبی که در «ایژیا تایمز» منتشر شد، گفت تعداد نیروهای اولین گروه از سربازان فرانسوی حدود ۱۰۰ نفر است. این تنها اولین مرحله از حدود ۱۵۰۰ سرباز لژیون خارجی فرانسوی است که قرار است به اوکراین برسند.

این نیروها مستقیما در یک منطقه جنگی فعال مستقر شده‌اند و قصد دارند به اوکراینی‌ها در حوزه مقاومت در برابر پیشروی‌های روسیه در دونباس کمک کنند. ۱۰۰ نفر اول متخصص توپخانه و مراقبت هستند.

این مقام سابق پنتاگون گفت برای او سوال است که «آیا این مساله خط قرمز روسیه در مورد دخالت ناتو در اوکراین را نقض می‌کند» و «آیا روس‌ها این را آغازگر جنگ گسترده‌تری فراتر از مرزهای اوکراین خواهند دانست یا خیر.»

پیشتر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای بار دیگر از احتمال اعزام نیروهای غربی، به‌ویژه نیروهای فرانسوی به اوکراین سخن گفته و ۲ شرط برای آن تعیین کرده بود. او در گفت‌وگو با «اکونومیست» عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم، اما امروز اینطور نیست.

در همین حال روزنامه سوئیسی «بلیک» پیشتر به نقل از نظامیان ارتش اوکراین گزارش داد، دونباس تا ماه اکتبر به طور کامل سقوط خواهد کرد. چندین فرمانده که در جبهه شرقی می‌جنگند به این نشریه گفتند که «اوکراین در جنگ شکست خواهد خورد.»

پس از تصرف پایگاه مستحکم اوکراینی‌ها در آودیوکا در ماه فوریه، یگان‌های روسی دستاوردهای ثابتی در میدان نبرد داشته‌اند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به‌تازگی گفت آنها اکنون کاملا کنترل وضعیت میدان نبرد را در دست دارند و به طور پیوسته نیروهای اوکراینی را عقب می‌رانند.

طی روزهای گذشته نیروهای روسی شهر «بوگدانوفکا» واقع در نزدیکی شهر استراتژیک «چاسوف یار» در شمال دونتسک را هم تحت کنترل خود درآوردند. چاسوف یار در زمینی مرتفع قرار دارد و گرفتن آن به واحدهای روسی نقطه برتری قدرتمندی برای حمله به دیگر شهرهای کلیدی تحت کنترل اوکراینی‌ها می‌دهد.

مقامات و تحلیلگران اوکراینی می‌گویند، ارتش روسیه در نهایت بهره‌مندی از ضعف تسلیحاتی اوکراین است و «عجله دارد» که پیش از رسیدن تسلیحات بیشتر غرب به دست کی‌یف، مناطق راهبردی مهمی از خاک اوکراین را تصرف کنند که می‌تواند راه‌گشای آنان برای تصرف منطقه گسترده‌تر دونباس باشد.

«مایکل کلارک» یک استاد مهمان در دانشکده مطالعات جنگ دانشگاه «کینگز کالج» لندن در این باره گفت: «باخموت اهمیت استراتژیکی واقعی نداشت اما چاسیو یار از چنین اهمیتی برخوردار است.»

این دهکده که در منطقه مرتفعی قرار دارد، «مسیری طبیعی رو به شمال» دارد که نیروهای روس را قادر می‌سازد به شهر کراماتورسک حمله کنند یا با پیشروی بیشتری به سمت غرب، عملیات خود را تا دنیپرو حملات گسترش بدهند.

کلارک می‌گوید، «این منطقه همچنین خط دفاعی طبیعی در قبال کوستیانتینیوکا در جنوب غربی آن و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای دونباس است.»

او افزود: «اگر واقعا کار روس‌ها شتاب بگیرد، آن‌ها به دنبال گسترش فتوحات خود به مناطقی خواهند بود که شامل چاسیو یار، کوستیانتینیوکا، پوکروفسک و بعد کراکاتورسک و اسلاویانسک خواهد بود. این باعث می‌شود دونباس به دست آن‌ها بیافتد.»

رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» تصریح کرد اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این شبکه خبری، جفریس تاکید کرد ایالات متحده باید به حمایت ... رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

وزارت خارجه روسیه ارسال جنگنده‌های F-۱۶ آمریکا به اوکراین را تهدید هسته‌ای تلقی می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه هواپیما‌های F- ۱۶ ساخت آمریکا در اوکراین را به عنوان حامل تسلیحات هسته‌ای در نظر خواهد گرفت. این وزارتخانه یادآوری کرد که انتظار می‌رود F- ۱۶ در آینده نزدیک در ... وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات برخی مقامات غربی درباره اعزام نظامیان این کشورها برای مشارکت در جنگ اوکراین واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» رییس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) گفت اعزام نظامیان غربی به اوکراین متضمن ورود مستقیم این کشورها به جنگ است که روسیه مجبور خواهد ... مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنایات جنگی, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

وزیر دفاع ایتالیا خواهان مذاکره غرب با روسیه شد

وزیر دفاع ایتالیا تحریم‌های غرب علیه مسکو را شکست خورده دانست و خواهان مذاکره با رئیس جمهوری روسیه شد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از مصاحبه امروز گیدو کروستو (Guido Crosetto) با روزنامه “ایل مساجرو” (Il Messaggero) نوشت که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه شکست خورده است و غرب باید برای پایان دادن به ... وزیر دفاع ایتالیا خواهان مذاکره غرب با روسیه شد

ادامه

اوکراین, ایتالیا, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, جنوب اروپا, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح