پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

اولین دادگاه کیفری یک رئیس‌جمهور آمریکا و روزهای ملتهب پیش روی او

سرانجام “دونالد ترامپ” رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا و در حالیکه هرگز باور نمی کرد، چهارم آوریل/ ۱۵ فروردین به اتهام پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلمهای مستهجن پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ درباره روابطش،در دادگاه منتهن حضور یافت و پس از حدود یک ساعت،با ۳۴ فقره اتهام، از این دادگاه کیفری خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، هیات منصفه دادگاه کیفری منهتن نیویورک ۳۰ مارس (۱۰ فروردین ماه )علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام جرم کرد. ترامپ پیش از ابن اعلام کرده بود که دستگیر خواهد شد و از هوادارانش خواسته بود برای «باز پس گیری کشور» به حمایت از او «تظاهرات کنند».

بر اساس گزارش های اولیه، ترامپ به پرداخت ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت به بازیگر فیلم های مستهجن به نام “استورمی دنیلز “چند روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ متهم شده بود که ۱۰ سال قبل از آن با ترامپ رابطه جنسی داشته و این حق السکوت برای صحبت نکردن او در طول انتخابات، پرداخت شده بود.

هیات منصفه عالی دادگاه منهتن نیویورک از مدتها پیش در حال بررسی شواهدی در مورد پرونده اخلاقی دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا و پرداخت حق السکوت بود و چند بار صدور کیفرخواست را به تعویق انداخته بود اما سرانجام “آلوین براگ” دادستان منهتن نیویورک در ماه ژانویه تشکیل و شواهد مختلف را بررسی و کیفرخواستی برای او صادر کرد.

ترامپ سرانجام روز سوم آوریل / ۱۴ فروردین ماه با کاروانی متشکل از تیم حقوقی و همراهانش و ماموران امنیتی، اقامتگاه ساحلی اش در مارآ لاگوی فلوریدا را به سوی فرودگاه بین‌المللی پالم بیچ حدود چهار مایل دور از محل سکونتش، ترک کرد و پس از سه ساعت پرواز وارد فرودگاه لاگواردیا نیویورک شد و با کاروان امنیتی دیگری راهی خیابان پنجم منهتن نیویورک گردید و سرانجام در برج خود یعنی “برج ترامپ” مستقر شد تا برای حضور در دادگاه آماده شود.

سرانجام ترامپ ظهر سه شنبه در میان تدابیر شدید امنیتی و بدون همراهی هیچ یک از اعضای خانواده اش از برج خود خارج و وارد دادگاه کیفری منهتن شد.

ترامپ قبل از آغاز محاکمه خود در مقابل قاضی، در بازداشت پلیس قرار گرفت. او سپس انگشت نگاری شد و بدون پاسخ به هیچ سوالی از سوی معدود خبرنگاران حاضر در محل، در برابر قاضی قرار گرفت.

او بر خلاف رویه و عادت همیشگی اش، به آرامی وارد دادگاه شد و بر اساس گزارش ها، صدایش در جلسه دادگاه سنجیده و آرام بود و هنگام صحبت با قاضی، به او مستقیما نگاه می کرد.

در همین حال، روزنامه واشنگتن پست نوشت: وقتی ترامپ به دادگاه رسید بیشتر شبیه فردی بود که باید از خود دفاع کند اما شاید تحقیرشده، یاغی و بدون شک عصبانی. کاملا آشکار است که این یک اتفاق جدید و متزلزل‌کننده برای ترامپ است.

واشنگتن پست یادآوری کرد: ترامپ پیشتر استیضاح شده بود. یکبار بخاطر تلاش برای فشار بر اوکراین برای افشای اسناد علیه جو بایدن پیش از انتخابات ۲۰۱۶؛ و یکبار دیگر بخاطر دامن زدن به حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱. او استیضاح اما تبرئه شد.

اما در همین حال، اطراف دادگاه منهتن مملو از مخالفان و موافقانش بود و پلس نیویورک، در تلاش بود تا هیچ درگیری ای صورت نگیرد.

ترامپ پس از پایان جلسه دادگاه، ساختمان دادگاه کیفری منهتن را ترک و به محل اقامتش در فلوریدا بازگشت و به این ترتیب، عملا بازداشت او منتفی شد.

بر اساس اعلام رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع مطلع در داخل دادگاه، قاضی پرونده ترامپ به او درباره اظهار هرگونه نظری که باعث تحریک به خشونت علیه هر مقامی شود، هشدار داده است.

تدابیر شدید امنیتی از واشنگتن تا نیویورک

چهار روز پیش از برگزاری جلسه دادگاه و حضور ترامپ در نیویورک، “کیمبرلی چیتل” مدیر سرویس مخفی نیویورک با معاونان خود دیدار کرده بود تا در مورد برنامه‌های روز سه‌شنبه به آنان توضیح دهد.

از چند روز قبل از برگزاری این دادگاه و در پی اعلام رسمی جرم علیه ترامپ، سیستم امنیتی و پلیس آمریکا برای تامین امنیت برگزاری این دادگاه و نیز مقابله با هرگونه خشونت احتمالی به حالت آماده باش در آمده بود.

وی به آنها گفته بود که آژانس سرویس مخفی “اقدامات لازم” را برای محافظت از ترامپ در برابر آسیب از جمله استقرار ماموران و افسران در مکان‌های لازم انجام خواهد داد تا ترامپ را از دسترسی عموم دور کند.

اداره پلیس نیویورک بیش از حد معمول در اطراف دادگاه ترامپ وجود داشت تا از هرگونه درگیری جلوگیری شود. به افسران لباس شخصی، دستور داده شده بود که با لباس یونیفرم حاضر شوند تا در صورت نیاز بر هر گونه تظاهرات احتمالی نظارت کنند.

تمام خیابان‌های اطراف دادگاه منهتن مسدود و پارک خودروها در خیابان‌های اطراف ممنوع بود. مرخصی افسران امنیتی دادگاه نیز لغو شده بود.

در واشنگتن دی سی، پلیس کنگره به کارکنان سنا نسبت به “فعالیت تظاهراتی در سراسر کشور مرتبط با اعلام جرم علیه ترامپ” هشدار داده بود . آنها همچنین به کارمندان سنا اعلام کرده‌ بودند که انتظار افزایش حضور پلیس کنگره و محدودیت‌های قانونی در اطراف ساختمان کنگره را در روزهای آینده داشته باشند.

این در حالی است که هر دو مجلس کنگره (مجلس نمایندگان و مجلس سنا) به مناسبت تعطیلات مذهبی بهاری طی این هفته و هفته آتی تعطیل هستند.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز قبل از دادگاه ترامپ در جمع خبرنگاران درباره این دادگاه گفت: همانطور که انتظار می رود و باید باشد، ما این موضوع را از نزدیک دنبال می کنیم. ما با مقامات ایالتی و محلی در تماسیم و تا جایی که امکان دارد از نزدیک بر تحولات نظارت می کنیم.

اما کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید همزمان با برگزاری دادگاه ترامپ اعلام کرد: بدیهی است زمانی که بایدن وقت بررسی اخبار را داشته باشد، اخبار پیرامون ترامپ را مطالعه خواهد کرد اما این موضوع در تمرکز او نیست.

سخنگوی کاخ سفید همچنین در پاسخ به سوالی درباره احتمال بروز خشونت در آمریکا در واکنش به محاکمه ترامپ گفت: ما آماده‌ایم و هر شکلی از خشونت را محکوم می‌کنیم.

این اظهار نظر سخنگوی کاخ سفید در حالی بود که بر خلاف گفته او، اولا تنها رویداد عمومی در برنامه روز سه شنبه بایدن، دیدار با مشاوران در زمینه فناوری هوش مصنوعی بود و دوم اینکه تمام تمرکز و حواس رسانه ها، محافل و فعالان سیاسی و رسانه ای و حتی مردم در آمریکا به دادگاه ترامپ بود زیرا نخستین محاکمه کیفری یک رئیس جمهور در ایالات متحده آمریکا است که در تاریخ این کشور بی سابقه است.

۳۴ فقره اتهامات ترامپ و نگاهی به مهمترین اتهامات وی

همزمان با پایان یافتن دادگاه ترامپ، بخش هایی از کیفرخواست و اتهاماتش نیز لنی و منتشر شد . او در مجموع به ۳۴ فقره اتهام در ارتباط با دستکاری اسناد مالی برای پرداخت حق‌السکوت به دو زن و نیز نگهبان برج خود مشهور به “برج ترامپ” متهم شده است.

به گزارش سی ان ان، ترامپ به “توطئه غیرقانونی” برای تضعیف یکپارچگی انتخابات ۲۰۱۶ و تلاش برای مخفی کردن اخبار منفی متهم شد.

در کیفرخواست علیه ترامپ آمده است: رئیس جمهور سابق آمریکا در توطئه ای برای تضعیف یکپارچگی انتخابات ۲۰۱۶ دست داشته است.

در کیفر خواست، علاوه بر نام ترامپ، نام مایکل کوهن وکیل شخصی سابق او نیز بیان شده که بر اساس گزارش ها به نام وکیل A معرفی شده است. همچنین در این کیفر خواست نام مدیر شرکت امریکن مدیا (شرکت مالک نشریه نشنال انکوایر) وجود دارد.

به گفته دادستان های منهتن، مایکل کوهن و دیوید پکر، مدیرکل امریکن مدیا از انتشار هرگونه اخبار منفی علیه ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ که او با هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در حال رقابت بود، جلوگیری کرده اند.

در این کیفرخواست آمده است که دلیل ارتکاب جرم جعل سوابق تجاری تا حدی برای “ترویج نامزدی ترامپ” بوده است.

یکی از اتهامات مطرح‌ شده علیه ترامپ، مخفی کاری او برای پرداخت ۱۵۰ هزار دلار و نیز ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت به دو زن است. ترامپ همچنین متهم است به نگهبان برج خود نیز ۳۰ هزار دلار به عنوان رشوه پرداخت کرده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا متهم است که پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری این کشور، مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به عنوان حق‌السکوت به یک بازیگر زن فیلم‌های مستهجن به نام “استورمی دنیلز” که با او رابطه داشته، پرداخت کرده تا در این باره صحبت نکند.

همچنین شرکت امریکن مدیا متهم است که چند ماه پیش از انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری، ۱۵۰ هزار دلار حق السکوت به زن دیگری به نام ” مک دوگال” مدل سابق نشریه پلی بوی پرداخت کرده تا درباره رابطه اش در سال ۲۰۰۰ با ترامپ با کسی حرفی نزند.

وکیل ترامپ این کیفرخواست را ” ناامید کننده و غم‌انگیز” توصیف کرد و افزود، این کیفرخواست نشان می‌دهد حاکمیت قانون در ایالات متحده مرده است

رد اتهامات از سوی ترامپ و ناباوری او از دادگاهش

ترامپ تمامی این ۳۴ فقره اتهام را در دادگاه رد و خود را بی گناه اعلام کرده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مسیر حضور در دادگاهش گفت: محاکمه من خیلی غیر واقعی به نظر می رسد. آنها قصد دارند من را دستگیر کنند. نمی توان باور کرد که این اتفاق در آمریکا رخ می دهد.

ترامپ همچنین افزود: امروز برای نبود عدالت در آمریکا سوگواریم. امروز روزی است که یک حزب سیاسی حاکم، مخالف اصلی خود را بدون ارتکاب به هیچ جرمی دستگیر می کند.

وی اضافه کرد: ملت ما در حال تبدیل شدن به یک کشور مارکسیستی جهان سومی است که مخالفان را مجرم می‌داند و مخالفان سیاسی خود را زندانی می‌کند.

ترامپ همچنین از هوادارانش به خاطر وفاداری مستمرشان تشکر کرد و گفت که “از همه کمک‌ها، حمایت‌ها و دعاهایی که دریافت کرده‌ام، شگفت زده شده ام.”

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، رئیس جمهور سابق آمریکا ساعاتی پس از تفهیم اتهام در دادگاه منهتن نیویورک، در اقامتگاهش در فلوریدا در سخنانی با بیان اینکه این «پرونده جعلی» باید کنار گذاشته شود، گفت که ایالات متحده به سمت جهنم می‌رود.

ترامپ ناباورانه گفت: هرگز فکر نمی‌کردم چنین چیزی در آمریکا رخ دهد. وی اتهامات علیه خود را «پرونده جعلی» خواند و گفت که این پرونده «صرفا برای دخالت در انتخابات ۲۰۲۴» مطرح شده و باید «فورا کنار گذاشته شود.»

رئیس جمهوری سابق آمریکا مدعی شد: تنها جرمی که مرتکب شده‌ایم این است که بدون ترس از کشورمان در مقابل کسانی که خواهان نابودی آن هستند، دفاع کرده‌ایم. این اهانت به کشور ماست.

ترامپ با بیان اینکه «این کشور به سمت جهنم می‌رود» اظهار کرد: ابری بسیار تاریک بر فراز کشور عزیر ما قرار گرفته است. نظام قضایی ما بی‌قانون شده و اینک از این بی‌قانونی برای پیروزی در انتخابات استفاده می‌کند.

ترامپ مدعی شد که دادستان‌های «چپ رادیکال» در سراسر کشور «به هر قیمتی» علیه او وارد عمل شده‌اند.

روند پرونده کیفری ترامپ چگونه خواهد بود؟

شبکه خبری سی ان ان وابسته به دموکرات ها اعلام کرد جلسه بعدی دادگاه ترامپ، ۴ دسامبر/ ۱۳ آذرماه یعنی اواخر سال جاری میلادی تعیین شده است.

از این رو، انتظار می‌رود روند دادگاه ترامپ چندین ماه طول بکشد و بعید است که محاکمه زودتر از سال آینده آغاز شود. بنابراین، ترامپ که نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است، همزمان با کارزار انتخاباتی‌ خود باید در دادگاه نیز حضور یابد.

به گزارش نیویورک تایمز، دادستان‌ ها برای ارائه فهرست خواسته‌ ها و مدارک موردنظرشان تا نهم ماه می فرصت دارند. تیم حقوقی ترامپ نیز برای ارائه مدارک و شواهد به دادگاه تا هشتم ماه اوت مهلت دارد.

برخی منابع و رسانه های آمریکایی می گویند که در صورت اثبات این اتهامات، و حداکثر مجازات برای آنها ۴ سال حبس در زندان است اما کارشناسان حقوقی می‌گویند اگر ترامپ مجرم شناخته شود احتمالا جریمه نقدی خواهد شد و زندانی شدن او بسیار بعید است.

نکته قابل توجه این است که ترامپ همزمان با روند پرونده کیفری خود، اگر بخواهد می تواند به کارزار انتخاباتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا ادامه دهد چرا که گفته می شود هیچ قانونی در ایالات متحده، یک نامزد انتخاباتی را به دلیل مجرم شناخته شدن در دادگاه از کارزار انتخاباتی و حتی کسب کرسی ریاست جمهوری منع نمی‌کند.

دفاع قاطع دادستان منهتن از اقدامش

آلوین براگ، دادستان منهتن نیویورک پس از محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: ما رفتار مجرمانه را عادی سازی نمی کنیم، مهم نیست چه کسی هستید.

به گزارش ایرنا، آلوین براگ دادستان منهتن نیویورک روز سه شنبه به وقت محلی پس از نخستین جلسه دادگاه ترامپ در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس قوانین ایالت نیویورک، جعل سوابق تجاری به قصد کلاهبرداری و به قصد پنهان کردن جرم دیگری، جرم است. این دقیقاً همان امری است که در این پرونده مشاهده می کنیم: ۳۴ اظهار نظر نادرست برای پنهان کردن سایر جرایم. این اقدامات در ایالت نیویورک جرم جنایی است.

براگ گفت: “مهم نیست که شما چه کسی هستید، ما نمی توانیم رفتار جنایی جدی را عادی سازی کنیم.”

دادستان منهتن ادامه داد که ترامپ و دیگران برای ساکت نگه داشتن افرادی که ادعا می‌کردند اطلاعات منفی درباره ترامپ دارند، سه پرداخت انجام داد که یکی از این پرداخت‌ها به بازیگر فیلم‌های مستهجن یعنی استورمی دانیلز انجام شد.

براگ گفت: “طرح شرکت کنندگان در این اقدام غیرقانونی بود. این طرح قانون انتخابات نیویورک را نقض کرد. نیویورک توطئه برای تبلیغ نامزدی با روش های غیرقانونی را جرم می داند.”

دادستان منهتن با اشاره به ۲۴ سال سابقه خود در دفاع از پرونده‌ای که علیه ترامپ تشکیل شده تاکید کرد، صداقت در مدارک مالی مهم است و در منهتن، قلب اقتصاد جهان، مهمتر است.

براک افزود که دفتر دادستانی منهتن سابقه بلندی در محاکمه مجرمان “یقه سفید” دارد و تحقیقات کاملی در باره این پرونده انجام داده است.

کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، دادستان منهتن را متهم کرده است که “با استفاده از قوانین فدرال به دنبال مداخله در روند دموکراتیک و سیاسی کردن پرونده دونالد ترامپ است.”

الیس استفانیک از متحدان ترامپ هم گفته است: “محوبیت ترامپ در نظرسنجی‌ها رو به افزایش است. او این بار هم مثل داستان جعلی روسیه و استیضاح ساختگی، پیروز خواهد شد. او جو بایدن را شکست خواهد داد و در ژانویه ۲۰۲۵ به عنوان رئیس جمهوری آینده آمریکا سوگند خواهد خورد.”

اما روزنامه آمریکایی واشنگتن پست هشدار داد: ممکن است که اتهامات جدی‌تری علیه ترامپ در راه باشد؛ بخاطر نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده در عمارت مارالاگو در فلوریدا و نقشی که در حمله به ساختمان کنگره داشت.

واشنگتن پست همچنین روزهای پرالتهابی را برای رئیس جمهور سابق آمریکا پیش‌بینی کرده و نوشته است: به نظر می‌رسد که اتفاق روز سه‌شنبه نرمش و گرم کردنی برای حوادث دیگر باشد.

ژنرال آمریکایی: توان نظامی ایالات متحده با ضعف اساسی روبروست

یک نظامی ارشد آمریکایی گفته است که جنگ اوکراین ضعف های کلیدی نظامی ایالت متحده برای وارد شدن به جنگ های بزرگ را آشکار کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک نظامی آمریکایی در سخنانی گفته است که توان نظامی ایالات متحده با ضعف اساسی روبروست. سرتیپ «مارک کلینگان»، رئیس فرماندهی توسعه ... ژنرال آمریکایی: توان نظامی ایالات متحده با ضعف اساسی روبروست

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق اروپا

نماینده کنگره به بایدن: اوکراین پنجاه و یکمین ایالت آمریکا نیست

«مارجوری تیلور گرین» قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی در انتقاد از سیاست های دولت دموکرات جو بایدن در قبال اوکراین به طعنه گفت که اوکراین عضو ناتو یا پنجاه و یکمین ایالت آمریکا نیست. این عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه ای با بیان اینکه اوکراین نه عضو ناتو است و نه پنجاه و یکمین ایالت ... نماینده کنگره به بایدن: اوکراین پنجاه و یکمین ایالت آمریکا نیست

ادامه

آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جهان, خبر, روسیه, صلح, ناتو

پولیتیکو؛ ممنوعیت تیک تاک ادعای آمریکا در مورد باز بودن دسترسی به جریان اطلاعات را نقض می‌کند

نشریه پولیتیکو اقدام مشترک هر دو حزب اصلی آمریکا در ممنوعیت استفاده از تیک تاک را حمله نامتعارف و اشتباه علیه این رسانه اجتماعی ارزیابی کرد که ادعای آزادی جریان اطلاعات در این کشور را نقض می‌کند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این رسانه آمریکایی نوشت: به تازگی استیضاح مدیر عامل برنامه تیک تاک در ... پولیتیکو؛ ممنوعیت تیک تاک ادعای آمریکا در مورد باز بودن دسترسی به جریان اطلاعات را نقض می‌کند

ادامه

آزادی, آمریکا, آمریکای شمالی, چین, حقوق بشر, شرق آسیا, مقاله

میلی: اوکراین نمی‌تواند در آینده نزدیک نیروهای روسیه را از خاک خود بیرون کند

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که اوکراین در آینده نزدیک نمی تواند به اهدافش برای بیرون راندن نیروهای روسیه و تصرف همه سرزمین‌هایش دست پیدا کند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، میلی جمعه در مصاحبه‌ای که با تارنمای خبری «دیفنس وان» داشت، گفت: فکر نمی‌کنم که این احتمال در آینده ... میلی: اوکراین نمی‌تواند در آینده نزدیک نیروهای روسیه را از خاک خود بیرون کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا