بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه امروز پنجشنبه، اعلام کرد بیش از ۳۱۰۰ «مزدور خارجی» در حین عملیات نظامی روسیه برای اوکراین می‌جنگند و بیشتر آنها از آمریکا و کانادا آمده‌اند. به گزارش ایسنا، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه آمده است: «بازرسان، اطلاعاتی در مورد تعداد کلی بیش از ۳۱۰۰ مزدور خارجی دارند که ... بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, انگلستان, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, کانادا, گرجستان

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

انتقاد اوکراین از مانع‌تراشی آلمان در انتقال تسلیحات ناتو به ‌کی‌یف

وزیر دفاع جدید اوکراین، آلمان را به ایجاد مانع در تامین تسلیحات برای کی‌یف از سوی ناتو متهم کرد.

 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، “اولکسی رزنیکوف” در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز عنوان کرد، برلین اخیرا خرید موشک های ضدپهپاد و تسلیحات و تجهیزات جنگی از ناتو توسط اوکراین را وتو کرد.

 

وی افزود: آلمانی‌ها مشغول پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ از روسیه هستند و در عین حال اجازه ندادند ما تسلیحات دفاعی در اختیار بگیریم. این واقعا ناعادلانه است.

 

اوکراین مدتهاست تلاش می کند تا شکاف در توانمندی های نظامی خود را رفع کند اما برخی کشورها معتقدند که تامین تسلیحات و تجهیزات نظامی برای اوکراین موجب تحریک روسیه می شود.

 

اوکراین به طور فوری به دنبال در اختیار گرفتن سیستم های ضدهوایی و ضد موشکی، کیت‌های جنگ افزاری الکترونیکی و تجهیزات دفاع سایبری بوده است.

 

وزیر دفاع اوکراین با اشاره به این مانع تراشی آلمان در انتقال تسلیحات نظامی ناتو به اوکراین که در دوران صدراعظمی آنگلا مرکل انجام گرفته، خاطر نشان کرد، کی‌یف به دنبال دستیابی به تسلیحات از طریق توافقات دوجانبه با متحداتش از جمله امریکا، انگلیس، لیتوانی و فرانسه است.

 

این اظهارات وزیر دفاع اوکراین در حالی مطرح شده است که هنوز موضع اولاف شولتس صدراعظم جدید آلمان در این رابطه اعلام نشده است.

 

رزنیکوف همچنین تصریح کرد که  وی در مورد در اختیار گرفتن تسلیحات دفاعی و موشکی از سوی آمریکا و دیگر متحدان غربی کی‌یف پس از مذاکره با همتایانش بسیار خوش‌بین بوده اما نمی تواند تضمین کند که این تجهیزات به اندازه کافی سریع به دست کی‌یف برسد تا جلوی حمله تمام عیار احتمالی از سوی روسیه گرفته شود.

 

در روزهای اخیر برخی رسانه های آمریکایی به نقل از مقام های اطلاعاتی آمریکا و اوکراین اعلام کردند که روسیه قصد دارد اواسط زمستان سال جاری به اوکراین حمله کند. منابع آگاه نیز اعلام کردند که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در حال بررسی ارسال مشاوران و تجهیزات نظامی جدید از جمله تسلیحات به اوکراین است.

 

آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.

 

روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

روسیه: ناتوانی غرب در پذیرش مسئولیت اشتباهاتش نمایان شد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به بیانیه‌ گروه هفت علیه این کشور اعلام کرد که این رویکرد حاکی از ناتوانی غرب است.

ادامه

اتحاد شوروی, المان, امریکا, امنیتی, انگلستان, اوکراین, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, فرانسه, کانادا, ناتو

هشدار روسیه درخصوص تکرار بحران موشکی در اروپا

اعتمادآنلاین| «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت، مسکو راه جایگزینی برای تکرار بحران موشکی کوبا در اروپا را به آمریکا و ناتو ارائه خواهد کرد.

ادامه

امریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, حقوق بشر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, کوبا, ناتو