پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

یک رادیوی فرانسوی فاش کرد ارتش فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید متشکل از نیروهای پیشاهنگ «فوق مخفی» با این ماموریت است که از حملات ارتش اوکراین حمایت کنند. به گزارش ایسنا، شبکه رادیویی «آر.تی.ال» نوشت نیروهای مسلح فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید پیشاهنگ‌ها در کشور استونی هستند با این ماموریت که ... پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استونی, اوکراین, بالتیک, جنگ نیابتی, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, لیتوانی, ناتو

نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

المیادین: نظامیان آمریکایی به طور کامل از استان‌های حلب و الرقه سوریه خارج شدند

در تازه ترین تحولات مربوط به شمال شرق سوریه، شبکه تلویزیونی «المیادین» روز یکشنبه خبر داد که نظامیان آمریکایی به طور کامل از استان‌های حلب و الرقه در شمال و شمال شرق سوریه و گروهی از نظامیان فرانسه از استان الحسکه عقب‌نشینی کردند.

 

منابع مطلع در مصاحبه با المیادین، عقب نشینی کامل نظامیان آمریکایی از استان های حلب و الرقه را تاکید کردند و گفتند که این نظامیان با ۶۰ کامیون و خودروی نظامی از فرودگاه صرین در حومه شرقی حلب خارج شدند.

 

المیادین همچنین گزارش داد که گروهی از نیروهای آمریکایی همزمان با پرواز دو بالگرد بر فراز ارودگاه الهول، وارد این اردوگاه شدند که خانواده های داعشی ها در آن هستند.

 

بنابر گزارش المیادین، نظامیان آمریکایی پرونده ها و اسناد خود را قبل از عقب نشینی از فروگاه عین العرب نیز به آتش کشیدند.

 

طبق این گزارش، گروهی از نیروهای فرانسوی موجود در پایگاه نظامی «خراب الجیر» در حومه شمالی الحسکه نیز از این پایگاه عقب نشینی کردند.

 

در همین حال خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز با تایید این خبر، گزارش داد که نظامیان آمریکایی صبح روز یکشنبه با عقب نشینی از حلب و الرقه به همراه تجهیزات و ادوات نظامی خود به سمت عراق حرکت کردند.

 

نظامیان آمریکایی پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا برای توقف حملات به شمال سوریه و ایجاد منطقه امن تحت سیطره نیروهای ترکیه، این مناطق را ترک می‌کنند.

 

پیش از این، نیروهای آمریکایی شهر منبج و کوبانی را ترک کرده بودند و نیروهای سوری ضمن توافق با کُردها، وارد این مناطق شدند.

 

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه تهدید کرده که در صورتی که آمریکا به وعده های خود در این توافق عمل نکند، با قدرت عملیات «چشم صلح» علیه شبه نظامیان کُرد «ی.پ.گ» و «پ. ک.ک» را ادامه می‌دهد.

 

نیروهای آمریکایی مستقر در شمال سوریه به دنبال گذشت چند روز از عملیات نظامی ترکیه دستور خروج از شمال سوریه را دریافت کردند.

 

برای استقرار در شمال شرق؛ ارتش سوریه راهی شرق رود فرات شد

 

یک منبع میدانی سوری یکشنبه‌شب به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که ارتش سوریه برای استقرار در حومه استان “الحسکه” در شمال شرق این کشور، راهی منطقه “شرق رود فرات شد.

 

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به این خبرگزاری گفت که نیروهای سوریه متشکل از سه تیپ زرهی است.

 

در همین حال”کینو کبرئیل” سخنگوی رسمی نیروهای دمکراتیک سوریه در خصوص عقب‌نشینی نیروهای کرد از مرز ترکیه گفت: درچارچوب توافق موقت برای توقف عملیات نظامی اعلام شده از سوی ترکیه و آمریکا، روز یکشنبه شهر “رأس العین” بصورت کامل تخلیه شد و ما دیگر هیچ نظامی در این شهر نداریم.

 

“ریدور خلیل” یکی از فرماندهان ارشد نیروهای دمکراتیک کرد سوریه نیز تصریح کرد: نیروهای کرد به موجب توافق آتش‌­بس آنکارا و واشنگتن از منطقه مرزی سوریه و ترکیه به طول ۱۲۰ کیلومتر از شهر “رأس العین” تا “تل ابیض” به عمق ۳۰ کیلومتر داخل خاک سوریه، عقب نشینی خواهند کرد.

 

خلیل اضافه کرد: عقب نشینی پس از آن آغاز خواهد شد که ترکیه به قسد اجازه دهد، نظامیان و غیرنظامیان از شهر “رأس العین” که به گفته وی در محاصره است، خارج شوند.

 

وی ادامه داد: روز شنبه و با هماهنگی آمریکایی‌ها، بخشی از نیروهای کرد شهر رأس العین را ترک کردند، و امروز اگر تأخیری در روند خارج‌شدن نیروها صورت نگیرد، طرحی برای تکمیل عقب‌نشینی از این منطقه وجود دارد.

 

اظهارات نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) پس از آن صورت می گیرد که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز یکشنبه گزارش داد، پس از خروج نظامیان کرد از شهر “رأس‌العین” در حومه شمال غربی الحسکه، نظامیان ترکیه‌ای و گروه‌های مسلح متحد آن امروز کنترل این شهر را بدست گرفتند.

 

آمریکا و ترکیه سرانجام شامگاه پنجشنبه گذشته (۲۵ مهرماه) برای برقراری آتش‌بس در شمال‌ شرق سوریه به توافق رسیدند.

 

براساس این توافق، دولت آنکارا موافقت کرد، از پنجشنبه شب، به مدت ۱۲۰ ساعت، حملات خود به شمال شرق سوریه را متوقف کند تا زمینه خروج نیروهای یگان‌های مدافع خلق “ی پ گ” از ۳۲ کیلومتری مرزهای ترکیه فراهم شود و پس از آن، دولت رجب طیب اردوغان آتش‌بس را اعلام می‌کند.

ایرنا

جزئیات طرح خروج آمریکا؛ حفظ آسمان شرق فرات،‌ پایگاه التنف و نفت و گاز سوریه

طرح وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای اجرای تصمیم دونالد ترامپ در زمینه خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه شامل انتقال این نیروها به غرب عراق با در اختیار داشتن حریم هوایی شرق فرات، حفظ پایگاه التنف در جنوب شرق سوریه و احتمال ترک پایگاه‌های نظامی نزدیک مرزهای عراق به منظور تمرکز بر حمایت ... جزئیات طرح خروج آمریکا؛ حفظ آسمان شرق فرات،‌ پایگاه التنف و نفت و گاز سوریه

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ترکیه, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, عراق

خبر مهم یک نماینده: امارات ۷۰۰ میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته و این کشور ۷۰۰ میلیون دلار از پول های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امارات, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی