نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد. به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه ... گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل شد/ اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, تحریم, جنایات جنگی, جهان, زنان, سازمان ملل, فلسطین, کودکان, گزارش, مصر, نسل کشی

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

المانیتور: «ظریف» و «رند پال» سناتور نزدیک به‌ترامپ دیروز در نیویورک دیدار کردند

برخی منابع مدعی شده‌اند که وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در نیویورک با سناتور نزدیک به ترامپ در نیویورک دیدار کرده است.

 

یک پایگاه آمریکایی خبر داد که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی روز گذشته در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند.

 

المانیتور به نقل از یک کارشناس غیر دولتی که خواست نامش فاش نشود گفت که روز گذشته ظریف و رند پال در نیویورک دیدار کرده تا درباره چشم انداز مذاکرات احتمالی میان ایران و آمریکا گفت‌وگو کنند.

 

نمایندگی ایران در سازمان ملل به درخواست المانیتور درباره این دیدار پاسخی نداده است.

 

ظریف روز پنجشنبه در نیویورک و در جمع خبرنگاران گفته بود که وی طی هفته جاری دیدارهایی با برخی مقامات کنگره داشته است اما با مقامات دولت آمریکا یا نمایندگان آنها دیدار نداشته است.

 

روز چهارشنبه برخی منابع خبری مدعی شده‌اند یک رند پال چند روز پیش از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته به نمایندگی از کاخ سفید با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران دیدار کند.

 

پایگاه خبری پالیتیکو چند ماه پیش هم در گزارشی مدعی شده بود رند پال به ترامپ درباره ایران مشاوره می‌دهد و توانسته او را از براندازی در ایران یا اقدام نظامی علیه این کشور منصرف کند. در آن گزارش عنوان شده بود بازی گلف یکی از علایق مشترک دو طرف است.

 

این پایگاه خبری در گزارش روز چهارشنبه خود نوشته ترامپ ماه‌ها است برای آغاز مذاکرات با ایران تلاش می‌کند. او در این راستا، «شینزو آبه»، نخست‌وزیر ژاپن را روانه تهران کرد، اما مقام‌های جمهوری اسلامی ایران برگزاری هر گونه مذاکره با آمریکا را رد کرده‌اند.

 

پال، همراه با دیگر سناتورهای آمریکایی (لیندسی گراهام و دیوید پرود) شنبه هفته گذشته با ترامپ در باشگاه او در «استرلینگ» دیدار کردند. درخواست او از ترامپ احتمالاً در همان جلسه مطرح شده است.
فارس

آمریکا ۵ فرد و هفت شرکت را به‌اتهام نقض تحریم‌های ایران تحریم کرد

خزانه داری آمریکا در تازه‌ترین اقدام خصمانه علیه شهروندان عادی ایران، پنج شخص حقیقی و هفت شخص حقوقی را به اتهام نقض تحریم‌های یکجانبه و فراسرزمینی خود تحت تحریم قرار داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر

آمریکا آموزش تروریست‌ها در جنوب شرق سوریه را از سرگرفت

منابع خبری روز چهارشنبه گزارش دادند که آمریکا پس از گذشت یکسال از توقف آموزش به گروه های تروریستی در جنوب شرق سوریه، آموزش این نیروها را از سر گرفته است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه

آمریکا یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز هدف قرار داد

دونالد ترامپ روز پنج شنبه اعلام کرد نیروی دریایی این کشور یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز که به ناو آمریکایی نزدیک شده و آن را تهدید کرده است، مورد هدف قرار داده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر

مخالفت قانونگذاران آمریکایی با معاملات تسلیحاتی ۸ میلیارد دلاری با عربستان سعودی

قانونگذاران آمریکائی روز گذشته- چهارشنبه- با طرح توقف معاملات تسلیحاتی به ارزش هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار با عربستان سعودی و دیگر متحدان واشنگتن موافقت کردند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, عربستان سعودی