رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

افشای مشخصات پهپاد آمریکایی سرنگون‌شده در سوریه

پس از گذشت دو روز از زمان انتشار خبر سرنگونی یک پهپاد جاسوسی در حریم سوریه، منابع نظامی ضمن اعلام مشخصات این پرنده نظامی، خبر دادند که این پهپاد، آمریکایی بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، منابع نظامی سوریه،‌ عصر امروز (چهارشنبه)، از مشخصات پهپاد سرنگون شده در استان حلب سوریه (شمال) پرده برداشتند.

 

منابع نظامی یادشده به وبگاه خبری «الخنادق» لبنان، در این خصوص گفتند، یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا از نوع «RQ» (آرکیو-۴ گلوبال هاوک) به واسطه سامانه پدافند هوایی «Buk» سرنگون شده است.

 

بر اساس این گزارش، این اقدام، حرکت پرنده‌های نظامی آمریکا در حریم هوایی سوریه را مختل کرده است.

 

الخنادق در ادامه اشاره کرد که این پهپاد از پایگاه هوایی «موفق السلطی» در منطقه «الازرق» در شمال اردن به آسمان برخاسته بود؛ پایگاهی که نقطه آغاز تمام عملیات‌های هوایی آمریکا در منطقه به شمار می‌رود.

 

منابع مذکور در ادامه گفتند، سرنگون کردن این پهپاد در راستای دستور پیشین «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه صورت گرفته که بر سرنگون کردن هر گونه پرنده جنگی اسرائیلی پیش از تجاوز به حریم سوریه تأکید کرده بود.

 

این گزارش در حالی منتشر شده است که برخی رسانه‌ها،‌ دو روز گذشته خبر دادند که پدافند هوایی سوریه یک هواپیمای جاسوسی را در نزدیکی منطقه‌ «عزان» در جنوب استان حلب سرنگون کرده است؛ اما به مشخصات این پرنده جاسوسی اشاره‌ای نکرده بودند.

 

طی روزهای گذشته، پدافند هوایی سوریه با قدرت بیشتری با اهداف متخاصم در حریم هوایی این کشور مقابله کرده است.

 

اول مرداد ماه، سامانه پدافند هوایی سوریه توانست تمامی چهار فروند موشک شلیک‌شده توسط جنگنده‌های اسرائیلی را منهدم کند.

 

پس از این گزارش، رسانه‌ها خبر دادند که روسیه سامانه‌های دفاع موشکی سوریه را تقویت کرده و این اقدام باعث محدود شدن حملات هوایی اسرائیل به این کشور شده است.

 

جنگنده‌های اسرائیلی با توجه به سکوت جوامع بین‌المللی به صورت متناوب به اهدافی در سوریه حمله می‌کنند.

 

موشک‌های شلیک شده توسط جنگنده‌های اسرائیلی اغلب توسط پدافند هوایی سوریه سرنگون می‌شود.

 

سوریه بارها از سازمان ملل و کشورهای غربی خواسته تا نقض حاکمیت خود توسط اسرائیل را محکوم کنند که این درخواست از سوی این نهاد بین‌المللی و کشورهای غربی نادیده گرفته شده است.

تنگه هرمز پاشنه آشیل نفتی‌ها/ چرا کشورهای نفت‌خیز خلیج‌فارس به دنبال مسیر جدید صادراتی هستند؟

یک کارشناس بین‌الملل حوزه انرژی گفت: اکنون اکثر کشورهای منطقه بدنبال مسیرهای جایگزین برای ایجاد امنیت صادرات نفت هستند، البته بخشی از برنامه‌های تدوین‌شده برای مسیرهای جدید هم به توصیه‌هایی از ناحیه کشورهای خریدار نفت منطقه برای دور شدن از ریسک تهدید برمی‌گردد.

ادامه

اقتصادی, ایران, بحرین, تحریم, جهان, خاورمیانه, عراق, عربستان سعودی, کویت