رئیس‌جمهوری برزیل: حمله حماس، کشتن میلیون‌ها کودک را توجیه نمی‌کند

رئیس‌جمهوری بزریل در انتقاد از اقدامات اسرائیل در قبال فلسطین تاکید کرد این اقدام علیه اسرائیل، کشتن میلیون‌ها کودک را توجیه نمی‌کند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبرگزاری ائوروپا پرس، لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری برزیل در برنامه هفتگی «گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری» گفت، به دلیل اینکه حماس، حمله علیه اسرائیل انجام داده، تل ... رئیس‌جمهوری برزیل: حمله حماس، کشتن میلیون‌ها کودک را توجیه نمی‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, تحلیل, ترکیه, جهان, چین, حقوق بشر, حقوق کودک, فرانسه, فلسطین, کودکان, مصر

هشدار یونیسف درباره وضعیت فاجعه بار کودکان غزه: شمار کودک کشته‌شده تاکنون به ۵۰۰ و زخمی‌ها به هزار و ۶۰۰ نفر رسید

یونیسف از شهادت ۵۰۰ کودک فلسطینی و زخمی شدن هزار و ۶۰۰ کودک دیگر در نوار غزه ظرف یک هفته اخیر خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «سلیم اویس»، مسئول رسانه‌ای دفتر یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد که شمار کشته‌های کودک در غزه تاکنون به ۵۰۰ نفر رسیده و ... هشدار یونیسف درباره وضعیت فاجعه بار کودکان غزه: شمار کودک کشته‌شده تاکنون به ۵۰۰ و زخمی‌ها به هزار و ۶۰۰ نفر رسید

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق کودک, خاورمیانه, خبر, شمال افریقا, فلسطین, کودکان

یونیسف؛ ۳۳۳ میلیون کودک از فقر شدید رنج می‌برند

یونیسف در گزارشی اعلام کرد که ۳۳۳ میلیون کودک از فقر شدید رنج می‌برند. به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) امروز -چهارشنبه- در گزارشی اعلام کرد که پاندمی کرونا مبارزه برای پایان دادن به فقر در میان کودکان را کند کرده است و در حال حاضر ۳۳۳ میلیون ... یونیسف؛ ۳۳۳ میلیون کودک از فقر شدید رنج می‌برند

ادامه

بانک جهانی, جهان, حقوق کودک, سازمان ملل, صحرای غربی, فقر, فقرزدایی, کودکان

بیراهه‌های مدرسـه

دانش‌آموزان روستاهای سیستان و بلوچستان برای رسیدن به کلاس درس از بین گاندو ها، رودخانه ها و جاده های خطرناک عبور می کنند. هم‌میهن؛ زانو بغل‌کرده در دل تلی از خاک و جاده‌ای نیمه‌تمام، زیرآفتاب کم‌رمق در انتظار آهن‌پاره‌ای آبی‌، سفید یا قرمز. یکی از هزاران تصویر فقر از روستاهای سیستان و بلوچستان در میان بیابان‌ها ثبت می‌شود، وقتی ... بیراهه‌های مدرسـه

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق کودک, عدالت اجتماعی, فقر, مقاله

انتقاد چین از رفتار طالبان با زنان افغان

چین امروز (چهارشنبه) از طالبان خواست دست از محروم کردن زنان از حق تحصیل و زندگی اجتماعی برداشته و رویکرد قاطع‌تری در مبارزه با تروریسم اتخاذ کند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: جامعه بین‌المللی هنوز نگرانی و انتظارات زیادی نسبت به دولت موقف افغانستان دارد، ... انتقاد چین از رفتار طالبان با زنان افغان

ادامه

افغانستان, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, حقوق کودکان, زنان, گزارش

افسردگی و وحشت؛ میراث جنگ برای کودکان یمنی

سازمان بین المللی حفاظت از کودکان با انجام یک مطالعه بر روی کودکان یمنی گزارش داد که ۵ سال تجاوز ائتلاف سعودی در این کشور٬ علاوه بر فقر و مشکلات جسمی٬ آنها را به سمت افسردگی و وحشت‌زدگی برده است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از عربی ۲۱ سازمان بین‌المللی حفاظت از کودکان «سیف د چیلدرن» طی انجام مطالعه‌ای امروز سه شنبه ۲۴ مارس گزارش داد که ۵ سال جنگ و تجاوز در یمن٬ تاثیر بسیار مخربی بر سلامت ذهن و روان کودکان در این کشور گذاشته و آنها را به آستانه افسردگی کشانده است.

 

در این گزارش آمده که بیش از نیمی از کودکانی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند٬ احساس غم و افسردگی می‌کنند.طبق این مطالعه از هر ۵ کودک یک نفر گفته که دائما احساس ترس و اندوه دارد.

 

این بررسی در حالی انجام شده که ویروس کرونا٬ نظام بهداشتی یمن را که پیش از این طی ۵ سال تجاوز ائتلاف جنگی عربستان نابوده شده٬ تهدید می‌کند.

 

تا این لحظه موردی از ابتلا به ویروس کرونا در یمن که در این ۵ سال شاهد فجیع‌ترین بحران انسانی بود مشاهده نشده؛ اما با توجه به وضعیت وخیم بهداشتی در این کشور و نیز توطئه ائتلاف متجاوز عربی برای شیوع این ویروس در میان یمنی‌ها٬ نگرانی‌های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه در صورت ورود کرونا به یمن که به فقیرترین کشور شبه جزیره عربی تبدیل شده٬ چه فاجعه بزرگی رخ خواهد داد.

 

سازمان «سیف د چیلدرن» اعلام کرد که با ۶۲۹ کودک با میانیگین سنی ۱۳ تا ۱۷ سال و والدین آنها و نیز سایر ناظران در استان‌های عدن و لحج و تعز یمن مصاحبه کرده است.

 

طبق مطالعاتی که این سازمان در ماه‌های اخیر انجام داده و این بررسی در نوع خود از زمان شروع جنگ یمن از جمله بزرگترین مطالعات بوده است؛ ۵۲ درصد از کودکان یمنی گفتند که هنگام دور شدن از پدر و مادرشان احساس امنیت ندارند٬ ۵۶ درصد نیز زمانی که تنها راه می‌روند احساس ناامنی و ترس می‌کنند.

 

در طی ۵ سال تجاوز ائتلاف سعودی در یمن بیش از ۷ هزار و ۵۲۲ کودک جان خود را از دست داده و یا قطع عضو شده‌اند و این گزارش نشان می‌دهد که حدود ۲.۱ میلیون کودک زیر ۵ سال یمنی از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند.

 

این جنگ ظالمانه همچنین ۲ میلیون کودک را از منازلشان آواره کرده و حداقل ۲ میلیون کودک نیز امکان رفتن به مدرسه را ندارند.

 

«آنگر آشینگ» رئیس اجرایی سازمان مذکور اظهار داشت کودکانی که با آنها صحبت کردیم همه وحشت‌زده بودند و این کاری است که ۵ سال جنگ و ویرانی با ذهن و روان این کودکان کرده است.

 

این سازمان همچنین نسبت به احتمال بروز ویروس کرونا در یمن هشدار داده و اضافه کرد که پایان دادن به این جنگ ویرانگر بیشتر از هرزمانی٬ در حال حاضر اهمیت دارد.

یونیسف: میلیاردها نفرامکانات لازم برای شستن دست‌ها با صابون را ندارند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می گوید میلیاردها نفر در سراسر جهان امکانات لازم برای شستن دست‌هایشان با صابون را که برای مبارزه با بیماری کووید-۱۹ ضروری است، در اختیار ندارند.

ادامه

افریقای جنوبی, اندونزی, بنگلادش, جهان, حقوق بشر, حقوق کودک, خبر, هندوستان

سیاوشی: طرح جمع آوری کودکان کار طرحی شکست خورده است

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اینکه  طرح جمع آوری کودکان کار را طرحی شکست خورده عنوان کرد، از مسئولین امر خواست در این شرایط بحرانی تصمیمات واقع گرایانه‌تر و بهتری در زمینه کودکان‌کار در کشور اتخاذ شود.

ادامه

ایران, جهان, حقوق کودک, کودکان کار

دبیرکل سازمان ملل: کرونا ۳.۴ تریلیون دلار به کارگران زیان می‌رساند

دبیرکل سازمان ملل متحد، شرایط ناشی از کرونا را یک بحران انسانی دانست و گفت: کارگران سراسر جهان، ۳.۴ تریلیون دلار درآمد خود را به دلیل کرونا از دست می‌دهند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, حقوق کودک, خبر, سازمان ملل, کارگری

کودکان زباله‌گرد در معرض خطر قرار دارند، اغلب مشکلات ریوی و ضعف شدید ایمنی بدن دارند

انجمن حمایت از حقوق کودکان برای جداسازی کودکان زباله‌گرد از محیط‌های ناایمن بهداشتی و توجه ویژه به ضعف‌های ایمنی بدن و مشکلات ریوی کودکان، پیشنهاد «اردوی سلامت» را مطرح کرد.

ادامه

اجتماعی, ایران, حقوق کودک, خبر, فقر, کودکان کار