حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

اعتصاب گسترده کارگران و لوکوموتیورانان راه آهن انگلیس در اعتراض به دستمزدها

حمل و نقل ریلی در انگلیس بار دیگر تحت تاثیر اعتصاب کارکنان و لوکوموتیورانان راه آهن در اعتراض به دستمزدها در بسیاری مناطق فلج شد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه “تاگس شاو” آلمان، حمل و نقل ریلی در بریتانیا بار دیگر به شدت تحت تاثیر اعتصابی یک روزه قرار گرفته است. در ۹ اپراتور منطقه ای، چندین هزار راننده قطار کار خود را متوقف کردند تا بار دیگر بر درخواست خود برای افزایش قابل توجه دستمزدها تأکید کنند.

 

این خبر را اتحادیه کارکنان و کارگران ریلی کشور انگلیس (Aslef) اعلام کرد. این اتحادیه اعتصابات ۲۴ ساعته را آخرین راه حل برای متقاعد کردن کارفرمایان و دولت برای عقب نشینی و تسلیم شدن با توجه به تورم بیش از ۹ درصد توصیف کرد.

 

این اعتصاب ها برخی از ارتباطات، مانند ارتباطات فرودگاه هیترو لندن را به طور کامل فلج کرده است. پیش‌بینی می‌شود تازه روز یکشنبه شرایط به حالت عادی بازگردد. توقف های کاری بیشتر در راه آهن بریتانیا برای پنجشنبه و شنبه آینده برنامه ریزی شده است.

 

راه آهن انگلیس از دهه ۱۹۹۰ تا حد زیادی در بریتانیا خصوصی شده است. با این حال، اپراتورهای خصوصی باید برخی از مقررات دولتی را رعایت کنند. اتحادیه کارکنان ریلی انگلیس در حال مذاکره با کارفرمایان برای تضمین دستمزدهای بالاتر است و از دولت بریتانیا می خواهد که در این راستا اقدامی انجام دهد.

 

این اتحادیه به این مسئله اشاره می کند که رانندگان قطار سه سال است که افزایش دستمزد دریافت نکرده اند. این اتحادیه تاکید کرد که با توجه به افزایش گسترده هزینه های زندگی، این غیرقابل قبول است. شرکت‌های قطار نمی‌توانند بدون تایید دولت افزایش دستمزد مناسب را ارائه دهند.

 

با این حال، سخنگوی وزارت حمل و نقل بریتانیا تنها از کارگران و کارفرمایان خواست در این مناقشات به توافق برسند تا مسافران بتوانند بدون اختلال سفر کنند.

 

اعتصاب کارگران و کارکنان شرکت‌های حمل و نقل در شهرهای مختلف انگلیس امروز شنبه موجب اختلال در اکثر سرویس‌های درون و بیرون شهری و تعطیلی بسیاری از ایستگاه‌های قطار در بریتانیا شده است. شرکت‌های حمل و نقل پیش از این پیشنهاد ۲درصد افزایش حقوق کارکنان را داده بودند که با مخالفت روبرو شده است.

 

مایک ویلان، دبیر کل اتحادیه کارکنان و کارگران ریلی کشور انگلیس (Aslef) گفته است افزایش حقوق پیشنهادی شرکت‌های حمل و نقل بر اساس شرایط موجود کاملاً غیرمعقول است و دولت هم کاری برای ما انجام نمی‌دهد. ما با دولتی‌ها صحبت کردیم و آنها گفتند مشکل خودتان را با کارفرماها حل کنید.

 

در جریان اعتصاب دیگری با ابعاد تاریخی در ماه ژوئن، کارگران راه آهن انگلیس بیشتر عملیات ریلی را به مدت سه روز فلج کردند. این بزرگترین اعتصاب راه آهن بریتانیا در بیش از ۳۰ سال گذشته بود.

 

انگلیس با شدیدترین کاهش دستمزدها در یک قرن اخیر مواجه شد

 

به گزارش راشاتودی، کنگره اتحادیه‌های کارگری انگلیس (TUC) در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد که افزایش دستمزدها در بریتانیا می‌تواند اواخر سال جاری میلادی تقریباً ۸ درصد کمتر از تورم باشد که این بزرگترین کاهش دستمزدهای واقعی در ۱۰۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی انگلیس مبنی بر اینکه تورم در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ به ۱۳ درصد خواهد رسید در حالی که دستمزدها تنها ۵.۲۵ درصد افزایش می یابد، انتظار می رود استانداردهای زندگی در این کشور به میزان بی سابقه ۷.۷۵ درصد کاهش یابد.

 

این کنگره تأکید کرد که کارگران و کارمندان انگلیسی از دهه ۱۹۲۰ به این اندازه شدید و طولانی کاهش دستمزد نسبت به تورم را متحمل نشده‌اند. این سازمان هشدار داد: این یک مارپیچ قیمت و دستمزد نیست، یک فاجعه واقعی برای حقوق‌هاست.

 

بر اساس این گزارش، انتظار می رود افزایش دستمزدها در این کشور پس از ثابت ماندن در پاییز و زمستان حدود ۵.۲۵ درصد باشد و تنها ۲۰ درصد از تورم را جبران کند.

 

این تحقیق همچنین نشان می دهد که مجموع افزایش دستمزدها حدود یک درصد بالاتر از ۴ درصدی است که قبل از همه گیری کووید-۱۹ بوده و تورم دو رقمی منجر به “بزرگترین کاهش” دستمزد در یک قرن اخیر شده است.

 

کنگره اتحادیه‌های کارگری انگلیس گفت: دستمزد واقعی تنها در یک مورد شاهد سقوط بیشتر بوده است و آن مربوط به کاهش ۱۳.۳ درصدی در سه ماهه چهارم سال ۱۹۲۲ می‌شود که در حالی صورت گرفت که نسبت افزایش دستمزد و قیمت‌ها پس از جنگ جهانی اول به شدت معکوس شد. تنها رقم قابل مقایسه دیگر ۷.۲ درصدی است که در سه ماهه اول سال ۱۹۴۰ ثبت شد.

 

ارقام رسمی نشان می‌دهد که میانگین رشد کل دستمزدها در دو ماه گذشته به ۶.۲ درصد کاهش یافته است.

 

به گفته فرانسیس اوگریدی، دبیر کل این کنگره، دولت انگلیس باید اقتصاد را “دوباره به حالت تعادل بازگرداند”.

موج اعتصابات کارگری در شرکت آمریکایی آمازون به انگلستان رسید

صدها کارگر آمازون در رسانه‌های اجتماعی و گروه‌های پیام‌رسان خصوصی در واتس‌اپ و تلگرام خواستار اعتراضات بیشتر و توقف کار در این هفته و افزایش دستمزد ساعتی خود به ۱۵ پوند هستند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری

ترور شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق راستگرا و میلیتاریست ژاپن

شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن، روز جمعه گذشته، هنگام ایراد یک سخنرانی انتخاباتی ترور شد. طرفداری از اقتصاد کلان سرمایه‌داری و میلیتاریسم راستگرایانه، از میراث‌های به‌یاد ماندنی او خواهند بود.

ادامه

اتحاد شوروی, استثمار, استرالیا, استعمار, المان, امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, جهان, چین, ژاپن, سرمایه‌داری, شرق آسیا, عراق, کارگری, کمونیسم, مقاله, نئولیبرالیسم, ناتو, هندوستان