حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

اعتراض کارگران وبازنشستگان به‌اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی

کارگران در اعتراض به اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌گویند: متولی تعیین دستمزد، شورایعالی کار است و اگر دستمزد صد درصد هم زیاد شود، کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

 

به گزارش ایلنا، مصطفی سالاری در آخرین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که صبح امروز (هفتم دیماه) در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اجرای قانون همسازی و افزایش سنوات دستمزد حقوق کارگران در سال آینده حداقل ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه افزایش ۲۵ درصد شاغلان کارمندی‌ و بازنشستگان در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس مصوب شده، بنابراین می‌توانیم به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی قول دهیم که میزان افزایش حقوق آنها در سال ۱۴۰۰ میزان مناسب و معقولی است.

 

بعد از انتشار این اظهارات که رسانه‌ها آن را به عنوان «خبر خوش برای کارگران و بازنشستگان» تیتر کرده‌اند، کارگران مختلف در تماس با ایلنا، ابراز نارضایتی و انتقاد کردند.

 

یک کارگر سمنانی در انتقاد از این اظهارات می‌گوید: مگر متولی تعیین دستمزد کارگران، شورایعالی کار نیست؛ مگر نباید نمایندگان کارگران در ارتباط با دستمزد مذاکره و چانه‌زنی کنند؟ چرا مدیرعامل تامین اجتماعی در ارتباط با مزد کارگران عدد و رقم اعلام کرده است؟ این اعداد و ارقام منجر به کم شدن قدرت چانه‌زنی کارگران می‌شود.

 

یک بازنشسته تهرانی در این رابطه می‌گوید: با توجه به تورم موجود، صد درصد افزایش دستمزد نیز مکفی نیست؛ اگر مزد کارگران شاغل و بازنشسته را صد درصد زیاد کنند، باز هم به ۶ میلیون تومان نمی‌رسد؛ این در حالیست که هزینه‌های زندگی، حداقل ۱۰ میلیون تومان در هر ماه است.

 

این بازنشسته با انتقاد از اظهارات سالاری اضافه می‌کند: خود آقای مدیرعامل سازمان و سایر مدیران و کارمندان تامین اجتماعی، واقعاً چقدر در هر ماه حقوق و مزایا دارند؛ چرا باید کارمندان دولت و حتی کارمندان خود تامین اجتماعی، تا این حد بیشتر از کارگران و بازنشستگان کارگری حقوق بگیرند؛ چگونه اعداد ۳۵ تا ۴۰ درصد را «معقول» می‌دانند؟! مگر حتی یکبار هم ماده ۴۱ قانون کار را از رو نخوانده‌اند؟!

تجمع امروز بازنشستگان کارگری قزوین همزمان با سایر استان‌ها/ تبعیض میان بازنشستگان برداشته شود

بازنشستگان تامین اجتماعی استان قزوین نیز همزمان با سایر استانهای سراسر کشور در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق و سایر مطالبات خود به نسبت سایر بازنشستگان کشور تجمع کردند.

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خبر, کارگری