حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

اعتراض بازنشستگان تأمین اجتماعی به تبعیض‌های مستمری‌بگیران

جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام کردند در اعتراض به حداقل مستمری‌بگیری خود در تهران و استان‌ها امروز (دوشنبه ۶ بهمن ماه) تجمع خواهند کرد.

 

به گزارش ایلنا، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام نمودند در اعتراض به تبعیضی که هر سال دولت میان بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان صندوق کشوری و لشکری در لایحه بودجه قائل است و این موضوع طی سال‌های گذشته تبعات جبران ناپذیری را در وضعیت معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی ایجاد کرده است، تجمعی اعتراض‌آمیز مقابل دفتر سازمان برنامه و بودجه در تهران و مقابل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مراکز استان‌ها و فرمانداری‌ها در شهرستان‌ها برگزار خواهند کرد.

 

زمان این تجمع صنفی فردا (دوشنبه ۶ بهمن ماه) ساعت ۱۰ صبح اعلام شده است.

 

برگزارکنندگان این تجمع با نوشتن بیانیه‌ای از بازنشستگان تامین اجتماعی دعوت کرده‌اند تا در این مراسم شرکت کرده و به تبعیضی که بین بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری وجود دارد، اعتراض کنند.

 

متن فراخوان بازنشستگان تامین اجتماعی بدین شرح است:‌

 

مدتی است که دولت بر طبل بی‌عدالتی می‌کوبد و شاهد تبعیضی آشکار بین بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری هستیم. تاکنون به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس منحوس کرونا و همچنین حفظ سلامت بازنشستگان تأمین اجتماعی از برگزاری تجمعات اعتراضی جهت احقاق حقوق کارگران بازنشسته خودداری نموده‌ایم. اما با این حال میدان را نیز ترک نکرده و سعی در احقاق حقوق کارگران بازنشسته داشتیم. گشایش‌هایی هم صورت گرفت ولی متأسفانه مورد رضایت بازنشستگان تأمین اجتماعی نبوده است. حال که حقوق حداقلی ما از سوی دولت و مجلس نادیده گرفته شده است و بین بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری تبعیضی فاحش بیداد می‌کند، اعلام می‌داریم آستانه تحمل کارگران بازنشسته به مرز هشدار رسیده است و دیگر به کرونا اهمیت نمی‌دهیم. ما بازنشستگان تأمین اجتماعی ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ در هر نقطه از کشور با هم، متحد و یکصدا برای محکوم کردن تبعیض صورت گرفته از سوی سازمان برنامه و بودجه و همچنین احقاق حقوق جامعه بازنشستگان کارگری در تهران روبروی سازمان برنامه و بودجه کشور، در سایر استان‌ها روبروی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و در شهرستانها روبروی فرمانداری تجمع می‌نماییم؛ فریاد تظلم‌خواهی سر خواهیم داد و تا حصول نتیجه دلخواه لحظه‌ای آرام نخواهیم نشست.

تجمع امروز بازنشستگان کارگری قزوین همزمان با سایر استان‌ها/ تبعیض میان بازنشستگان برداشته شود

بازنشستگان تامین اجتماعی استان قزوین نیز همزمان با سایر استانهای سراسر کشور در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق و سایر مطالبات خود به نسبت سایر بازنشستگان کشور تجمع کردند.

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خبر, کارگری

۹۶ درصد کارگران با قراردادهای موقت کار می‌کنند و ۳۵ درصد از آنان فقط پایه حقوق می‌گیرند

حدودی ۳۵درصد از این ۹۶درصد کارگران قرارداد موقت، از هیچ مزایای شغلی بهره مند نیستند ولی از ترس بیکار شدن حاضر به شکایت از کارفرمای خود نیستند.

ادامه

ایران, تحلیل, حقوق بشر, کارگری

خط فقر و تعدیل ساختاری: دستمزد کارگران چگونه تعیین می‌شود؟!

رژیم ولایت فقیه با اجرای برنامه تعدیل ساختاری در سه دهه اخیر اساساً معیشت کارگران و زحمتکشان را به وضعیتی بحرانی کشانده است اما با تشدید تحریم‌های امپریالیستی و فساد گستردهٔ نهادینه در تمامی ارکان‌ رژیم همراه با گسترش همه‌گیری کرونا در یک سال اخیر، این رژیم فقر و فلاکت را بین زحمتکشان به‌نحوی بی‌سابقه‌ ... خط فقر و تعدیل ساختاری: دستمزد کارگران چگونه تعیین می‌شود؟!

ادامه

اجتماعی, اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, بازنشستگان, پرستاری, حقوق بشر, کارگری, مقاله