هشدار ایتالیا: اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت

وزیرخارجه ایتالیا ایده ارسال سربازان ناتو به اوکراین را معادل آغاز جنگ جهانی سوم دانست. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزیر ‌خارجه ایتالیا هشدار داد که احتمال اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت. ‌«آنتونیو تاجانی»، وزیر ‌خارجه ایتالیا ‌گفت: «فکر می‌کنم ائتلاف ناتو نباید ... هشدار ایتالیا: اعزام سربازان ناتو به اوکراین ‌خطر وقوع جنگ جهانی سوم را در پی خواهد داشت

ادامه

اوکراین, ایتالیا, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

زاخارووا: ما همیشه دشمن «اروپای نازی» خواهیم بود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اظهار نظر «تحریک آمیز» اخیر نخست وزیر یونان که مسکو را دشمن اروپا خواند، واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشور او همیشه دشمن نازیسم در اروپا باقی خواهد ماند و «نخست وزیر یونان وقتی روسیه را دشمن اروپا می‌خواند ... زاخارووا: ما همیشه دشمن «اروپای نازی» خواهیم بود

ادامه

اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنوب آفریقا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, کمونیسم, نئونازیسم, یونان

اسپانیا اسرائیل را تحریم می‌کند

اسپانیا اعلام کرد که این کشور تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه اسرائیل اعمال خواهد کرد. به گزارش ایسنا، یک مقام اسپانیانی روز دوشنبه اعلام کرد درصورتی که اتحادیه اروپا بر سر تحریم اسرائیل به توافق نرسد، اسپانیا تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه این رژیم اعمال خواهد کرد. اسپانیا پیشتر نیز در واکنش به حملات اسرائیل به رفح ... اسپانیا اسرائیل را تحریم می‌کند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, تحریم, جنوب اروپا, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

درخواست۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی از دولت برای حمایت از آفریقای جنوبی در شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل

گروهی متشکل از۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی با امضای نامه‌ای خطاب به دولت این کشور، خواستار پیوستن اسپانیا به شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل که آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۹ دسامبر در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرد، شدند. به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش روزنامه اسپانیایی «ال‌پایس»، حقوقدانان اسپانیایی در این نامه از دولت درخواست کرده‌اند که به ... درخواست۲۵۰ حقوقدان اسپانیایی از دولت برای حمایت از آفریقای جنوبی در شکایت علیه نسل‌کشی اسرائیل

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اوکراین, جنوب اروپا, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, روسیه, غرب, فلسطین, همبستگی

وزیر امور خارجه ایتالیا خواستار تشکیل ارتش اتحادیه اروپا شد

وزیر امورخارجه ایتالیا خواستار تشکیل ارتشی واحد برای اتحادیه اروپا شد تا به گفته وی در حفظ صلح و پیشگیری از جنگ اقدام کند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، «آنتونیو تاجانی» گفت: اتحادیه اروپا باید ارتشی ترکیبی تشکیل دهد تا بتواند در حفظ صلح و جلوگیری از جنگ نقش داشته باشد. وزیر ... وزیر امور خارجه ایتالیا خواستار تشکیل ارتش اتحادیه اروپا شد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, ایتالیا, جنوب اروپا, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, صلح, هندوستان

اسپانیا در آمار مبتلایان به کرونا، از چین پیشی گرفت

معاون رئیس فوریت‌های پزشکی اسپانیا آلوده شدن ۱۲ هزار و ۲۹۸ نفر از اعضای کادر درمانی به ویروس کرونا در این کشور را تایید کرد.

 

وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۸۵ هزار و ۱۹۵ تن افزایش یافت.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس تازه‌ترین آمار منتشر شده، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا امروز به ۸۵ هزار و ۱۹۵ تن افزایش یافته؛ در حالی که این آمار در روز یکشنبه ۷۸ هزار و ۷۹۷ تن بوده است.

 

این آمار نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا بیشتر از تعداد مبتلایان به این ویروس در چین است که بر اساس گزارشات جدید، آمار مبتلایان در آن به ۸۱ هزار و ۴۷۰ مورد رسیده است.

 

وزارت بهداشت اسپانیا همچنین اعلام کرد، شمار قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا امروز به هفت هزار و ۳۴۰ مورد افزایش یافته در حالی که این آمار در روز گذشته شش هزار و ۵۲۸ مورد بود.

 

ابتلای بیش از ۱۲ هزار نفر از اعضای کادر درمانی اسپانیا به کرونا

 

معاون رئیس فوریت‌های پزشکی اسپانیا آلوده شدن ۱۲ هزار و ۲۹۸ نفر از اعضای کادر درمانی به ویروس کرونا در این کشور را تایید کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون رئیس فوریت‌های پزشکی اسپانیا اعلام کرد آلوده شدن ۱۲ هزار و ۲۹۸ نفر از اعضای کادر درمانی به ویروس کرونا تایید شده است.

 

مقامات بهداشتی اسپانیا گزارش دادند که طی شبانه‌روز گذشته ۸۱۲ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

 

در حال حاضر شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۷۳۴۰ نفر رسیده است.

 

همچنین طی شبانه‌روز گذشته ۶۳۹۸ نفر دیگر در اسپانیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در حال حاضر شمار مبتلایان در این کشور به ۸۵ هزار و ۱۹۵ نفر افزایش یافت.

 

رسانه‌های اسپانیا همچنین گزارش دادند که «فرناندو سیمون»، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی وزارت بهداشت اسپانیا، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

گاردین؛ کرونا در کمپ‌های آوارگان و فاجعه‌ای جهانی

شمار بالایی از پزشکان اروپایی با امضای طوماری از رهبران اتحادیه اروپا درخواست کردند از شیوع ویروس کرونا در کمپ‌های پناهجویان و وقوع فاجعه پزشکی جلوگیری کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, پناهجویی, جنوب اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, یونان

کمک‌های خارجی به ایتالیا؛ ورود ۵۲ پزشک کوبایی به لومباردی

ایتالیا بیشترین آمار مرگ ناشی از کرونا را در جهان دارد. کشورهای دیگر به یاری ایتالیایی شتافته‌اند، از جمله پزشکانی از کوبا، چین و روسیه وارد این کشور شده‌اند. آلمان با ارسال تجهیزات پزشکی از ایتالیا پشتیبانی می‌کند.

ادامه

المان, امریکا, ایتالیا, جهان, چین, خبر, روسیه, کوبا

اعتصاب سراسری در یونان در اعتراض به قوانین ریاضتی و اصلاحات بازنشستگی

هزاران نفر از مردم یونان امروز (سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه) در اعتراض به اصلاحات جدید بازنشستگی، در یک اعتصاب ۲۴ ساعته، بخش حمل‌ونقل و خدمات‌رسانی را فلج کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جنوب اروپا, جهان, خبر, یونان