دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

ارتش سوریه به ۳ کیلومتری شهر راهبردی اتارب رسید/ درخواست کمک کردها از ارتش سوریه

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های برق آسای خود در غرب حلب بر مناطق جدیدی مسلط شد و به سه کیلومتری شهر راهبردی اتارب رسید.

 

به گزارش مهر به نقل از النشره، ارتش سوریه با تسلط بر مناطق جدید در غرب حلب به سه کیلومتری شهر راهبردی الاتارب رسید.

 

نیروهای ارتش سوریه پس از نبرد سنگین با تروریست‌ها و حمایت هوایی و توپخانه‌ای و موشکی بر مناطق جدیدی مسلط شدند.

 

بر اساس این گزارش؛ نیروهای ارتش سوریه بر اورم الصغری و ریف المهندسین الثانی و منطقه دوار الصومعه و مرکز هنگ ۴۶ مسلط شدند تا به سه کیلومتری شهر راهبردی اتارب برسند.

 

به این ترتیب ارتش سوریه تاکنون بر ۷۴ منطقه در حومه غربی و جنوبی حلب شامل؛ خان طومان، انبارهای خان طومان، الخالدیه، رجم، تپه‌های حزمر، خربه خرص، تل الزیتون، الراشدین پنج، معراتا، زمار، جزرایا، عثمانیه کبیره، طلافح، تل تباریز، محارم، خواری، القلعجیه، خلصه، زیتان، برنه، الحویر، أبد، اعجاز، الشیخ احمد، تل کراتین، مزرعه الظاهریه، العاصریه، مکحله، رسم الورد، ام عتبه، جب الکاس، رسم العیس و رسم صهریج بانص، العیس و تل العیس الکسیبیه، البوابیه، الطلحیه، تل حدیه، الایکاردا، الصالحیه، البرقوم، کماری، الزربه، الکلاریه، کفرحلب، القناطر، خربه جزرایا، الراشدین الرابعه، حی زید، ابوشلیم، تل کلیریه، خان العسل، اربیخ، عراده، الشیخ علی، ارناز، ریف المهندسین اول، کفرجوم، الشامیکو و زهره المدائن، ریف المهندسین الثانی، منطقه دوار الصومعه، اورم الصغری و مرکز هنگ ۴۶ مسلط شده است.

 

همزمان شبکه المیادین گزارش داد: ارتش سوریه جاده قدیمی حلب – ادلب و حلب – باب الهوی در محور الاتارب را قطع کرد.

 

درخواست کمک کردها از ارتش سوریه

 

منابعی در شورای نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک از نشست محرمانه و پشت درهای بسته کردهای سوری با نظامیان ارتش این کشور خبر دادند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، این منابع فاش کردند که رهبرانی از شورای نظامی وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) از افسران ارتش سوریه خواستند که حضور نیروهایشان در مناطق رویارویی با ارتش ترکیه و به ویژه نیروهای موسوم به “ارتش ملی” که تحت حمایت ترکیه هستند در حومه شمالی رقه و منطقه عین العیسی تقویت کنند.

 

به گفته این شورا افسران ارتش سوریه هم تاکید کردند که نیروهای نظامی بیشتری را به منطقه شمالی رقه در آینده نزدیک اعزام خواهند کرد.

“جوزف بورل” با ابراز نگرانی از ادامه اشغالگری اسرائیل با تکیه بر معامله قرن ترامپ، خواستار تدوین طرح اروپا برای صلح شد

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از وزرای خارجه کشورهای این اتحادیه خواست تا طرحی را برای برقراری صلح دائم میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها ارائه دهند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

نگرانی سفیر روسیه در استانبول به دنبال تهدیدهای مکرر وعلنی وی به مرگ

با بالا گرفتن تنش‌ها میان نظامیان ترکیه با ارتش سوریه و روسیه در شمال سوریه، سفیر روسیه در استانبول را نگران کرده است که شاید به سرنوشت سفیر پیشین دچار شده و هدف ترور تندروها قرار بگیرد.

ادامه

ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

سنای آمریکا تصویب کرد: دولت ترامپ بدون اجازه کنگره حق اقدام نظامی علیه ایران را ندارد

نمایندگان مجلس سنای آمریکا قطعنامه‌ای را تصویب کردند که برابر آن رئیس جمهوری این کشور بدون مجوز کنگره حق استفاده از نیروی نظامی علیه ایران را ندارد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر