مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

براساس گزارشی به نقل از وزارت خارجه آمریکا، مقامات چین پس از مذاکرات نوامبر ۲۰۲۳ با ایالات متحده از ادامه مذاکرات کنترل تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده و به گزینه‌های پیشنهادی «پاسخ اساسی» ارائه نکرده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت خبری «سمافور» امروز پنجشنبه، به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد: «متأسفانه، جمهوری خلق ... چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

ادعای بلینکن: در صورت افزایش تجاوزگری روسیه، آماده تحریم و پاسخ نظامی هستیم

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد در صورتی که روسیه تجاوزگری خود را افزایش دهد، تحریم‌ها و پاسخ نظامی در انتظار آن است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر در سخنانی، روسیه را به تجاوزگری متهم کرد.

 

بلینکن در سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی خود در واشنگتن مدعی شد: در صورتی که روسیه تجاوزگری خود را افزایش دهد، تحریم‌ها و پاسخ نظامی در انتظار آن است.

 

به گزارش شبکه آر تی روسیه، بلینکن مدعی شد: واشنگتن خواهان راه دیپلماتیک است؛ اما ما آماده هر چیزی هستیم.

 

وزیر خارجه آمریکا گفت: آمریکا نه تنها توانایی نظامی اوکراین را تقویت می‌کند و به این کار ادامه هم می‌دهد، بلکه به دنبال راه‌هایی برای تقویت اقتصاد این کشور نیز هست.

 

بلینکن در ادامه افزود: ما از سیاست درها باز ناتو حمایت می‌کنیم. من از این واضح تر نمی‌توانم بگویم درهای ناتو باز است و باز خواهد ماند. غرب خواهان اقدام متقابل است؛ اما تسلیم مسائلی که ار سوی روسیه مطرح می شود، نخواهد شد.

 

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: ما پاسخ رسمی مان به درخواست های امنیتی روسیه را امروز تحویل (روسیه) دادیم. پاسخ ما شامل ارزیابی اصولی و عملی درباره نگرانی‌هایی است که روسیه آن را برانگیخته است. این پاسخ شامل امکان برداشتن گامهایی متقابل و شفاف در خصوص استقرار نیرو در اوکراین است.

 

آنتونی بلینکن همچنین گفت: ما انتظار ادامه گفت و گوها با وزیر خارجه روسیه را داریم. پاسخ‌های امریکا با هماهنگی کامل با اوکراین و شرکای اروپایی خواهد بود.

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: واشنگتن به مسکو اطلاع داده است که کی‌یف آزادی در انتخاب هم پیمان‌هایش را دارد. پیام ما به شهروندان آمریکایی در اوکراین این است که به شکلی جدی، به دنیال ترک این کشور باشند.

 

او در ادامه افزود: این امر به روسیه بر می گردد که در خصوص چگونگی پاسخ تصمیم گیری کند و ما آماده هرگونه احتمالی هستیم. ناتو بایستی در خصوص گام‌های آتی بحث کرده و تصمیم گیری کند و این کار به عهده آمریکا به تنهایی نیست.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود: ما محتوای پاسخ مان به پیشنهادهای روسیه را فاش نمی‌کنیم و انتظار داریم روسیه هم از انتشار پاسخ ما به درخواست‌های امنیتی خودداری کند.

 

گفتنی است اظهارات مکرر بلینکن در متهم ساختن روسیه به تجاوزگری در حالی مطرح می‌شود که زاخارووا در واکنش به این سخنان پیشتر گفت: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از تجاوز روسیه با لیز تراس، همتای انگلیسی‌اش صحبت می‌کند. نگاه کنید. چگونه ما به خودمان تجاوز کردیم. ما متجاوز داخل مرزهایمان هستیم!

 

زاخاروووا همچنین گفت در ماه‌های اخیر غرب تلاش کرده تا روسیه را به شکلی فزاینده به آمادگی برای حمله به اوکراین متهم کند.

کرواسی ناتو را به خروج از این ائتلاف نظامی تهدید کرد

رئیس جمهور کرواسی با اشاره به تصمیمات ناتو برای تقویت حضور نظامی در شرق اروپا، این ائتلاف نظامی را تهدید کرد که در صورت وقوع جنگ در اوکراین، از ناتو خارج می‌شود.

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, روسیه, شرق اروپا, ناتو

ماکرون: اروپا به پیشنهادهای امنیتی روسیه پاسخ دهد

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه طی گفتگوی ویدئوکنفراسی با سران اتحادیه اروپا و ناتو صحبت می‌کرد، اظهار داشت اروپا باید به طور کامل در تهیه پاسخ به پیشنهادهای تضمین‌های امنیتی روسیه که در دسامبر گذشته ارائه شد، مشارکت داشته باشد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, المان, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, ناتو