چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

اتحادیه اروپا در آستانه‌ی بحران‌ مالی تازه‌؟

در آستانه‌ی نشست بانک مرکزی اروپا برای تعیین بهره‌ بانکی، وضعیت اقتصادی ایتالیا و تأثیر منفی احتمالی آن بر تمامی اتحادیه به موضوع مهم محافل و رسانه‌های اقتصادی تبدیل شده است.

 

در روزهای اخیر نگاه محافل اقتصادی بیش از پیش متوجه ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپاست. دراگی ایتالیایی است و بارها تلاش کرده که برای بهبود وضعیت اقتصادی زادگاهش میانجی‌گری کند. اما او به‌خوبی می‌داند که دولت ایتالیا در حال حاضر مسیری مخالف اتحادیه اروپا را می‌پیماید و در صورت ادامه‌ی این روند نمی‌تواند هنگام نیاز، از کمک‌های اتحادیه اروپا استفاده کند.

 

دولت راست پوپولیستی ایتالیا با اتحادیه اروپا احساس این‌همانی نمی‌کند و به “اروپاگریزی” متهم شده است. با وجود اینکه ماتئو سالوینی، وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر ایتالیا، به‌تازگی اعلام کرد که ایتالیا به هیچ وجه قصد خروج از اتحادیه اروپا را ندارد، اما بودجه‌ی پیشنهادی و همچنین سیاست‌ پناهجوپذیری این کشور در مخالفت کامل با قوانین و مقررات اتحادیه اروپا است. به گفته‌ی بسیاری از کارشناسان این می‌تواند زمینه را برای بروز بحرانی تازه مساعد کند و حتی به خروج ایتالیا از اتحادیه بیانجامد.

 

مشکل بودجه

 

دولت ایتالیا طرح بودجه‌ی سال ۲۰۱۹‌ خود را بدون در نظر گرفتن بدهی‌های این کشور تهیه دیده است؛ یعنی بیش از آنچه باید در بودجه‌ی خود گنجانده است. دلیل این امر جلوگیری از سیاست‌های ریاضتی است که از جانب طلبکاران و نهادهای مالی بین‌المللی با هدف کاهش بدهی‌ها تعیین می‌شوند. این اقدام ایتالیا با قوانین مالی اتحادیه در تضاد است، به همین دلیل به دولت این کشور فرصتی داده شد تا طرح بودجه‌ی خود را اصلاح کند.

 

اما مسئولان دولتی ایتالیا گفته‌اند که به هیچ وجه حاضر به تغییر طرح بودجه نیستند. آنها که پیش از انتخابات وعده‌ی بهبود وضعیت اقتصادی و “تغییر قوانین ضد ایتالیایی اتحادیه اروپا” را داده‌اند، مصمم هستند در صورت نیاز با اتحادیه دربیفتند.

 

به این ترتیب، رم دیگر نمی‌تواند روی بسته‌های کمک ‌مالی کلان از جانب اتحادیه حساب کند. علاوه بر این احتمال اعمال تحریم‌های تنبیهی از جانب اتحادیه نیز وجود دارد. احتمال داده شده که این تحریم‌ها از آوریل ۲۰۱۹ برای مدت دو سال آغاز شوند.

 

ایتالیا در سطح اروپا پس از یونان بیش‌ترین بدهی را دارد. میزان بدهی این کشور بیش از دو هزار میلیارد یورو برآورد شده است. پرتغال در رده‌ی سوم فهرست بدهکاران قرار گرفته است.

 

ایتالیا سومین قدرت اقتصادی اتحادیه اروپاست، به همین دلیل فعل و انفعالات اقتصادی و سیاسی در این کشور برای اتحادیه اروپا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

کاهش رتبه‌ی ایتالیا

 

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، در صورتی که اتحادیه اروپا و ایتالیا بر سر بودجه به توافق نرسند، احتمال بروز بحرانی جدید در اتحادیه اروپا وجود دارد.

 

در نخستین گام، رتبه‌ی ریسک اعتباری این کشور بحران زده از سوی موسسات و بنگاه‌های اقتصادی بیش از پیش کاهش خواهد یافت و این روند می‌تواند در نهایت به ورشکستگی اقتصادی ایتالیا بیانجامد.

 

موسسه‌ی اعتبارسنجی مودیز (Moody´s) روز ۲۰ اکتبر رتبه‌ی ایتالیا را کاهش داد اما چشم‌انداز اقتصادی این کشور را “باثبات” اعلام کرد.

 

در مقابل، موسسه‌ی اعتبارسنجی “فیچ” (Fitch) اوایل سپتامبر “رتبه‌ی” ایتالیا را کلاس متوسط (BBB) و چشم‌انداز اقتصادی این کشور را منفی پیش بینی کرد.
صدای آلمان

پیام معنادار روسیه و چین به ایران در مورد “پیوستن به FATF”

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، حتی روسیه و چین نیز به ایران گفته‌اند: «اگر به FATF نپیوندید روابط دوجانبه ما با شما دچار مشکل می‌شود». لوایح مرتبط با FATF به خاطر “نظرات” مجمع تشخیص مصلحت به مجلس اعاده شده‌اند.

ادامه

اقتصادی, ایران, جهان, چین, روسیه, مقاله

نگرانی‌ها نسبت به توافق‌نامهٔ تجاری جدید آمریکا – کانادا – مکزیک

پس از روی کار آمدن ترامپ، دولت آمریکا اعلام کرد که از توافق تجاری بدون تعرفهٔ گمرکی نفتا (توافق‌نامهٔ تجارت آزاد آمریکای شمالی) میان سه کشور آمریکا، کانادا، و مکزیک بیرون می‌رود. یادآوری می‌شود که نفتا از اوّل ژانویهٔ سال ۱۹۹۴ (دی ۱۳۷۲) اجرایی شد.   پس از اعلام تصمیم دولت آمریکا برای بر هم ... نگرانی‌ها نسبت به توافق‌نامهٔ تجاری جدید آمریکا – کانادا – مکزیک

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, چین, کانادا, مکزیک

تظاهرات علیه سیاست ریاضتی دولت آرژانتین به خشونت کشیده شد

پلیس آرژانتین روز گذشته از گلوله های پلاستیکی، گاز اشک آور و آب پرفشار برای متفرق کردن معترضانی که مقابل ساختمان پارلمان علیه لایحه بودجه سال ۲۰۱۹ این کشور و همچنین سیاست های ریاضتی دولت اعتراض کرده بودند، استفاده کرد.

ادامه

ارژانتین, اقتصادی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر

دولت ترامپ ارتباط ایران با سوئیفت را قطع نمی‌کند

به نقل از واشنگتن فری بِیکن، مقامات آگاه در دولت آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کردند که ترامپ دسترسی ایران به سیستم «سوئیفت» (انجمن ارتباط مالی بین بانکی بین‌المللی) را قطع نمی کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, بلژیک, جهان