رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

ابراز تمایل مادورو برای استفاده از واکسن کرونای روسیه

رئیس‌جمهور ونزوئلا که پیش از این برای دریافت واکسن کرونای روسیه ابراز تمایل کرده، گفت به محض رسیدن این واکسن خودش اولین نفر در ونزوئلا خواهد بود که واکسینه می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری فارس، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت اولین نفری خواهد بود که به محض رسیدن واکسن کرونا به این کشور، واکسینه خواهد شد.

 

او در نطقی تلویزیونی گفت: خوشحالم که روسیه اولین کشوری در جهان خواهد بود که مردمش را واکسینه می‌کند. زمانی هم ما واکسینه خواهیم شد و من اولین نفری خواهم بود که واکسن می‌زنم. می‌خواهم الگویی (برای دیگران) باشم.

 

مادورو افزود: سپس دولت، کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، افراد سالخورده و کسانی که دارای شرایط جسمی خاص هستند را واکسینه خواهد کرد.

 

او در ادامه، از مسدود شدن عرضه دارو به ونزوئلا به دست آمریکا انتقاد کرد. رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: آن‌ها ما را آزار می‌دهند. ما می‌خواهیم برای مقابله با کرونا دارو بخریم اما آن‌ها ما را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند. با شرکت تماس می‌گیرند و می‌گویند واکسن را به ونزوئلا نفروشید.

 

صندوق ثروت مستقل روسیه اعلام کرده سفارش بیش از یک میلیارد دوز واکسن کرونا را از ۲۰ کشور دریافت کرده است. سفیر روسیه در ونزوئلا هفته گذشته گفت دولت مادورو برای دریافت واکسن ابراز علاقه کرده است. او البته تاکید کرد که هنوز برای مشخص کردن بازه زمانی ارسال واکسن زود است زیرا تحریم‌های آمریکا این روند را مسدود کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، ونزوئلا روز یکشنبه هزار و ۱۴۸ مورد جدید ابتلا به کرونا و ۵ فوتی جدید را اعلام کرد. تاکنون ۳۳ هزار و ۷۵۵ نفر در این کشور آمریکای جنوبی به بیماری «کووید-۱۹» مبتلا شده‌اند و ۲۸۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

اولین سری واکسن کرونا در جهان با نام «اسپوتنیک-وی» که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمولوژی و میکروبیولوژی «گامالیا» روسیه ساخته شده و تولید انبوه آن در کارخانه دارویی AFK Sistema’s Binnopharm آغاز شده، قرار است در هفته‌های آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

 

«میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه پیشتر اعلام کرد انتظار می‌رود تولید کلی این دارو به میزان ۵۰۰ میلیون دوز در ۱۲ ماه آینده انجام شود.

پرنسا لاتینا: واکسن کرونا در کوبا هم تولید می‌شود

به دنبال اعلام رسمی ثبت واکسن روسی کرونا از سوی رییس جمهوری این کشور و استقبال ۲۰ کشور جهان ازجمله کوبا برای دستیابی به این واکسن، رسانه کوبایی پرنسا لاتینا از آمادگی همکاری مسکو و هاوانا برای تولید این واکسن در کوبا خبر داد.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, خبر, دانش, روسیه, کوبا

دست‌اندازی انگلیس به ذخایر منابع کشورها اولین بار نیست

معاون دبیر شورای امنیت روسیه با انتقاد از اقدام دولت بریتانیا در مصادره ذخایر طلای ونزوئلا در بحبوحه نیاز شدید این کشور به این منابع در مسیر مبارزه با شیوع ویروس کرونا، اقدام دادگاه عالی انگلیس در به رسمیت شناختن رهبر مخالفان را غیرقانونی دانست.

ادامه

امریکای لاتین, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, عراق, فساد, لیبی, ونزوئلا

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل؛ آمریکا بدنبال ترور مادورو است

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل با افشای قرارداد امضاشده بین آمریکا و رهبر مخالفان ونزوئلا برای حمله به این کشور، اعلام کرد: واشنگتن با جنگ روانی علیه کاراکاس، به دنبال ترور نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور، ایجاد هرج و مرج و در نهایت استعمار این کشور است.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کلمبیا, ونزوئلا