نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

آملی لاریجانی بی آبروتر از همیشه؛ آقای آملی لاریجانی این هم کارنامه درخشان برخوردهای شما با فساد

مردی خروسی داشت که به پشت‌بام فرار کرد و به خانه یکی از همسایه‌ها رفت. صاحب خروس هم در خانه‌ی همسایه‌ها را می‌زد و دنبال خروسش می‌گشت. مردی که خروس در خانه‌اش بود ناگهان صدای در را شنید و چون حدس زد صاحب خروس باشد، آن را بلافاصله زیر عبایش پنهان کرد و در را باز کرد. تا مرد را دید که نشانی خروس را می‌گرفت سریع گفت: “به حضرت عباس قسم خروست به خانه‌ی من نیامده است.” ولی دم خروس که از گوشه عبای مرد بیرون زده بود بهترین شاهد بر دروغ بودن حرف آن مرد داشت. صاحب خروس هم نگاهی به مرد انداخت و گفت: “دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس؟”

 

حکایت قاضی‌القضات شهر حکایت همان همسایه‌ای شده که خروس را در زیر عبای خود پنهان کرده بود. حال این سوال امروز افکار عمومی از آملی لاریجانی است که بی آبروتر از همیشه است و از عملکرد مثبت خود در راه مبارزه با فساد سخن می‌گوید.

 

قاضی‌القضات ایران مدت‌هاست حال خوشی ندارد و هر هفته عصبانیت خود را از تریبون‌های مختلف با موضوعی تازه برای حمله به دولت عیان می‌کند. اما فصل مشترک تمام تحرکات عصبی ماه‌های اخیر صادق آملی لاریجانی مهر تاییدی است که می‌خواهد بر عملکردش بزند.

 

آملی لاریجانی تمام تلاش خود را می‌کند تا آئینه تمام نمای بی‌آبرویی عملکرد خود را پنهان کند، غافل از آنکه مردم کوچه و بازار هاج و واج مانده‌اند که دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس را.

 

آملی لاریجانی در سخنان جدید خود کارنامه قوه قضاییه خصوصا در برخورد با مفاسد اقتصادی را بسیار روشن توصیف کرده و مدعی شده است: کارهایی که قوه قضاییه در این سال‌ها انجام داده در گذشته سابقه نداشته، مثل رسیدگی به پرونده‌های کلانی چون پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی یا پرونده بابک زنجانی که با حجم زیاد مورد رسیدگی قرار گرفته است.

 

آملی لاریجانی همچنین افزوده است: قوه قضاییه در چارچوب وظایف خود، کارش را دنبال می‌کند و هرگز در پی این نیست که رسیدگی عادلانه را آلوده به برخی تبلیغات ناصحیح و نادرست کند.

 

برگ‌هایی از یک کارنامه درخشان!

 

بد نیست با ایشان بخش اندکی از راه طی شده عملکرد دستگاه قوه قضائیه را مرور کنیم:

 

کمتر از ۷۲ ساعت پس از آنکه وکیل مه آفرید امیرخسروی نامه‌نگاری وی به رهبری را رسانه‌ای کرد، دادستانی خبر داد که او اعدام شده است، آن هم بدون اطلاع وکیل یا خانواده‌اش، و بدون اعلام قبلی و طی روال قانونی. قوه قضاییه با اعدام ناگهانی او می‌خواست راه دسترسی به کدام متهمان بالادستی را سد کند؟ او در نامه‌اش به رهبری چه گفته بود؟ و در آخرین جلسات دادگاه چه گفت که پس از آن، پرونده و دادگاه و هرگونه خبررسانی در این باره به دیوار «کش ندهید» برخورد کرد؟

 

دادگاه اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را در حالی آملی لاریجانی به عنوان کارنامه درخشان خود یاد می‌کند که متهمان اصلی همچون جهرمی و خاوری در آن غایب بودند. خاوری که خود را بسیجی ولایت می‌دانست و چفیه به گردن می‌انداخت، از کشور گریخت و جهرمی نه تنها با وجود اسناد آشکار مشارکت وی در این فساد مالی هنوز بدون هیچ پیگردی در خیابان‌ها می‌گردد، بلکه یک بار با پررویی گفت که این اختلاس نباید علنی می‌شد!

 

در دادگاه این پرونده که بزرگ‌ترین اختلاس تاریخ کشور توصیف می‌شد، مشخص شد که دست‌کم هفت بانک و چندین سازمان دولتی به نحوی در عملیات اختلاس مشارکت داشته‌اند و اسامی تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی نیز در این پرونده برده شد. علاء‌الدین بروجردی، ارسلان فتحی‌پور، محمد دهقان، جبار کوچکی‌نژاد و صمد مرعشی و فرزندان تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله افرادی بودند که در این پرونده اختلاس نام آنها برده شده، اما هیچ یک محاکمه نشدند.

 

نماینده دادستان جمهوری اسلامی در ششمین جلسه دادگاه به صراحت گفت: «یک شبکه مافیایی شامل مدیران بانکی، نمایندگان مجلس، بازنشستگان قضایی، امنیتی، اطلاعاتی و سازمان خصوصی سازی در این اختلاس مشارکت داشته‌اند.»

 

در جلسات دادگاه اختلاس نام چندین تن از مدیران دولتی به میان آمد: وزیر سابق راه و ترابری، معاون وزیر صنایع، قائم مقام سابق بانک مرکزی، معاون سابق وزیر اقتصاد، وزیر سابق صنایع، معاون سابق وزیر راه و ترابری از جمله مدیران ارشدی بودند که گفته شد در این اختلاس نقش داشته اند، از محاکمه آنها چه خبر؟

 

سعید مرتضوی آئینه تمام نمای بی عدالتی دستگاه قضا

 

پرونده‌ کهریزک، سازمان تامین اجتماعی و دیگر پرونده‌های فساد و خیانت سعید مرتضوی نمونه‌ای است از بی‌خردی حاکمیتی که اگر ۱۳ سال پیش متعصبانه از انتخاب خود دفاع نمی‌کرد، امروز چنین ننگی بر دامن نظام نمی‌نشست.

 

در حالی که نگاه کارگران تامین اجتماعی که سال‌هاست در تنگنای معیشت زندگی می‌کنند به قوه‌قضاییه بود تا شاید داد آنان را بستاند، قوه‌قضاییه یکبار دیگر نشان داد تنها منافع جناحی خود را دنبال می‌کند.

 

رای ۲۰۰ هزارتومان جریمه نقدی و شلاق برای مرتضوی در حالی ابلاغ شد که قوه‌قضاییه بارها نشان داده بود که تمایلی به دادرسی به موقع و عادلانه ندارد.

 

از دادگاه رئیس دولت سابق چه خبر؟

 

افکارعمومی هنوز به خاطر دارند که شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران در روزهای پایانی خرداد ۹۲ با ارسال احضاریه‌ای برای محمود احمدی‌نژاد وی را برای پاسخگویی به اتهامات به دادگاه فراخوانده بود. اما وی به دلایل نامعلوم از حضور در دادگاه امتناع کرد.

 

روز ۱۶ دی ماه هم آمد و دادگاهی تشکیل نشد تا محمود احمدی‌نژاد در آن حاضر شود و معلوم نیست بالاخره پای محمود احمدی‌نژاد به دادگاه باز خواهد شد یا خیر؟

 

اتهام زمین‌خواری برادر قاضی‌القضات، جواد لاریجانی را هم باید به لیست اضافه کرد. پرونده‌ای که نه تنها رسیدگی نشد بلکه متهم آن را هم دبیر ستاد قوه قضائیه کردند.

 

نام فاضل دیگر برادر لاریجانی را هم به این سیاهه اضافه کنید که به کارچاق‌کنی در قوه قضائیه و فساد متهم شده است و فیلم فساد و ارتشاء او را عالم و آدم دیده‌اند، حتی مصلحتی و صوری هم که شده مورد محاکمه قرار نگرفته است.

 

و بسیار دیگری که ..

آقای آملی لاریجانی این مثال‌ها فقط بخشی از عملکرد منتشر شده‌ی شما در رسانه‌های رسمی و حتی هم‌سو با خودتان است وگرنه دادگاه عدل الهی پرونده‌ای پربارتر از بی‌عدالتی‌ها، رانتخواری‌ها، احکام عجیب و ستم‌هایی است که بر شهروندان این مملکت رفته است. هنوز هم می‌گویید کارنامه‌تان درخشان است؟

کلمه

لیست خرید برای هواپیمای رئیس‌جمهوری برزیل جنجال به پا کرد

میشل تامر، رئیس جمهوری برزیل که وعده داده بود کشورش را از رکود نجات دهد با انتشار لیست خریدش درباره اقلام هواپیمای ریاست جمهوری برای سفرهای سال ۲۰۱۷ مورد انتقادات شدید قرار گرفت.   به گزارش خبرگزاری فرانسه، چند ساعت پس از انتشار این لیست خرید دولت اعلام کرد که این سفارشات لغو شده‌اند. اقلام ... لیست خرید برای هواپیمای رئیس‌جمهوری برزیل جنجال به پا کرد

ادامه

امریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, فساد

بازجویی نتانیاهو به اتهام رشوه‌خواری!

به گزارش آناتولی، سخنگوی پلیس اسرائیل اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور به ظن گرفتن هدایایی از سوی برخی سرمایه داران مورد بازجویی قرار گرفته است.   براساس گزارش مذکور، این بازجویی در منزل شخصی نتانیاهو در قدس صورت گرفته و ۳ ساعت به طول انجامیده است.   روزنامه هاآرتص طی گزارشی اعلام کرد ... بازجویی نتانیاهو به اتهام رشوه‌خواری!

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, فساد

اخراج ۴۵ نماینده کنگره خلق چین به دلیل فساد

تازه ترین آمارها نشان می دهد که به دلیل دست داشتن ۴۵ تن از نمایندگان کنگره ملی خلق چین در رسوایی خرید رای جهت راهیابی به کنگره، از مجلس این کشور اخراج شده اند.   رسوایی خرید رای که یکی از مصداق های فساد مالی و تلاش برای حضور در کنگره ملی چین محسوب می ... اخراج ۴۵ نماینده کنگره خلق چین به دلیل فساد

ادامه

جهان, چین, خبر, شرق آسیا, فساد

پلیس اسرائیل درباره فساد نتانیاهو تحقیق می‌کند

به گزارش خبرگزاری آلمان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به دریافت غیرقانونی هدایای هنگفت از دو تاجر متهم شده است.   یک شبکه تلویزیونی اسرائیل گزارش داد: بنیامین نتانیاهو قرار است در راستای این تحقیقات کیفری توسط پلیس مورد سوال قرار بگیرد.   شبکه ۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داده که نتانیاهو هدایایی ارزشمند از دو ... پلیس اسرائیل درباره فساد نتانیاهو تحقیق می‌کند

ادامه

اسراییل, جهان, خبر, فساد