عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ژنرال «الکساندر سیرسکی» فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. وی گفت که پس از این‌که روسیه تعداد قابل توجهی از نظامیان خود ... عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

آمریکا ویزای بیش از ۱۰۰۰ تبعه چینی را لغو کرد

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده ویزاهایی که برای بیش از ۱۰۰۰ تبعه چینی بود، طبق اعلامیه ۲۹ مه ریاست جمهوری برای تعلیق ورود دانشجویان و محققان از چین که به گفته آنها تهدید امنیتی محسوب می شدند، لغو کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چاد وولف، سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا پیشتر گفته بود که واشنگتن صدور ویزا برای “دانشجویان و محققان مشخصی از چین را که با ارتش چین در ارتباط بودند، متوقف می‌کند تا جلوی سرقت را بگیرد!

 

وولف در سخنانی بار دیگر ادعاهایی مبنی بر فعالیت‌های تجاری ناعادلانه و جاسوسی تجاری از سوی چین را مطرح ساخت، از جمله تلاش‌هایی برای سرقت تحقیقات مرتبط با کرونا و چین را به سوء استفاده از ویزاهای دانشجویی برای بهره‌برداری از جامعه آکادمیک آمریکا متهم کرد.

 

در همین راستا، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، لغو روادید با دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا انجام می‌شود و بخشی از واکنش واشنگتن به محدودسازی دموکراسی در هنگ کنگ است. به گفته این سخنگو، تا هشتم سپتامبر ۲۰۲۰ این وزارتخانه بیش از ۱۰۰۰ ویزا برای اتباع چینی را لغو کرده است.

 

چین پیشتر هم مخالفتش را با این اقدام آمریکا در محدودسازی فعالیت‌های دانشجویان چینی برای تحصیل در ایالات متحده ابراز داشته و از واشنگتن خواسته بود تا به ارتقای تعاملات و درک مشترک بپردازد.

 

حدود ۳۶۰ هزار تبعه چینی در آمریکا تحصیل می‌کنند و درآمد چشمگیری از آن عاید دانشگاه‌های آمریکایی می‌شود؛ با این حال پاندمی کرونا به شدت به این روند آسیب زده است. روابط چین و آمریکا به پایین‌ترین سطح رسیده است و این دو اقتصاد برتر جهان بر سر مسائلی از تجارت و حقوق بشر تا هنگ کنگ و کرونا تنش دارند.

نتایج امیدوارکننده واکسن کرونای یک شرکت چینی در برزیل

فرماندار ایالت سائوپائولو برزیل روز چهارشنبه گفت که آزمایشات بالینی فاز ۳ واکسن کووید-۱۹ که توسط شرکت داروسازی چینی “سینوواک بایوتک” (Sinovac Biotech) تولید شده است، نتایج امیدوار کننده‌ای را نشان داده و ممکن است از اوایل ماه دسامبر در دسترس برزیلی‌ها قرار گیرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, برزیل, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

جنگ فناوری ایالات متحده بر ضد چین، و میدان جنگ نسل پنجم

جنگ ایالات متحده با چین در زمینهٔ  فناوری همچنان ادامه دارد. این کشور (ایالات متحده) سیستم‌های ارتباطات الکترونیکی ودیجیتالی‌اش را از دسترسی به فناوری مورد نیاز خود باز می‌دارد و اجازهٔ استفاده از تجهیزات چینی را در این مورد به آن‌ها نمی‌دهد. 

ادامه

امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, سوئد, فنلاند, کره جنوبی