براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا

سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

آمریکا موشک‌های دفاعی خود را از عربستان خارج کرد

یک خبرگزاری آمریکایی می‌گوید با وجود حملات هوایی انصارالله یمن، آمریکا بخش زیادی از سیستم دفاع موشکی خود را از عربستان سعودی خارج کرده است.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آمریکا بخش زیادی از سیستم دفاع موشکی و ضد موشکی پاتریوت را در هفته‌های اخیر از عربستان سعودی خارج کرده است.

 

این خبرگزاری بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های ماهواره‌ای مدعی شده، این اقدام آمریکا حتی در زمانی که عربستان با حملات هوایی از یمن مواجه است، انجام شده است.

 

پس فرستادن پدافندهای هوایی از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در خارج از ریاض در حالی صورت گرفت که متحدان عربی آمریکا در خلیج فارس با عصبانیت شاهد خروج آشفته نیروهای آمریکایی از افغانستان از جمله تخلیه در آخرین دقیقه از فرودگاه بین‌المللی تحت محاصره کابل بودند.

 

در حالی که ده‌ها هزار نیروی آمریکایی در سراسر شبه جزیره عربستان به عنوان وزنه مقابل ایران باقی مانده‌اند، کشورهای عرب خلیج فارس نگران برنامه‌های آینده ایالات متحده هستند زیرا ارتش این کشور تهدید رو به رشدی در آسیا را احساس می‌کند که مستلزم دفاع موشکی است.

 

تنش‌ها همچنان ادامه دارد زیرا به نظر می‌رسد مذاکرات در وین بر سر توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی متوقف شده است و خطر رویارویی‌های آینده را در منطقه افزایش می‌دهد.

 

جان کربی سخنگوی پنتاگون در پاسخ به آسوشیتدپرس​، “جابجایی برخی از تجهیزات پدافند هوایی” را تایید کرد اما گفت که ایالات متحده تعهد “گسترده و عمیقی” به متحدان خود در خاورمیانه دارد.

 

وی افزود: وزارت دفاع همچنان در حمایت از منافع ملی ایالات متحده و مشارکت‌های منطقه‌ای خود، به حفظ ده‌ها هزار نیرو و موقعیت نیرومند در خاورمیانه می‌پردازد که نمایانگر برخی از پیشرفته‌ترین نیروهای هوایی و دریایی ما هستند.

 

وزارت دفاع عربستان هم در اظهاراتی به این خبرگزاری آورده است که  روابط این کشور با ایالات متحده “قوی، دیرینه و تاریخی” است اما در عین حال، خروج سیستم‌های دفاع موشکی آمریکا را تایید کرد.

 

این بیانیه مدعی شده است ارتش عربستان سعودی قادر است از سرزمین‌ها، دریاها و حریم هوایی خود دفاع و از مردم خود محافظت کند.

 

در این بیانیه آمده است: پس فرستادن دوباره برخی از قابلیت‌های دفاعی دوستمان ایالات متحده از منطقه، از طریق درک مشترک و تنظیم مجدد استراتژی‌های دفاعی به عنوان ویژگی استقرار و تغییر وضعیت عملیاتی انجام می‌شود.

اختلاف میان دو هم‌پیمان دیرینه؛ روابط ریاض-واشنگتن به چه سمتی می‌رود؟

لغو سفر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا که قرار بود هفته گذشته به عربستان سفر کرده و با محمد بن سلمان و برخی مقامات بلندپایه سعودی دیدار کند، اختلافات میان دو همپیمان دیرینه را آشکار کرد.

ادامه

افغانستان, اقتصادی, امارات, امریکا, ایران, بحرین, تونس, جهان, چین, حضور نظامی, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, عدالت اجتماعی, قطر, کویت, مقاله, هندوستان

شاهزاده سعودی با تشدید فشار امریکا: زیر بار دیکته آمریکا نمی‌رویم

همزمان با لغو سفر وزیر دفاع آمریکا به ریاض و قصد واشنگتن برای انتشار اسناد محرمانه واقعه ۱۱ سپتامبر، یک شاهزاده سعودی مدعی شد که ریاض زیر بار دیکته هیچ کشوری نمی‌رود.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, خاورمیانه, روسیه, عربستان سعودی, گزارش, یمن

روزنامه لومنیته؛ تعهد طالبان به‌ ناامن کردن ایران بعنوان دشمن مشترک طالبان و آمریکا

روزنامه لومنیته فرانسه می‌نویسد؛ طالبان متعهد شده پس از تثبیت، نیروی خود را متمرکز بر ناامن کردن ایران بعنوان دشمن مشترک طالبان و آمریکا کند!

ادامه

اسیای مرکزی, اقتصادی, امریکا, ایران, پاکستان, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, مقاله