کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ارتش بورکینافاسو طی عملیاتی موفق شد شماری از تروریست‌ها را از میان بردارد. به گزارش ایسنا، ارتش بورکینافاسو در عملیاتی ضدتروریستی در شرق این کشور بیش از ۱۰۰ تروریست را کشت. خبرگزاری ریانووستی روسیه با انتشار تصاویری از نظامیان این کشور، نوشت این کشور واقع در غرب آفریقا سال‌هاست که با تروریست‌ها در نبرد است ... کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو

ادامه

بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

آمریکا مسئولیت حمله مرگبار هوایی در سوریه را به عهده گرفت

در پی بمباران یک روستا در نزدیکی حلب دست‌کم ۴۲ تن کشته شدند. در این بمباران یک مسجد مورد اصابت قرار گرفته است. اغلب کشته‌شدگان و مجروحان برای برگزاری نماز گرد آمده بودند.

 
فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکوم) در روز پنج‌شنبه (۱۶ مارس/۲۶ اسفند) اعلام کرد که هدف حمله هوایی اخیر آمریکا به یک روستا در نزدیکی شهر حلب سوریه تروریست‌های افراطی گروه القاعده بوده‌ است. یک مسجد در این عملیات مورد اصابت قرار گرفته اما منابع آمریکایی می‌گویند، حمله به این مسجد هدف ما نبوده است.

 
جان توماس، سخنگوی ارتش آمریکا در باره این تهاجم گفت: «ما به مسجد حمله نکرده‌ایم، اما ساختمانی که هدف ما بوده ۱۵ متر با مسجد فاصله داشته و پس از پایان این حمله مسجد منهدم نشده بود.»

 
مقامات نظامی آمریکا تصریح کردند که در مورد “تلفات غیرنظامیان” در این حمله بررسی‌های لازم آغاز شده است. به گفته منابع نظامی آمریکا هدف از این عملیات، حمله به تجمعی از نیروهای القاعده در استان ادلب بوده و ده‌ها نفر از تروریست‌ها در این عملیات کشته شده‌اند.

 
وی از مشخص کردن محل دقیق حمله هوایی خودداری کرد، اما کارشناسان نظامی می‌گویند حمله هوایی آمریکا به روستای “الجنین” در نزدیکی حلب صورت گرفته که در پی آن یک مسجد منهدم و ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند.

 
دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، اعلام کرده که دست‌کم ۴۲ نفر کشته و بیش از صد تن مجروح شده‌اند. به گفته این نهاد حقوق بشری در زمان حمله هوایی بیش از ۳۰۰ نفر از ساکنان روستا برای برگزاری نماز در مسجد گرد آمده بودند.

 
در تصاویری که شورشیان منتشر کرده‌اند و مدعی‌اند که پس از حمله هوایی اخیر گرفته شده، انهدام ساختمانی نشان داده می‌شود که ظاهراً مسجد روستا بوده است.

 
روستای “الجنین” در ۳۰ کیلومتری غرب شهر حلب قرار دارد. این روستا بنا به تقسیمات کشوری سوریه در منطقه حلب قرار دارد که مجاور استان ادلب است.

 
این روستا از جمله مناطق تحت کنترل اسلام‌گرایان افراطی محسوب می‌شود، اما به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیروهای شورشی در این روستا دائماّ مستقر نیستند.
صدای آلمان

نگرانی دمشق ازتخریب دو سد فرات و تشرین درحملات هوایی ائتلاف

دولت سوریه از دبیرکل سازمان ملل خواست با متوقف کردن عملیات‌های نظامی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا و هدف قرار گرفتن دو سد فرات و تشرین، مانع از وقوع فاجعه‌ای در اطراف این دو سد شود.   به گزارش سایت روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، منذر منذر، معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از ... نگرانی دمشق ازتخریب دو سد فرات و تشرین درحملات هوایی ائتلاف

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خبر, سوریه

دی‌میستورا: منحرف‌کردن مذاکرات صلح هدف حملات تروریستی

سانا: فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه حملات تروریستی در دمشق را محکوم و تاکید کرد هدف از این حملات منحرف کردن مذاکرات صلح بحران سوریه از مسیر خود است.   خبرگزاری ” اسپوتنیک ” به نقل از دی میستورا در بیانیه ای اعلام کرد: «‌این حملات جان غیرنظامیان بیگناه را می گیرد. ... دی‌میستورا: منحرف‌کردن مذاکرات صلح هدف حملات تروریستی

ادامه

تروریسم, جهان, خبر, سوریه

غرب از محکوم کردن حوادث تروریستی در سوریه طفره می‌رود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که غرب همیشه از محکوم کردن حملات تروریستی در سوریه طفره رفته است.   به گزارش خبرگزاری راشا تودی، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری که روز پنجشنبه برگزار شد ضمن تاکید بر اینکه مذاکرات آستانه ادامه خواهد داشت گفت: کشورهای غربی همیشه از محکوم کردن ... غرب از محکوم کردن حوادث تروریستی در سوریه طفره می‌رود

ادامه

جهان, خبر, روسیه, سوریه

اسکوا: زندگی ۶ میلیون فلسطینی تحت نظام «آپارتاید» اسرائیل

«اسکوا» اعلام کرد که ۶ میلیون فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری تحت نظام آپارتاید اسرائیل زندگی می کنند و سازمان ملل باید با دیگر کشورها برای از بین بردن این نظام آپارتاید همکاری کند.   شبکه لبنانی المیادین گزارش کمیته اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در غرب آسیا «اسکوا» را درباره اقدامات نژادپرستانه ... اسکوا: زندگی ۶ میلیون فلسطینی تحت نظام «آپارتاید» اسرائیل

ادامه

تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گزارش